Sebastian Silva a La nana után négy évvel tavaly két filmet is bemutatott a Sundance filmfesztiválon. A Magic Magic és a Crystal Fairy (pontosabban: Crystal Fairy & the Magic Cactus and 2012) is egy-egy baráti kiscsoport tagjai között fennálló komplex viszonyrendszereket kutatja. Míg azonban a Magic Magic az alapszituációt a pszichológiai horror zsánerén belül próbálja meg érthetővé összeollózni – nem sok sikerrel – addig a Crystal Fairy egy sokkal improvizatívabb, lazább szövésű, könnyedebb alkotás, mely a Magic Magic előkészületének fiskális kényszerszünetében készült el mindössze egy-két hét alatt. Valószínűleg senki – sem a közönség, sem a rendező és stábja, sem pedig a kritika – nem gondolta előre, hogy a San Pedro kaktuszból kifőzhető meszkalin után áhítozó fiatalok utazását feldolgozó Crystal Fairy fog nagyobbat durranni, de így lett – és egyáltalán nem véletlenül.
A Chilében tengődő Jamie (Michael Cera) egy házibuliban minden lehetséges gyorsító- és lassító anyagot felhasználva annyira szétcsapja magát, hogy másnap nem emlékszik arra, hogy meghívott egy idegtépő hippilányt a titokban tervezett meszkalin-túrájára. A történetet nem a meszkalin bonyolítja – az csak elindítja és lezárja azt – hanem a lány, nevezett Crystal Fairy (Gaby Hoffman). Silva filmje a fiú és a lány viszonyának kiszámíthatatlanul keresztbe-kasul cikázó szociális dinamikájára épül. A meszkalin-szertartás ugyan motiválja a szereplőket, de lényegessé a köztük kialakuló kapcsolat aprólékos, részletező, finom elemzése válik. Az „észlelés kapuinak” kitárása passzív céllá válik. Silva számára a meszkalinig vezető út az igazán fontos. Ez az út azonban a film végére elválaszthatatlan lesz a szent kaktusz még szentebb hatóanyagától.