FILMSZEMLE UTÁN
Schubert Gusztáv: Nulla év (Játékfilmek)
Zalán Vince: Temperálunk, temperálunk (Dokufilmek)
Báron György: Izmos királylányok (Animációs filmek)
Gelencsér Gábor: Könyvről könyvre (Tévéfilmek)
JAPÁN VS. GODZILLA
A hagyományos japán világképnek természetes részei a mindennapos kisebb földmozgások, és a múlt meghatározó időpontjait a háborúk mellett a nagyobb földrengések jelölik ki. A természetet, mivel isteni eredetű, feltétel nélkül fogadja el a nemzeti öntudatot uraló két vallás, tragikus kimenetelű dühös kitöréseit a karmikus bűnök számlájára írva. Az idei hatalmas veszteség után azonban rendkívül nehéz elfogadni az isteni igazságszolgáltatást, mely kizárólag Japánt sújtja mindent maga alá temető erejével.
Lovas Anna: Múltunk romjain (Japán földrengésfilmek)
Horváth Eszter: Az ökopunk sensei meséi (Miyazaki és a természet)
APATOW-HUMOR
Judd Apatow neve önálló brand, a minőségi kacagtatás védjegye; 1992 óta évente két filmen szerepel az Apatow-billog, egy-egy darabjával alkalmanként 700 milliót keres a stábnak, író-produceri, három esetben pedig rendezői védnöksége alatt (A 40 éves szűz, Felkoppintva, Kinevel a végén?) egy egész komikus-generációt nevelt ki. Amilyen paradoxon az Apatow-jelenség, olyanok az apatowi kézjegyek is: munkálkodása óta lúzernek lenni menő, menőnek lenni viszont nem menő; miközben mindenféle konzervatív értéket felülbírál, aközben erős konzervatív nézeteket vall.
Alföldi Nóra: Infantilizálódva (Judd Apatow)
Csillag Márton: Kapunyílási pánik (A Másnaposok-szindróma)
KALÓZFILMEK
Géczi Zoltán: Feketeszakáll és kompániája (Kalózok a moziban)
Varró Attila: Hazai vizeken (Rob Marshall: A Karib-tenger kalózai 4.)
LATIN MOZI: MEXIKÓ
A hetvenes-nyolcvanas évek fordulójára a mexikói tömegfilm is kitermelte saját exploitation-hullámát. a narcocinema drogokkal, veszedelmes nőkkel és suta akciókkal telitömött, általában kartelek és dílerek pénzéből forgatott bűnfilmjei elképesztő tömegben árasztották el a mexikói piacot, mindennapi szórakozást biztosítva a mozijegyet megfizetni képtelen tömegeknek. A zsáner az egyre véresebb drogháborúnak köszönhetően az új évezredre visszaszorult, ám eközben az amerikai B-film is felfedezte a témában rejlő potenciált.
Árva Márton: Túlélés és újjászületés (Új mexikói filmek)
Tornai Szabolcs: Mexikó felett az ég (Carlos Reygadas)
Sepsi László: A Gonosz új ruhája (Mexikói kartellmozi)
INTERNET
Kömlődi Ferenc: Webkameránk a világ szeme (Online videókommunikáció)
FILMISKOLA
Margitházi Beja: A néző kép (A szubjektív beállításról)
Szabó Zsolt Szilveszter: Tükör-képek (Tarkovszkij kamerája)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Elszakadás (Titanic)
KÖNYV
Dragon Zoltán: Virtuális gyermekszobánk (Beregi Tamás: Pixelhősök)
Roboz Gábor: Alvilági bédekker (Steven Jay Schneider: 101 gengszterfilm)
TELEVÍZIÓ
Ardai Zoltán: Visszaúton Fricivel (Mátyássy Áron: T.Ú.K. – Tanár úr kérem!)
KRITIKA
Roboz Gábor: Elrendelt rabiga (Kazuo Ishiguro – Mark Romanek: Ne engedj el!)
Kovács Kata: A nagy trip (Gaspar Noé: Enter the Void)