Filmvilág blog

Itt a márciusi Filmvilág!

2025. március 03. - filmvilág

fv202503.jpgDAVID LYNCH VILÁGA
Azt mondani, hogy Lynch nélkül más lenne az amerikai vagy akár az egyetemes filmművészet – kevés; de még az sem tesz igazságot, ha a vizuális kultúra egészét említjük. Nélküle más lenne a 20-21. századok fordulójának gondolkodása, énképe, öntudata, és mindenképpen szegényebb lenne a kollektív képzeletbeli.

Gyenge Zsolt: Traumák mestere (David Lynch 1946-2025)                      
Nemes Z. Márió: Lynch-árvák (Twin Peaks)                     
Lichter Péter: A katódsugárcső molylepkéi (Lynch és az avantgárd)       
Zalán Márk: Más hely, más szabályok (Lynch reklámfilmjei)       
Lynch-mozaik (26 szerző – 26 mondat)                 

MAGYAR VALÓSÁG 
A kortárs magyar (kis)film új távlatokat nyit, miközben perfektebbek, fáradságmentesen befogadhatók a történetek: jobbára szerelmekről, párkapcsolati válságokról és generációközi krízisekről, a nemzedékek közötti kommunikáció nehézségeiről szólnak – közös nevezőjük a magány.

Pápai Zsolt: Böjtidő (Kortárs magyar kisfilmek)                
Tóth-Gyóllai Orsolya: „Szeretnék bekerülni egy játékba” (Beszélgetés Deák Kristóffal)
Vajda Judit: Hang nélkül (Schwechtje Mihály: Sünvadászat)       
Benke Attila: A száműzöttek filmköltője (Szenvedés és szenvedély)
Navarrai Mészáros Márton: „Az effektrendőrség kiszállt a forgatásra” (Beszélgetés Sós Bálint Dániellel)     

KOROK ÉS THRILLEREK
Rudas Dóra: Mire ez a hiszti? (Női thriller és feminizmus)                       
Szabó Ádám: Felesleges harmadik (Két szerzői thriller: Terelés és Alaszka)       
Baski Sándor: Bérgyilkolok, tehát vagyok (A sakál napja – tegnap és ma)                     

ÚJ RAJ  
Bárány Bence: Babilon romjai (Alonzo Ruispalacios és a Konyha)                      

FILMMÚLT
Murai András: Keresni a nézők kegyeit (Keleti Márton – 2. rész)            
Kiss Dalma: A nő és a film is marad (Szalai Györgyi, 1940-2024)                       
Orosdy Dániel: Egy féri és egy nő. Meg egy férfi. Netán nő. (A műfaj mesterei: Bertrand Blier)            

FESZTIVÁL 
Huber Zoltán: Szex, Marx és az amerikai álom (Sundance 2025)            
A Csatornán túlról (Cinema Niche – Brit filmhét)             

FILM/REGÉNY
A transznemű Emilia Pérez mexikói drogkartell-musicalje és Emmanuelle 2024-es erotikus filmdrámája egyaránt a szenvedély és vágy legsötétebb poklaiba küldi hősnőit – a két francia rendező, Jacques Audiard és Audrey Diwan egyazon alapkérdést feszeget: vajon megszabadulhatunk-e testünk ránk zárult börtönéből?

Varró Attila: Gátszakadásra várva (Három Emmanuelle)             

HATÁRSÁV
Földváry Kinga: Ártatlan szörnyeteg (Frankenstein a Bábszínházban)    

KRITIKA
Kolozsi László: Mexikó a mexikóiaké (Jacques Audiard: Emilia Pérez)             
Keller Mirella: Lélekállat (Guan Hu: Fekete kutya)                      
Kovács Kata: A fájdalomtól felröhögni (Jesse Eisenberg: Rokonszenvedés)        
Báron György: „Nem én voltam” (Andres Veiel: Riefenstahl)               
Vincze Teréz: Varázslatos nyomorúság (Cinema Niche – Lee Chang-dong: Oázis)                    

FILMIO                    
MOZI            
STREAMLINE         
PAPÍRMOZI            

A címlapon: Deák Kristóf: Egykutya (Bakonyi Alexandra) – Az ACG bemutatója

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8518808018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása