Filmvilág blog

2011 legfontosabb bemutatói - 2. rész

Még 10 cím

2011. január 27. - Baski Sándor

Folytatjuk az ígéretesebbnek tűnő 2011-es premierek bemutatását. A merítés kellően széles, akad a rendezők között olasz, dán, angol és koreai (mindannyian első amerikai filmjüket forgatják), de tájföldi, görög és román produkció is található a listán.
Az összeállítás harmadik része itt olvasható.



This Must Be the Place
(Paolo Sorrentino)


A kiváló olasz rendező, Paolo Sorrentino (A szerelem következményei, Il divo - A megfoghatatlan) olasz-francia-ír koprodukcióban ugyan, de első angol nyelvű filmjét forgatja. A főszereplő egy Sean Penn által alakított kiégett rocksztár, aki elhatározza, hogy megkeresi apja egykori kínzóját, egy Amerikában bujkáló náci háborús bűnöst. További szereplők: Frances McDormand, Harry Dean Stanton, Shea Whigham. Bemutató: Velence?


Bernie (Richard Linklater)


Új filmjéről Richard Linklater úgy nyilatkozott: ez lesz az ő Fargója. A valós eseményekre épülő történet alapján nem is tűnik erőltetettnek a párhuzam. 1996-ban Berhardt "Bernie" Tiede temetkezési vállalkozót elítélik egy 81 éves özvegyasszony meggyilkolása miatt. A vád szerint a férfi 9 hónapon át tartotta a holttestet a fagyasztóban, miközben megpróbálta elhitetni a környezetével, hogy az asszony még él. A szereposztás több mint izgalmas: Bernie-t az eddig leginkább komikusként ismert Jack Black alakítja, az asszonyt Shirley MacLaine, míg Matthew McConaughey a kisváros gyanakvó ügyészét játssza. Bemutató: ősz tájékán.

Tinker, Tailor, Soldier, Spy (Tomas Alfredson)


Tomas Alfredson nem tegnap kezdte a filmezést, de világszerte ismert csak az Engedj be! sikere után lett. Nyilván ennek köszönhető, hogy immár első angol nyelvű filmjének bemutatójára készül. A Tinker, Tailor, Soldier, Spy az azonos című John le Carré bestseller (magyar kiadásban: Árulás) adaptációja, forgatókönyvébe állítólag maga az író is besegített. A történet egy visszavonult titkosügynökről szól, aki megpróbálja lebuktatni az angol hírszerzés legfelsőbb köreibe beférkőzött árulót. A főszerepet Gary Oldman alakítja, Tom Hardy, Colin Firth, Ciarán Hinds, Mark Strong és Stephen Graham mellett. Az operatőr az Engedj be!-t is jegyző Hoyte Van Hoytema, a technikai stáblistán viszont magyar neveket is találunk, a film ugyanis részben nálunk forgott. Brit bemutató: szeptember.

Dark Horse (Todd Solondz)

Az emlékezetes Boldogságtól ordítanival azonnal az amerikai függetlenfilm élvonalába kerülő Todd Solondz első sikerét nem tudta igazán megismételni, bár akadtak figyelemreméltó próbálkozásai (Helyzetek és gyakorlatok, Palindrómák). Legutóbb a Boldogságtól ordítanihoz készített rendhagyó folytatást (Life During Wartime – nálunk nem mutatták be, de a Filmvilágban esett róla szó), ezúttal azonban új témához nyúlt. Szereplői most is különc figurák: a szüleivel élő Abe (Jordan Gelber) már túl van a harmincon, apjának (Christopher Walken) dolgozik, hobbija a játékgyűjtés; a hasonló korú Miranda (Selma Blair) elveszítette az állását, ezért kénytelen hazaköltözni. A két ember között kapcsolatféle szövődik. Bemutató: Velence?

Shame (Steve McQueen)


A ’81-es IRA-éhségsztrájkot feldolgozó brutális erejű Éhség az utóbbi évek egyik leghatásosabb elsőfilmes belépője volt. A pályáját képzőművészként, video installációkkal kezdő Steve McQueen további karrierjének alakulására érthető módon kíváncsi a kritika és az értő közönség. Jelenleg is forgó új filmje New Yorkban játszódik, főszereplője egy 30 éves szexfüggő férfi, akihez beköltözik a húga (Carey Mulligan), de egy másik nő is szerepet kap a történetben. A szűkszavú szinopszisból sok minden nem derül ki, de McQueen vélhetően ugyanolyan zsigeri eszközökkel fogja a szexualitás témakörét megvizsgálni, ahogy azt az Éhség központi motívumával tette. A főszerepre ezúttal is Michael Fassbendert választotta, akinek Carey Mulligan lesz a partnere. Bemutató: ősszel várható, talán Velencében.

Alps (Giorgos Lanthimos)

A görög Giorgos Lanthimos bizarr szatírája, a Dogtooth még 2009-ben nyerte el a Cannes-i Filmfesztivál Un Certain Regard szekciójának fődíját, de a forgalmazási sajátosságok miatt sok helyen csak idén került mozikba. (Ennek kapcsán már esett is róla szó a blogon.) Az eredmény: egyöntetű kritikusi elismerés, és egy friss Oscar-jelölés. Történte alapján a rendező új filmje sem lesz kevésbé meghökkentő. Főszereplője egy éjszakai nővér, aki egy Alpis nevű szervezet tagja. A résztvevők szeretteiket elveszítő családoknak kínálnak egy speciális szolgáltatást: helyettesítik az elhunytat a különféle hétköznapi interakciókban. Főszereplő: a Dogtoothban is látott Aggeliki Papoulia és a tavalyi Velencei Filmfesztivál legjobb színésznőjének választott Ariane Labed. Bemutató: stílszerű lenne a Cannes-i visszatérés.

Last Stand (Kim Jee-woon)


A koreai műfaji film egyik legeredetibb képviselője, Kim Jee-woon (Két nővér, Keserédes élet) idén kipróbálja magát Hollywoodban is. A Last Stand kortárs westernként emlegetett akció-thriller, főszerepben egy drog kartel vezetőjével és egy határ menti kisváros sheriffjével. Előbbi Mexikóba akar elmenekülni, utóbbi megpróbálja útját állni. A sheriffet az a Liam Neeson alakítja, akinek az utóbbi időben nagyon jól áll az idősödő akciósztár szerepe ( lásd: Elrabolva, A szupercsapat). Bemutató: passz.

Habemus Papam (Nanni Moretti)


Az olasz színész-rendező Nanni Moretti (A fiú szobája) úgy tűnik, akaratán kívül, elkészítette A király beszédének olasz megfelelőjét. A történet egy olyan pápáról szól, aki beiktatása után jön rá, hogy mégsem kéri a tisztséget. A Vatikán egy pszichiáter segítségével próbálja jobb belátásra téríteni a depressziós egyházatyát. Moretti szerint a film témája ugyan drámai, de a hangvétele könnyed(ebb) lesz. A pápát Michel Piccoli alakítja, a pszichiátert maga a rendező. Moretti személye és a pikáns téma sokat ígér. Bemutató: Cannes a legesélyesebb.

Headshot (Pen-ek Ratanaruang)


A Titanic (és a fájlcserélők) jóvoltából, ha csak szűk körben, de nálunk is ismerősen csenghet a tájföldi Pen-ek Ratanaruang neve. A 2003-as Utolsó élet az univerzumban óta bemutatott filmjei nem indokolnák a jelenlétét ezen a listán (bár az Arany Medvére jelölt Láthatatlan hullámok nem volt egy elvetélt próbálkozás), a Headshot szinopszisa azonban több mint izgalmas. Főszereplője egy bérgyilkos, aki két hónapos kómából felébredve szó szerint fejjel lefelé látja a világot (és így a néző is). Próbálna felhagyni a „munkájával”, de ez nem megy olyan egyszerűen. A rendező filmjeinek vizualitásával eddig sem volt probléma, ez a téma még több ziccer kínál. Bemutató: Ratanaruang-ot szeretik Cannes-ban…

Loverboy (Cătălin Mitulescu)


A kifáradás jelei itt-ott talán már megmutatkoznak, de a román film konjunktúrája még mindig tart, 2011-ben is lesz jó pár ígéretes bemutató. Cristi Puiu (Lazarescu úr halála) fesztiválokon már vetített Aurorája mellett ilyen Cătălin Mitulescu (Hogyan éltem túl a világvégét) második filmje. A Loverboy főszereplője a Duna menti kisvárosban, Hârşova-ban élő 20 éves Luca, aki lányokat csábít el, majd átadja őket egy konstancai emberkereskedő-hálózatnak. A fordulat akkor következik be, amikor beleszeret az egyik lányba. Bemutató: a román mozikban 2011 folyamán. (Március 11-től viszont látható a Cirko forgalmazásában a Fütyülök az egészre című film, amelynek Mitulescu írta a forgatókönyvét.)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr572617991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása