SORSÜGYNÖKSÉG – A testőr és A Bourne-ultimátum szkriptjét jegyző George Nolfi első rendezésében egy Philip K. Dick novellát adaptált, szabadon. A Matt Damon által alakított politikus főhős beleszeret egy gyönyörű balett-táncosba (Emily Blunt), a Helyreigazító Iroda emberei azonban szabotálni akarják ezt a kapcsolatot. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Sorsügynökség sci-fi elemekkel megbolondított, New York-i románcként kiválóan funkcionál, de Dick novellájának hagyatékát továbbra is a Dark City ápolja a leghűségesebben – függetlenül attól, hogy kinek a neve szerepel a kreditlistán. (Sepsi László kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)
A TORINÓI LÓ – A politikai viták kereszttüzébe került Tarr Béla utolsónak mondott filmjét Berlinben, a kritikusok elismerése mellett, a Zsűri Nagydíjával tűntették ki. A cím azt a lovat jelöli, amelyet Nietzsche 1889-ben, Torinóban pillantott meg. Mikor a filozófus látta, hogy gazdája keményen ütlegeli a jószágot, a segítségére próbált sietni. A találkozó után nem sokkal kezdtek a mentális problémái súlyosbodni, a film azonban nem az ő életét, hanem a ló gazdáinak további sorsát követi nyomon. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Tarr utolsó filmje sok tekintetben a legradikálisabb mind közül. Ebben nyilvánvalóan szerepe van annak, hogy egy alkotói pálya lezárásának szánták. Ha folytatódna is ez a pálya valamilyen formában, Tarr úgy intézte, hogy ez után a film után több Tarr-filmet már ne lehessen csinálni. Jól ismert képi és dramaturgiai eszközeit a végletekig letisztította és sűrítette. Néhány vizuális emlékeztetőt is elhelyezett régebbi Tarr-filmek emlékezetes snittjeire, amelyek felfedezését hagyjuk meg a filmtörténeti vetélkedők számára. Annyit bizonyosan elmondhatunk, hogy A torinói ló képileg, szerkezetileg és hatásában is a Tarr-filmek kvintesszenciája. Akik ezt hígítva sem szeretik, azoknak ez figyelmeztetés. (Kovács András Bálint elemzése a márciusi Filmvilágban olvasható.)
A TORINÓI LÓ – magyar, 2011. Rendezte: Tarr Béla. Írta: Tarr Béla, Krasznahorkai László. Társrendező és vágó: Hranitzky Ágnes. Kép: Fred Kelemen. Zene: Víg Mihály. Szereplők: Derzsi János, Bók Erika, Kormos Mihály, Volker Spengler. Forgalmazó: Cirko Film. 150 perc.