Filmvilág blog

A főcím művészete

Copyright MCMXL

2009. október 14. - klág

Nem csak én vettem észre már, hogy egyszerűen letűnt a kora a főcímeknek. A The End feliratról már ne is beszéljünk. A filmek manapság in medias res kezdődnek, a végefőcím pedig vagy a film tényleges címével kezd, vagy a producer/rendező nevével. Kicsit úgy hangzik ez, mintha ellene lennék ezeknek a praktikáknak - pedig nem, de amint megláttam ezt a hatalmas gyűjtést, ahol egy jótét lélek évtizedekre szedve gyűjtött össze képeket a filmek címéről és az esetleges Vége feliratokból, egyből nosztalgiázni lett kedvem.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr921449371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hunsly 2009.10.14. 14:36:18

Nekem az 1980 előttiek jobban tetszenek, mint az újabbak. Nem tudom ti hogy vagytok vele.

klág 2009.10.14. 14:49:14

nekem a 30-40es korszak tetszik a legjobban, némelyik fenomenális.
de a legviccesebb kétségtelenül a Fahrenheit 451. aztán tudjátok-e miért? :D

creativevulture 2009.10.14. 15:49:17

a Type in Motion cimu konyv elso resze, egy reszletes es atfogo attenkintese a film focim tortenetenek Saul Bass-tol Kyle Cooper-ig, aki a modern film focim atyja (Hetedik)

MaCS_70 2009.10.14. 16:29:04

Csillagok háborúja.
Annál ütősebb kezdést nem tudok elképzelni.

Üdv: MaCS

bolomba (törölt) 2009.10.14. 16:53:26

Ahogy vegigneztem, vegig azon kattogtam, hogy milyen jo is lenne egy filmklub ezekkel a filmekkel, igy sorba. Nem szamoltam, de heti rendszeressegel par ev alatt le lehetne jatszani.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.10.14. 18:24:29

Hát épp most néztem meg a soronkövekezőt: azért a Dexter című filmsorozat főcíme azért igen fasza, bár nem kép, hanem szekvencia, zenével együtt. De ettől függetlenül, igenis, VAN MÉG igényes főcím.

Az 'in medias res' kezdés pedig az egyik legrégibb irodalmi eszköz, úgyhogy ebben 'sincs új a nap alatt'. :))

Minimal · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/346-opel 2009.10.14. 18:57:39

én is hiányolom a főcímeket! szerintem rengeteg szerepük van abban, hogy az ember ráhangolódjon a filmekre... persze van ahol tényleg in medias res kell a dramaturgia miatt, de az a ritkábbik eset.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 12:59:39

Úgyis tudod mit nézel, olvasol, minek a főcím?

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2009.10.15. 16:33:18

@s_timcsi: Jobb esetben extra minőséget képvisel. Mint a jó borító egy könyvön.
süti beállítások módosítása