VILÁGVÁLSÁGMOZI
A klasszikus hollywoodi sémákban gondolkodó bankármozik, a tőzsdefilmek képtelenek megragadni a mai pénzügyi világválság természetét. A populista politika és a tömegkultúra nagy hajlandóságot mutat arra, hogy a globális pénzgazdaság elszabadulásának következményeit a „ki a bűnös?” kérdésére egyszerűsítse A válságmozik látlelete egyszerű megfejtést kínál: az első számú közellenség a bank.
Mihancsik Zsófia: Legmodernebb idők (Beszélgetés Király Júliával, Lengyel Lászlóval és Szilágyi Ákossal)
Géczi Zoltán: Aranypolgárok (Pénzemberek az amerikai filmekben)
Vágvölgyi B. András: Bankrablók kora (A Nagy Válság filmjei)
DOKUTREND / MAGYAR MŰHELY
A képrögzítési technikák gyors evolúciójának köszönhetően a filmkészítés demokratizálódott: öklömnyi digitális kamerával, mobiltelefonnal akár egy ötödikes is tud filmet készíteni. A dokumentumfilmnek azonban nem csak dokumentumként, filmként is működnie kell. A klasszikus beszélőfejes dokufilm számára a másik nagy kihívás: a bulvárdokumentum. A szenzációhajhász riportokkal szemben a dokumentumfilmnek vállalnia kell dramatikus mivoltát.
Gorácz Anikó: Határátlépők (A magyar dokumentumfilm új irányai)
Kolozsi László: Ezt már nem hiszem el (Magyar áldokumentumfilmek)
Várkonyi Benedek: Kalandtúra a múltba (Beszélgetés Szász Jánossal)
FRANCIA ÚJHULLÁM
Ádám Péter: A Mozi az úr (Nouvelle vague: filmiskolakerülők)
Báron György: Mozimánia (Truffaut, a filmkritikus)
Francois Truffaut: Miről álmodik a filmkritikus?
TERMINÁTOR-SZÉRIA
1984-ben, az első Terminátor-filmben a Schwarzenegger által megtestesített T800-as modell még gépi alkatrészekből összerakott high-tech robot volt. Az újabb, a T1000-es modell, már organoid-jellegű: bármilyen formát felvehet, bármilyen szubsztanciát imitálhat. A két film között óriási az ugrás: a realizmus átadta helyét a hiperreálnak.
Klág Dávid: T-modell (McG: Terminátor 4.)
Bun Zoltán: Digitalizálódó világ-kép (Terminátor kontra Terminátor)
TELEVÍZIÓ
Schreiber András: Szemmagasság (Marketing és a gyerekek)
FESZTIVÁL
Pintér Judit: Fesztivál a határon (Trieszt)
Baski Sándor: Közös nevezők (Udine)
HATÁRSÁV
Mundruczó Kornél: Pop-ikonok (Corbijn-kiállítás)
KRITIKA
Reményi József Tamás: Betegei vagyunk (Varga Ágota: Aczél)
Barotányi Zoltán: Sötét oldal (Babos Tamás, Csillag Mano, Kálomista Gábor, Kivés György, Vecsernyés János: Szíven szúrt ország)
KÖNYV
Schubert Gusztáv: Múltidők (Murai András: Film és kollektív emlékezet)