VERDÁK 2 - A Verdák a Pixar legkevésbé sikeres filmje volt, mind a közönség, mind a kritika körében, de ez nem zavarta a stúdiót abban, hogy megpróbálkozzon egy folytatással. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A kiváló Toy Story-folytatások fényében a Verdák 2 csak azért nem tűnik igazán kiábrándítónak, mert előzménye érdemeit látványosan sutba dobva egészen más irányt vesz: az eredmény megállja a helyét önállóan és nem minden szórakoztató érték nélkül való. (Varga Zoltán kritikája az augusztusi Filmvilágban olvasható.)
FÖRTELMES FŐNÖKÖK - A műfaj, ahogy a címből sejthető: vígjáték. A történet: három, főnökeik által sűrűn abúzált beosztott (Jason Bateman, Jason Sudeikis és Charlie Day) úgy dönt, hogy megszabadulnak végre feletteseiktől (Jennifer Aniston, Kevin Spacey, Colin Farrell), és hogy ne keveredjenek gyanúba nem a saját, hanem egymás főnökeit tennék el láb alól. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Szűk időintervallumba zsúfolt meredek fordulatok és zsáner-kézikönyvből ollózott muszáj-gegek (kokainba tüsszentéstől a fogkefe-gyalázásig), megkésett férfiavatási rituálék gyanánt szolgáló erőpróbák és kizárólag szexuális fogékonyságuk alapján definiált női szereplők, valamint sok-sok merész beszólás, ami a Hó hull a cédrusra idején bizonyára még botrányosan politikailag inkorrektnek számíthatott. (Varró Attila kritikája az augusztusi Filmvilágban olvasható.)
HALÁL SUGÁRÚT - A neves angol rendező, Ken Loach ezúttal is aktuális és érzékeny témát választott. Filmjének főszereplője egy Irakban tevékenykedő privát katonai cég zsoldosa, aki gyanús körülmények közt elhunyt barátjáról szeretné kideríteni az igazságot. Lásd: Elah völgye, brit környezetben. (A filmhez kapcsolódva a Művész moziban július 30-án szakmai beszélgetést szervez a forgalmazó. Vendégek: Bányai Levente mérnök alezredes, Szöllősi Péter egykori ENSZ katona és Papp Judit a Magyar Vöröskereszt nemzetközi referense. Kezdés: 19:45. A film vetítése 18:00-kor kezdődik.) [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Míg a hasonló végkicsengésű Titkos Hadseregben Loachnak sikerült az egyensúlyt megtalálnia, a Route Irish, mint thriller, túl nagyvonalúan bánik a műfaji klisékkel, kisrealista drámaként pedig nem elég kidolgozottak a karakterei. (Baski Sándor kritikája a júliusi Filmvilágban olvasható.)
AMADOR - Fernando León de Aranoa (Napfényes hétfők) filmjének egy dél-amerikai bevándorló házaspár a főszereplője. Nelson lopott virágokat árul, de ebből nem tudnak megélni, ezért a feleség, Marcela (Magaly Solier) elszegődik ápolónak egy jómódú, idős spanyol férfi mellé ápolónak. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Míg a finom humort sem nélkülöző forgatókönyv ügyes kihagyások, összetett mellékszereplők és kétértelmű jelenetek segítségével vezeti a nézőt az orránál fogva, fenntartva a nem túlságosan összetett sztoriban rejlő feszültséget, a korábbi filmek kellemesen melankolikus hangulata és jól eső humanizmusa az Amadorban túláradó költői szimbólumokká sűrűsödik össze. (Pálos Máté kritikája a júliusi Filmvilágban olvasható.)