TARR BÉLA
Tarr „utolsó filmje” a teremtett világ utolsó hat napját meséli el, amikor lassan minden eltűnik, és végül kialszik a fény. Az elbeszélés legfeltűnőbb vonása, hogy nincs benne szereplőkhöz köthető fejlődő motívum. Az emberi motiváció ilyen tökéletes hiánya Tarr pályáján is páratlan.
Kovács András Bálint: Az utolsó Tarr-film (A torinói ló)
FLIEGAUF BENEDEK
Tornai Szabolcs: Gyorsabb az életnél (Fliegauf Benedek filmjei)
Kolozsi László: A csiga feljön Pestre (Beszélgetés Fliegauf Benedekkel)
Pápai Zsolt: Oidipusz-klón (Fliegauf Benedek: Womb – Méh)
KONTRA-HOLLYWOOD
Az idei díjszezont a függetlenek uralják: mind az amerikai kritikusok, mind a közönség egyre inkább a klasszikus értékeket újrafogalmazó independent drámákat kedvezményezi a nagy stúdiók produkcióival szemben. Az új puritánok ízig-vérig amerikai történeteket forgatnak: hőseik a kockásinges-bakancsos munkásemberek, a harlemi gettó szegény feketéi, a déli határvidék vándormuzsikusai, olyan figurák, akik rendre kimaradnak a hollywoodi fősodorból.
Géczi Zoltán: Más hangok, más szobák (Az elfeledett Amerika krónikásai)
Sepsi László: A gonosz iker (David O. Russell: The Fighter – A harcos)
MONODRÁMÁK
Kovács Kata: A korlátok szabadsága (Egyszereplős filmek)
Roboz Gábor: Elbeszélt élet (Spalding Gray monológjai)
Varró Attila: Sziklatalapzat (Danny Boyle: 127 óra)
AGATHA CHRISTIE
A krimi királynője nem vádolható elfogultsággal: regényeiben a gyengébb nem ugyanolyan elszánt, hideg és könyörtelen tud lenni, mint a férfiak. Christie megalkotta ugyan az első halhatatlan női nyomozót, de Jane Marple sem lágyszívű, saját nemével szemben sem, ha felfogása szerint megérdemelt büntetésről esik szó. A vidéki vénkisasszony csacska aranyossága csak álca, fedezékében Miss Marple keményen férfias logikával oldja meg az útjába akadó bűnügyeket.
Zombory Erzsébet: Keresd a nőt? (Agatha Christie hősnői)
LATIN MOZI
Sepsi László: Vesztes helyzet (Chilei zsánerfilmek)
Horváth Eszter: Túlcsorduló képernyő (Latin-amerikai teleregények)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Dixieland a romokon (David Simon: Treme)
Kemenes Tamás: Csillagszüret (Show és tehetség)
Hungler Tímea: Első blikkre (Sára Júlia: Bulvár)
KRITIKA
Gorácz Anikó: Vadászjelenetek Erdélyországban (Elek Judit: Visszatérés)
Strausz László: Általános alany (Florin Serban: Fütyülök az egészre)
Alföldi Nóra: Matekozás (Tom Tykwer: Három)