Filmvilág blog

Itt a februári Filmvilág!

2025. február 02. - filmvilág

202502.jpgFILMSZEMLE 2025
Gelencsér Gábor: Ünnepnapok  
Régi emlékek (Gothár Péter, Lugossy László, Szabó Simon)        
Szemle-paletta (Válogatás a 44. Magyar Filmszemle programjából)       

RÁKTÉRÍTŐ MENTÉN
A Ráktérítő régiója rohamosan és elkerülhetetlenül egy új világrend kiindulópontjává válik, ami rákényszeríti a hajdani kolonialista nemzeteket, hogy szembenézzenek egy újfajta együttélés szükségszerűségével a rég megszokott „hódító-hódított” viszony helyett: körkép Szenegáltól (Dahomey) Iránon át (A szent füge magja) Indiáig (Minden, ami fénynek tűnik) és Indonéziáig (A fehér épület).

Varró Attila: Paralel körök (Francia Afrika-filmek)                       
Kiss Dalma: Végső búcsú az otthontól (Kavich Neang: A fehér épület)    
Baski Sándor: Akik végül nemet mondanak (Mohammad Rasoulof: A szent füge magja)  
Keller Mirella: Női sorsok (Payal Kapadia: Minden, ami fénynek tűnik)             

FOLK HORROR 
Nosferatu, az erdélyi rém nagyjából fél évszázadonként kel ki koporsójából, hogy keletről hozott árnyékával és patkányhordájával támadást intézzen a jólétben tespedő nyugati polgári társadalom ellen: a három nagy Nosferatu-film három korszakot, három filmes formanyelvet is jelöl, általános emberi szorongásokat, rémképzeteket, vágyakat szimbolizálva.

Beregi Tamás: Árnyék Wisborg felett (Nosferatu visszatérései)    
Vízkeleti Dániel: Az új hajnal vámpírja (Vámpírfim és folklór)                 
Buzsik Krisztina: Kollektív önarckép (Farkasember-filmek)                    

TRUBADÚROK 
Pauló-Varga Ákos: A gránát, ami késleltetve robban (Kirill Szerebrennyikov: Limonov, a ballada)   
Huber Zoltán: Túl halk erősítők (James Mangold: Sehol se otthon)         
Boblista (Dylan filmek az elmúlt 60 évből)             
Fekete Tamás: Gyilkos balladák (Képregénylegendák: Reinhardt Kleist: Nick Cave. Uram, kegyelmezz!)        

FILMMÚLT
Murai András: Mesterember változó politikai széljárásban (Keleti Márton – 1. rész)     
Kránicz Bence: „Mérnöki logika és túlhevült szürrealizmus” (Beszélgetés Zsellér Annával)        

FESZTIVÁL 
Vincze Teréz: A húszmillió nézős sikerfilmek országa (Hanoi Filmfesztivál)      
Gyürke Kata: Itt és most Tbilisziben (Tbiliszi Nemzetközi Filmfesztivál)             

HATÁRSÁV
Gyenge Zsolt: A videonéző magányossága (Bill Viola: Csend)     

SOROZAT
Sándor Anna: Macondo utcáin a Netflix is megszeppen (Alex García López – Laura Mora: Száz év magány

KÖNYV
Gyöngyösi Lilla: A sorok között (Kránicz Bence: Láthatatlan emberek)

KRITIKA
Pazár Sarolta: Mélységi mámor (Luc Besson: A nagy kékség)     
Pozsonyi Janka: Társasutazás a szülőség felé (Czira Sára – Nagy Eszter: Kabinnyomás)
Vajda Judit: Kollaborálni, vízszintesen (Iveta Grófova: Emma és a halálfejes lepke)     
Klacsán Csaba: Tétre, helyre, befutóra (Will Smith: Utolsó befutók)        

FILMIO        
MOZI            
STREAMLINE         
PAPÍRMOZI

A címlapon: Mati Diop: Dahomey – Kik vagyunk (A Mozinet bemutatója)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9818786814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása