JANUS – A tavaly két filmmel is (Mindszenty - Szeretlek, Faust; A Föld szeretője) jelentkező Pozsgai Zsolt Janus Pannonius és Mátyás király konfliktusát dramatizálta kortárs környezetben (konkrétan: egy vasútállomáson). A költőt Stohl András, a királyt Máté P. Gábor alakítja. [előzetes]
KOSZORÚSLÁNYOK – Újabb romkom az Apatow-műhelyből, a főszerepet Seth Rogen helyett ezúttal a Saturday Night Live című szkeccsshow-ból ismerős Kristen Wiig alakítja. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Koszorúslányok különlegessége az, hogy az eddigi bevált fogásokat nőre alkalmazza. Rendezője azonban elveti a sulykot, a gore-gegek úgy lógnak csálén az esküvői filmbe csomagolt szinglidrámában az elmagányosodásról, mint menyasszonyi ruhán a síkabát. (Alföldi Nóra kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)
A PAP – HÁBORÚ A VÁMPÍROK ELLEN – A Légió fantasy-horrorja után Scott Stewart rendező egy hasonló stílusú filmet készített, ismét Paul Bettany-vel a főszerepben. Az alapanyag ezúttal egy koreai képregény volt, amelyben egy pap az unokahúgát elrabló vámpírok nyomába ered. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Pap az ezredfordulós posztmodern műfajfilm hiszekegyeként kifogástalan darab, ám teljesen súlytalan, szimpla bűnös öröm, amiért bőven elegendő öt miatyánk és három üdvözlégymária útban kifelé a multiplex-szentélyből. (Varró Attila kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)
GIANNI ÉS A NŐK – A Vénasszonyok nyarával rendezőként 60 évesen debütált Gianni Di Gregorio második filmjében is magára osztotta a főszerepet. Egy olyan férfit alakít, aki barátja példájából okulva megpróbál újra nőkkel ismerkedni. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Gianni Di Gregorio alkotása könnyedén és szellemesen beszél öregségről, öregedésről és vágyakról, ráadásul olyan imádnivaló a befejezése, hogy azt még sokáig emlegetni fogjuk. (Vajda Judit kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)
AZ IGAZSÁG ÁRA – Brad Furman krimi-drámájában a Matthew McConaughey által alakított, Los Angelesben tevékenykedő ügyvédnek egy olyan férfit (Ryan Phillippe) kell védenie, akiről fokozatosan derül ki, hogy állításával ellentétben nem ártatlan. További szereplők: Marisa Tomei, William H. Macy, John Leguizamo, Bryan Cranston. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Brad Furman adaptációja már az osztott képmezős főcímében is jelzi filmjének hetvenes évekbeli gyökereit, a későbbiekben is megtartva a Rohanásból ismerős retró-jelleget, ám merészségben vagy társadalomkritikában már elmarad Az igazság mindenkié hagyatékától. (Sepsi László kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)