CANNES
Schubert Gusztáv: Kóbor lelkek (Cannes)
Nánay Bence: Az utolsó szürrealista (Apichatpong Weerasethakul)
MAGYAR MŰHELY
Muhi Klára: Tisztább ambíciókkal (Beszélgetés Kőrösi Zoltánnal)
Barkóczi Janka: Túl a Varázshegyen (Beszélgetés Kocsis Ágnessel)
HOPPER
Hullámzó, démonikus, zseniális és végleg leírt – sokféle jelző egy igencsak sajátos színészi pályára, amelynek esszenciája, gyökere és irányultsága a Módszerben (The Methode) keresendő, ami aztán a hatvanas évek életmód- és tudatforradalmától kapott egy szürreális gellert: Sztanyiszlavszkij és a pszichedelikumok találkozása a delíriumsivatagban. A színészi életmű mérlege: összesen több mint kétszáz mozi- és tévéfilm. Legyen az főszerep vagy nyúlfarknyi alakítás egy pilot-ban, Hopper egyetlen szerepet játszik egész életművében, és ez a szerep – ha hihetünk neki és a Módszernek – nem más, mint önmaga.
Nevelős Zoltán: Nincs esélyed (Dennis Hopper, a filmrendező)
Kubiszyn Viktor: Az őrület csúcsain (Dennis Hopper, a színész)
VAD KÖLYKÖK
A felnőttek szerint a kamaszokkal csak gond van. A tinédzserek emancipációja óta azonban az apák víziói egyre pokolibbak lesznek. Az ötvenes évek ok nélkül lázadó ifjaitól a horrorfilmek sátánfattyain át egyenes út vezet a Columbine iskolai ámokfutóihoz. A nemzedéki háborúban senki nem ért meg senkit, hol a vaskalapos felnőttek diktálta vakfegyelem, hol a parttalan szabadságban magukra maradt kamaszok dühe szedi áldozatait.
Zádrovich Aliz: A ragazzók élete (De Sica és Pasolini)
Bikácsy Gergely: Halálkamaszok (Pier Paolo Pasolini: Utcakölykök)
Orosdy Dániel: Pokolfattyak (Vad kölykök a mozivásznon)
Alföldi Nóra: A lányok nem sírnak (Vad bandák: The Runaways)
ISKOLAFILM
Sepsi László: A katedra árnyéka (Tanárok filmen)
Barkóczi Janka: Tanult reménytelenség (Magyar iskolafilmek)
AKCIÓMOZI
A ’80-as évtized az amerikai zsánerfilmek aranykora: Rocky Balboa fél kézzel szaggatja szét a vasfüggönyt, James Braddock megnyeri az elvesztett vietnami háborút, Paul Kersey felszámolja a nagyvárosokban elharapódzó utcai bűnözést, John Matrix tankelhárító rakétával tanítja móresre a dél-amerikai terroristákat. A nagy nemzeti pszichoterápia ikonjai egyszerre szólították meg a nézőben rejtőző őskonzervatív macsót, s szolgáltak a Reagan-adminisztráció ideológiájának élő testamentumaként.
Varró Attila: A préda szeme (Antal Nimród: Ragadozók)
Géczi Zoltán: Tekerd vissza, haver! (A ’80-as évek akcióhősei)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Élményközvetítés (VB-kommentárok)
HATÁRSÁV
Palotai János: Filmfestmények (Kovásznai-kiállítás)
KRITIKA
Gyenge Zsolt: A ragaszkodás kórképe (Patrice Chéreau: A hajsza)
KÖNYV
Varga Zoltán: A Hitchcock-vászon titkai (Hitchcock – Kritikai olvasatok)
FILM/REGÉNY
Varró Attila: Rossz vér (Thomas Cobb: Crazy Heart)
Pápai Zsolt: Delirált remény (Scott Cooper: Crazy Heart)
A címlapon: Jaco Van Dormael: Mr. Nobody (Jared Leto és Diane Kruger) – A Szuez Film bemutatója.