HOPP – Majdnem húsvétra időzített animációs-élőszereplős film a húsvéti nyuszik kalandos életéről, a Garfield 2. és az Alvin és a mókusok rendezőjétől. [előzetes]
SIKOLY 4. – A tinihorrorokat és a slasher műfaját egyszerre kiparodizáló és rebootoló 1996-os Sikolyt még két mérsékelten sikeres folytatás követte – a Wes Craven (rendező) és Kevin Williamson (író) alkotópáros most nekifut negyedszerre is, jórészt ugyanazokkal a szereplőkkel és színészekkel (Neve Campbell, David Arquette, Courteney Cox). A szellempofás gyilkos ezúttal, állítólag, merőben új módszerekkel mészárol. [előzetes]
ISMERETLEN FÉRFI – A katalán Jaume Collet-Serra (Az árva) filmjében Liam Neeson egy amerikai biológust játszik. Egy berlini konferenciára utazva balesetet szenved, majd mire magához tér a kómából, már valaki ellopta az identitását és a helyébe lépett. További szereplők: January Jones, Diane Kruger, Bruno Ganz. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Bourne-remake amnéziás sztoriját látjuk viszont a hatvanéves korára akcióhőssé lett Liam Neeson kissé harrisonfordos fazonjára szabva, az Őrületet és A szökevényt idéző pillanatokkal. (Kovács Marcell kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)
A BELGRÁDI FANTOM – Fikciós dokumentumfilm a címbéli szerb férfiről, aki 1979-ben, 10 éjszakán át száguldozott Belgrád utcáin egy hófehér Porschében, a rendőrök legnagyobb bosszúságára, és a bámészkodók (kár)örömére. Az elsőfilmes Jovan Branislav Todorović munkáját operatőrként a magyar Nagy András segítette. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Egy valódi játékfilmben a Fantomból hús-vér embert kellett volna kreálni; Todorovic szerencsére úgy döntött: nem megfejti, hanem tovább építi a legendát. (Baski Sándor kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)
A GYEREKEK JÓL VANNAK – Egy testvérpár szeretné felkutatni biológiai apjukat, jelen esetben a spermadonort, aminek anyjuk nem örül. Egyik sem. A leszbikus házaspárt Julianne Moore és Annette Bening alakítják, az ikreket Josh Hutcherson és Mia Wasikowska, a család életét akaratlanul is feldúló férfit pedig Mark Ruffalo. Lisa Cholodenko filmjét a(z amerikai) kritikusok a tavalyi év egyik legjobbjának tartották. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A gyerekek jól vannak borsos, pikáns, férfiasan tökéletes darab, zavarba ejtő, mint egy gyönyörű transzvesztita az első randin; bizarr és érdekes, valahol kiábrándító is, ámde rendkívül izgalmas. (Alföldi Nóra kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)
KI/BE TAWARET – Molnár György Karafiáth Orsolya történetéből készített önéletrajzi elemekkel átszőtt „szerelmi vallomást a budapesti Terézvárosról”. Schlanger András alakítja Molnár György alteregóját, Karafiáth-ét pedig Kerekes Vica, aki tavalyi Filmszemlén a legjobb színésznő díját kapta meg. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Ki/Be Tawaret úgy személyes, szerzői film, hogy „lapjain” ott élnek a korábbi megfilmesített olvasmányélmények, mindenekelőtt a valóságtól eloldott költői szemléletben és a szerteindázó–összetartó játékos szerkezetben. (…) „Átjáróház” az az irodalmi hagyomány, amelyből merít – s átjáróház az a film, amelyet saját élmény világából felépít. Jó bóklászni benne. (Gelencsér Gábor kritikája a májusi Filmvilágban lesz olvasható.)
HAJSZÁL HÍJÁN ÚRIEMBER – A zseniális svéd Stellan Skarsgard egy norvég krimivígjátékban játssza a börtönből szabaduló Ulrikot, akit a helyi gengszterfőnök megpróbál rávenni arra, hogy álljon bosszút azon a férfin, aki feldobta. Ulrikot jobban érdeklik a nők és 12 éve nem látott fia, akivel szeretné helyrehozni a kapcsolatát. A rendező, Hans Petter Moland korábban főleg drámákat készített (Abszolút nulla fok, Gyönyörű ország, Eszméktől vezetve). [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Ha Moland műve nem is csillog fekete gyémántként, mint sokat méltatott dán rokona (Ádám almái), mindenképp az északi drágakövek családjába tartozik. (Tüske Zsuzsanna kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)