Filmvilág blog

Itt az áprilisi Filmvilág!

2024. április 01. - filmvilág

fv2404.jpgTÖRTÉNELMI FILMJEINK
A történelmi film új korszakának kezdete 2018 második felére tehető, amikor a kormánybiztost érő bírálatok szerint irányítása alatt filmgyártásunk nem fordít elég figyelmet a nemzeti múltra. Valóban nem tengett túl a zsáner, ám azt sem állíthatjuk, hogy a Nemzeti Filmalap idején (2011-2019) ne készült volna film a múltról, különösen a 20. század tragikus eseményeiről. Azóta a történelmi film elsőszámú cél lett, kerül, amibe kerül.

Murai András: Túladagolás (Új magyar történelmi filmek)
Hamar Péter: Tündérkerti kalauz (Történelmi sorozat a XVII. századi Erdélyről)


Várkonyi Zsolt: „Vannak közös ügyeink” (Beszélgetés Lóth Balázzsal)
Kolozsi László: Hősök helyett szuperhősök (Lóth Balázs: Most vagy soha!)

MAGYAR MŰHELY
Kelecsényi László: Érzékeny búcsú egy filmcsinálótól (Vitézy László 1940-2024)
Kovács Kata: A magyar találékonyság szülte (Csáki László: Kék Pelikan)
Pauló- Varga Ákos: Rendszerváltás óvatosan (Beszélgetés Csáki Lászlóval)

HÍMNEM, NŐNEM, KAMASZKOR
Molly Manning Walker első nagyjátékfilmje, a Hogyan szexeljünk fejest ugrik a Z-generáció magánéletébe, és őszintén szembesít a nemzedék keserves, de bátran vállalt problémáival. Mivel a kamaszok tekintélyes része még nem esett át a beavatáson, a szexről alkotott elképzeléseit a kortárs beszámolók mellett legalább annyira a pornutópiák hamis világképe formálja.

Kovács Gellért: Hogyan szexelnek? (Kerekasztal-beszélgetés: Z-generáció és a szexualitás)
Pozsonyi Janka: A szex vajon mi (Molly Manning Walker: Hogyan szexeljünk)
Zsubori Anna: Sokszínű összkép (A Disney-hercegnők és nemi szerepek)
Havassy Gergely: Tanárnő kérem (Tanár-diák románcok)

MENEKÜLTEK EURÓPÁBAN
Erőszakkal teli afrikai gettók Párizsban, viszontagságos utazás Szomáliából Olaszországba, éhező észak-koreai disszidens Brüsszel utcáin: Európa menekültkérdésének számtalan oldala számtalan különböző filmet eredményez a témában, de egy valami közös bennük – a kétségbeesett küzdelem a túlélésért.

Baski Sándor: Ég a város (Új raj: Ladj Ly)
Vajda Judit: Sivatagi odüsszeia (Matteo Garrone: Én vagyok a kapitány)
Varró Attila: Nevem: Senki (Kim Hee-jin: Nevem Loh Kiwan)

ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Kiss Dalma: Örvénylő vágyak, hamis remények (Gillian Armstrong hősnői)

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Földváry Kinga: A határtalan (Guido Crepax: Valentina)

A PROPAGANDA ÁRA
Martin Ferenc: A sötét akarat diadala (Riefenstahl és az expresszionista örökség – 2. rész)

FILM/REGÉNY
Parragh Ádám: Bikadiadal (Denis Villeneuve: Dűne 1-2.)

KÖNYV
Lichter Péter: Hét séta az animáció erdejében (Varga Zoltán: Magyar animációs rendezőportrék)

FILM/ZENE
Déri Zsolt: A jamaicai Bob-csapat (Bob Marley: One Love)

FESZTIVÁL
Pazár Sarolta: Nem csak a finnek titkai (Finn Filmnapok)

FOTOGRÁFIA
Palotai János: Pillanatok, embermesék (Benkő Imre életmű-kiállítása – Műcsarnok)

KRITIKA
Pauló-Varga Ákos: Anatólia ölelése (Nuri Bilge Ceylan: Elszáradt füvekről)
Greff András: Öt év alkony (Steve McQueen: Occupied City)
Rudas Dóra: A beilleszthetetlenek (Alice Rohrwacher: A kiméra)
Pazár Sarolta: Félédes találkozás (Stéphane Brizé: Őszi sanzon)

ESSENTIA ARTIS
Essentia Artis (Az MMA 2023-ban végzett művészeti ösztöndíjasainak kiállítása
és programsorozata)

FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI

A címlapon: Csáki László: Kék Pelikan – A JUNO11 Distribution április 4.-i bemutatója.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr718367777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása