MAGYAR MŰHELY
Gorácz Anikó: Oda az igazság (Beszélgetés Jancsó Miklóssal)
Kolozsi László: A metaforagyártó (Beszélgetés Hajdu Szabolccsal)
Reményi József Tamás: Hiszen béke van (Hajónapló ’89 – ’09)
HANEKE
Haneke mindeddig kizárólag saját korát filmezte, cannes-i Arany Pálmás történelmi filmje sem visszaemlékezés: az 1913-ban, egy elfojtásokkal, tilalmakkal teli német kisvárosban játszódó Fehér szalag azt a pillanatot idézi, amikor az évszázados régi rend darabjaira hullott és a kaotikus jelenkor, a „büntetőszázad” elkezdődött.
Földényi F. László: A lélek kulisszái (Michael Haneke: A fehér szalag)
Pálos Máté: Sokkterápia (Haneke trilógiája)
OLASZ POLISZ
Parlamentáris demokráciában nehezebb a pártvezérek élete -- és nehezebb az életüket filmre vevő rendezők dolga is. Az olasz film történetében viszont nem ritka a kemény politikai szatíra, Elio Petri, Mario Monicelli, Damiano Damiani örökségét nemrég két kortárs film porolta le: a Kajmán, Moretti könyörtelen Berlusconi-pamfletje és Paolo Sorrentino éles iróniájú Andreotti-portréja, az Il Divo.
Pintér Judit: Távol Rómától (Ermanno Olmi – Valóság és utópia)
Ermanno Olmi: Hit, remény, filmszeretet (Szellemi útitársak)
Bikácsy Gergely: Isteni kajmánok (Olasz elnökfilmek)
SHERLOCK HOLMES
Takács Ferenc: A detektív és a dandy (Sherlock Holmes a moziban)
Baski Sándor: Sherlock, a spíler (Guy Ritchie: Sherlock Holmes)
MESEDIMENZIÓK
Az amerikai animáció a Disney stúdió regnálásának végeztével hatalmas változáson ment keresztül, a zsánert a fejlődő technika iskolák sokaságára tagolta. Az 1990-es évek közepétől előretörtek a háromdimenziós számítógépes képalkotási technikák, Tökéletes térhatás, CGI, motion capture, rotoscoping -- az elmúlt évtized az egészestés animáció forradalmi átalakulását hozta. A nagy kérdés: a high tech mellett marad-e hely a kreativitásnak.
Géczi Zoltán: Kreatív káosz, áldott zűrzavar (Mai amerikai animáció)
Szabó Noémi: Újratöltve (A klasszikus mesék metamorfózisa)
Klág Dávid: A bábok élete (Anilogue)
Hámori György: Lengyel hardkor (Beszélgetés Tomek Baginskival)
Sepsi László: Nextgen (James Cameron: Avatar)
Varró Attila: Végtelen történetek (Mamoru Oshii: Égenjárók)
FESZTIVÁL
Schreiber András: Langyosabb napok (Verzió)
NETMOZI
Baski Sándor: Csalfa remények (A filmelőzetesek története 2.)
KÖNYV
Kelecsényi László: Senki sem tökéletes (303 magyar filmszínész)
KRITIKA
Schubert Gusztáv: A lúzer utolsó éjszakája (Dyga Zsombor: Köntörfalak)
Barotányi Zoltán: Tizenhat tonna (Michael Moore: Kapitalizmus – Egy szerelmi történet)
A címlapon: Michael Haneke: A fehér szalag (Thibault Sérié) -- A Cirko-film--Másképp Alapítvány februári bemutatója.