SÖTÉT VADNYUGAT
A deheroizáló western hamarabb jelent meg, mint azt hisszük, az antihősökre vagy a passzív seriffekre nem kellett a Watergate-ig várni, a B-széria mindig is merészebb és sötétebb volt a nagy stúdiók vadnyugat-képénél. A hanyatlásvégi western ugyanakkor a hollywoodi stúdiórendszer bukását is előrevetítette és szimbolikusan vászonra vitte.
Benke Attila: Kamerába lőni (Western és önreflexió)
Varró Attila: Balladák a B-oldalról (Western és revizionizmus)
Nevelős Zoltán: A káosz urai (David Milch: Deadwood)
PSZICHO-FILMEK
Mivel a filmvásznon többnyire őrült gyilkosokat látunk, a pontos kórtörténet szakszerű ismertetése kevéssé passzol a krimi dramaturgiához, így aztán az őrület meglehetősen eltérő fajtáit többnyire könnyedén egybemossuk, pedig a skizó minden, csak nem hasadt személyiség. A pszicho-mozi felületességével alighanem többet zavart okoz a mentálisan sérült emberek megértésében, mint amennyit használ.
Pintér Judit Nóra: Az őrület mítoszai (Pszicho-mozi)
Kovács Kata: Az eszképizmus lobotómiája (Zack Snyder: Álomháború)
Iványi Zsófia: Horrorba hasadt lelkek (Többszörös személyiségek)
LATIN MOZI: KUBA
A szocialista Kuba filmművészete mindig is mérsékeltebb volt, mint a politikai kurzus, köszönhetően annak, hogy az elmúlt ötven évben a felvevőgépek mögött nem apologéták és propagandisták, hanem kitűnően képzett művészek álltak. Az ezredforduló utáni kubai film egyre merészebben néz szembe a társadalmi konfliktusokkal
Lénárt András: A Comandante mozija (Új kubai filmek)
Bácsvári Kornélia: Titón szigete (Tomás Gutiérrez Alea)
Bilsiczky Balázs: Kuba színei (Beszélgetés Gödrös Frigyessel)
Alejo Carpentier – Gödrös Frigyes: A dolgok kezdete (Forgatókönyv-részlet)
MAGYAR MŰHELY
Bikácsy Gergely: Melegítő fények (Sós Ágnes dokumentumfilmjei)
Dan Santa: Egy meg sem született szerelem temetése (Elek Judit: Visszatérés – Retrace)
Harmat Eszter: Itt vagyunk (YouTube-generáció?)
INTERNET
Kömlődi Ferenc: Webkameránk a világ szeme (Online videókommunikáció)
FILMEMLÉKEZET
Harmat György: A realizmus csele (Politika és művészet)
TELEVÍZIÓ
Sepsi László: A rossz út (Vince Gilligan:Totál szívás)
FILM/REGÉNY
Lovas Anna: Törékeny életek (Haruki Murakami: Norvég erdő)
Varró Attila: Ösvény vagy tisztás (Tran Ang Hung: Norvég erdő)
KRITIKA
Gelencsér Gábor: Átjáróház (Molnár György: Ki/Be Tawaret)
Báron György: Hunnia, a Paradicsom (Nagy Viktor Oszkár: Két világ közt)