- egy időhúzónak vélt epizód önmagában sosem humoros, legfeljebb rossz forgatókönyvírói munka, de ami a narkós sráccal történik, azért sem időhúzás, ami végül történik vele (Alden Ehrenreich, ejtsd: olden érenrájk, kb. mint Robert ALDrich/ rábert oldrics, egyébként a Baseball álmok rendezőjéről, Phil Alden Robinsonról nevezték el a szülei)
- okkult horrorként is személyes, drámai hangvételű szálra hegyeződik ki a megoldás, akárcsak a Longlegsben és itt is a pervertált családmodell lényeges, nem beszélve arról, hogy csak a boszorkánypraktikák nem evilágiak, az átkot szóró személy emberi (vö: Kenneth Anger, 1927-2023), ellentétben SPOILER! a Barbár clear-cut szörnyével SPOILER!
- vegytiszta horror, ugyanis a sikertörténetként működő thrillerrel ellentétben ez egy bukástörténet (egyéb hatásmechanizmusokon kívül) a trauma feldolgozatlanságával és azt bizonyító zárómondattal, plusz bármilyen film adhat plusz réteget bárkinek elemzésre, nem lehet kategorikusan eldönteni, miben mennyi jelentéstartalom van vagy lehet
First Blood:
- a regény főkaraktere (keresztnév nuku) képtelen beilleszkedni a civil társadalomba, mert a PTSD mentálisan végleg padlóra küldte, egy megbetegített katona, aki a legkisebb behatásra is gyilkol
- a '82-es adaptáció eredeti befejezésében a főfigura öngyilkosságot követ el a "You trained me. You made me. You kill me."-mondat után, miután az ezredes nem húzza meg a ravaszt
- a regény seriffje dél-koreai, vagyis asszimilálódott veteránként nem érti a kihasznált, hajléktalan, a vietnami háborúban elárult főkaraktert, ezért konzervatív igazságfelfogástól hajtva üldözi, míg a filmváltozat törvényszolgája intoleráns redneck
- David Morrell 1972-es regényében Orval Kellerman, a nyomkereső kutyákat tartó öregember a seriff mentora és pótapja, akit többször meg is dorgál, tehát a regényben több generációs konfliktusa látható
- Morrellnél az ezredes lövi agyon a főszereplőt, aki egyáltalán nem R. pótapja, hanem Samuel Trautman ezredesként maga Uncle Sam, vagyis a megtestesült, veteránjairól akár gyilkossággal is megfeledkező USA, vagyis a regényben az egész társadalom romlott, így a befejezés még az eddigi információitoknál is mélyebb és nihilistább
- Női Rambo? Matilda Lutz a Coralie Fargeat-féle A bosszúban, a regényhez és az első részhez hűen, ráadásul nyomatékosan a szexista patriarchátust irtja
David Morrell: Rambo 3. (novelizáció)
- a botharc nem pénzkereseti forrás, hanem a főszereplőben dúló erőszak zabolázhatatlanságának jelölője
- Afganisztán a szovjetek Vietnamjaként jelenik meg mérgezett termőföldekkel, éheztetéssel, ld.: Gáza
- a főkarakter szovjet ellenfelei kidolgozott figurák, a filmben kötéllel kivégzett henchman komplett háttérsztorival bír és folyamatosan elárulják a felettesei, van egy fiatal szovjet katona, aki megcsömörlött az egész invázió hazugságától, a főgonosz gyerekgyilkosságtól sem riad vissza
- ugyancsak jellemmel bír a három afgán törzsfő, a buzkashi, mint a főhős rátermettségét lemérő beavatási rítus és fontos szerephez jut egy hadiárvákat gondozó vöröskeresztes holland doktornő, közte és a főhős között nincs szerelmi szál
- a novelizáció a filmmel ellentétben nem háborús propaganda, hanem az alapmű és az első rész nyomdokain járó háborúellenes mű
@Tom Bobb: Nem tudom, olvastad - e valójában az Artemist, vagy a Hail Mary-t, de az a benyomásom, hogy nem. Ezek nagyon jó hard science fiction művek, és ha valaki nem kedveli ezt a műfajt, akkor ne írjon róla kritikát. Mert olyan sületlenségeket fog írni, mint ez a kritika itt.
Ezt a filmjét még nem láttam Sorrentinónak, de az írás elég bugyuta. A legsúlyosabb hibája, hogy hiányos a szerző mitológiai ismerete, ahogy a szirént és a nimfát keveri. A fine diningnak nem is célja, hogy telezabáld magad, bár a fine dining nem egy fogást jelent, hanem egy ételsort, s a min. 7 fogással azért bőven jól lehet lakni .
Azt elhiszem, hogy nem igazán lett olyan jó filmje a rendezőnek, mint a többi, de a cikk szerzője mintha egyáltalán érzékelné, hogy Sorrentino filmjai erős metaforák. Az életnek, de főleg a művészetnek és a mulandóságnak. Leragad a konkrét sztorinál. Úgy tűnik, hogy a szerző sok mindent megtanult a filmekről, képkivágásokról stb. , csak valahogy magához a művészethez , a metaforákhoz nincs semmi érzéke
Alex Garlandot íróként nagyon szeretem, ezzel együtt az Ex Machina körbetapsikolása mindig érthetetlen volt előttem. Ez lenne az elképesztően árnyalt látásmód arról, mit akarunk csinálni az MI-vel, majd ha lesz? (Megdugni, világos, mi mást akarhatnánk?)
@Szekrényszagú néni: @Orosdy Dániel: Való igaz, hogy Szekrényszagú notórius, tartalmatlan ideirkálásai sehová nem vezetnek és bevallom, nem is vagyok rá kíváncsi, miért így jár el. Weirt illetően pedig teljesen felesleges, sőt, értelmetlen bárkinek objektíven-fellebbezhetetlenül kijelentenie (majd egy ilyen egyénfüggő kérdésből hosszadalmas, alaptalan párbeszédet indítani), melyik egy adott rendező legjobbja, hiszen sosem tudhatjuk, az adott fél milyen világnézeti, tudásszintből, családi, személyes háttérből, érdeklődési körből fakadóan választja ki a szóban forgó filmet. Mindenkinek megvannak az erényei, senki nem kevesebb a másiknál, a jellemét, ízlését, komolyan vehetőségét pláne nem az ízlése, döntése határozza meg.
@Szekrényszagú néni: Soha senki, te vagy az első és egyetlen. ? Amúgy meg A Moszkító-part a legjobb filmje, de a kollégák sztem azt sem látták, ami hiba. ?
@Szekrényszagú néni: SOFIA Coppola van akkora nagy név, hogy jól írjuk a nevét. ? Amúgy meg ő sem szokott nagy költségvetéssel dolgozni (eddig 40 milla volt a maximum), a Priscilla is ebbe a körbe tartozik.
Filmvilág blog
Utolsó kommentek:
Szabó G. Ádám 2025.08.28. 17:52:21
Bejegyzés: #182 - Fegyverek, Rambo, Többesélyes szerelem, Az áruló
Szabó G. Ádám 2025.08.28. 17:47:50
- egy időhúzónak vélt epizód önmagában sosem humoros, legfeljebb rossz forgatókönyvírói munka, de ami a narkós sráccal történik, azért sem időhúzás, ami végül történik vele (Alden Ehrenreich, ejtsd: olden érenrájk, kb. mint Robert ALDrich/ rábert oldrics, egyébként a Baseball álmok rendezőjéről, Phil Alden Robinsonról nevezték el a szülei)
- okkult horrorként is személyes, drámai hangvételű szálra hegyeződik ki a megoldás, akárcsak a Longlegsben és itt is a pervertált családmodell lényeges, nem beszélve arról, hogy csak a boszorkánypraktikák nem evilágiak, az átkot szóró személy emberi (vö: Kenneth Anger, 1927-2023), ellentétben SPOILER! a Barbár clear-cut szörnyével SPOILER!
- vegytiszta horror, ugyanis a sikertörténetként működő thrillerrel ellentétben ez egy bukástörténet (egyéb hatásmechanizmusokon kívül) a trauma feldolgozatlanságával és azt bizonyító zárómondattal, plusz bármilyen film adhat plusz réteget bárkinek elemzésre, nem lehet kategorikusan eldönteni, miben mennyi jelentéstartalom van vagy lehet
First Blood:
- a regény főkaraktere (keresztnév nuku) képtelen beilleszkedni a civil társadalomba, mert a PTSD mentálisan végleg padlóra küldte, egy megbetegített katona, aki a legkisebb behatásra is gyilkol
- a '82-es adaptáció eredeti befejezésében a főfigura öngyilkosságot követ el a "You trained me. You made me. You kill me."-mondat után, miután az ezredes nem húzza meg a ravaszt
- a regény seriffje dél-koreai, vagyis asszimilálódott veteránként nem érti a kihasznált, hajléktalan, a vietnami háborúban elárult főkaraktert, ezért konzervatív igazságfelfogástól hajtva üldözi, míg a filmváltozat törvényszolgája intoleráns redneck
- David Morrell 1972-es regényében Orval Kellerman, a nyomkereső kutyákat tartó öregember a seriff mentora és pótapja, akit többször meg is dorgál, tehát a regényben több generációs konfliktusa látható
- Morrellnél az ezredes lövi agyon a főszereplőt, aki egyáltalán nem R. pótapja, hanem Samuel Trautman ezredesként maga Uncle Sam, vagyis a megtestesült, veteránjairól akár gyilkossággal is megfeledkező USA, vagyis a regényben az egész társadalom romlott, így a befejezés még az eddigi információitoknál is mélyebb és nihilistább
- Női Rambo? Matilda Lutz a Coralie Fargeat-féle A bosszúban, a regényhez és az első részhez hűen, ráadásul nyomatékosan a szexista patriarchátust irtja
David Morrell: Rambo 3. (novelizáció)
- a botharc nem pénzkereseti forrás, hanem a főszereplőben dúló erőszak zabolázhatatlanságának jelölője
- Afganisztán a szovjetek Vietnamjaként jelenik meg mérgezett termőföldekkel, éheztetéssel, ld.: Gáza
- a főkarakter szovjet ellenfelei kidolgozott figurák, a filmben kötéllel kivégzett henchman komplett háttérsztorival bír és folyamatosan elárulják a felettesei, van egy fiatal szovjet katona, aki megcsömörlött az egész invázió hazugságától, a főgonosz gyerekgyilkosságtól sem riad vissza
- ugyancsak jellemmel bír a három afgán törzsfő, a buzkashi, mint a főhős rátermettségét lemérő beavatási rítus és fontos szerephez jut egy hadiárvákat gondozó vöröskeresztes holland doktornő, közte és a főhős között nincs szerelmi szál
- a novelizáció a filmmel ellentétben nem háborús propaganda, hanem az alapmű és az első rész nyomdokain járó háborúellenes mű
Bejegyzés: #182 - Fegyverek, Rambo, Többesélyes szerelem, Az áruló
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2025.05.30. 21:28:50
Bejegyzés: Holdodiglan - Andy Weir: Artemis
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2025.05.02. 13:36:40
Bejegyzés: Holdodiglan - Andy Weir: Artemis
osborne 2025.03.15. 22:40:02
Bejegyzés: Toxikoma - Egópárbaj
arkanum 2024.12.29. 12:07:01
Azt elhiszem, hogy nem igazán lett olyan jó filmje a rendezőnek, mint a többi, de a cikk szerzője mintha egyáltalán érzékelné, hogy Sorrentino filmjai erős metaforák. Az életnek, de főleg a művészetnek és a mulandóságnak. Leragad a konkrét sztorinál. Úgy tűnik, hogy a szerző sok mindent megtanult a filmekről, képkivágásokról stb. , csak valahogy magához a művészethez , a metaforákhoz nincs semmi érzéke
Bejegyzés: Mint a fine dining: szép, szép, de nem laksz vele jól
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.12.28. 12:30:42
www.youtube.com/watch?v=u_iAnuHgTlc
Bejegyzés: Eltávolítottak - Beszélgetés Domokos János filmrendezővel
Sándor Dorók Nagy 2024.12.10. 12:57:17
Bejegyzés: Eltávolítottak - Beszélgetés Domokos János filmrendezővel
Szekrényszagú néni 2024.09.27. 14:11:49
Bejegyzés: Filmvilág Filmklub a Bem moziban!
Szekrényszagú néni 2024.09.27. 14:07:42
holdkomp.hu/csomozi-22-legy-darazs-the-wasp-woman/
Kis szerencsével majd sikerül odérni Schubert Gusztáv búcsúztatójáról, nem hagynám ki is azt sem.
Bejegyzés: Filmvilág Filmklub a Bem moziban!
Szekrényszagú néni 2024.04.23. 20:46:51
Bejegyzés: #152 - Polgárháború, A tehetséges Mr. Ripley, A szimpatizáns, Kundun + Ripley
Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2024.04.21. 22:42:39
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Szabó G. Ádám 2024.04.17. 12:43:13
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.04.13. 13:02:52
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.04.13. 13:00:31
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Szekrényszagú néni 2024.04.08. 20:40:56
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Mesterséges Geci 2024.03.27. 07:48:42
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Szekrényszagú néni 2024.03.26. 12:19:19
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.03.07. 16:28:58
Bejegyzés: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba
Szekrényszagú néni 2024.02.20. 21:19:43
Bejegyzés: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba