Filmvilág blog

És a legjobb magyar filmelőzetes díját kapja: Post Mortem

2022. november 05. - filmvilág

bedo_barna_harom_dijjal_foto_forgo_rebeka.JPG

November 4-én, pénteken este zajlott adták át a legjobb magyar filmelőzeteseknek járó Arany Blende-díjakat a Toldi moziban.

Először „Így születik a Netflix-kampány” címmel Schiffler Lilian és Bozsik Ádám kreatív szakemberek tartottak előadást arról, hogyan dolgoznak ők Amszterdamban a Netflixnél, és hogyan jön létre egy-egy trailerprojektjük.

Utána került sor díjátadó rendezvényre, ahol kiderült, hogy a fődíjat a Post Mortem trailere nyerte, a közönségdíjat pedig a Toxikoma teasere. Mindkét előzetes vágója Bedő Barna volt. 

A díjátadó rendezvényen trailerpremier is volt, az alkotók bemutatták Bernáth Szilárd Larry című filmjéhez készült hosszú előzetest. 

Köllő Killa és Deák Dániel szervezők elmondták, hogy szeretnék, ha az előzetesek hosszú távon a magyar filmtörténet részévé válnának. „Pontosan tudjuk, milyen óriási szerepe van a filmelőzetesnek a filmélményben, mekkora felelősség, hogy egy trailer olyan elvárásokat teremtsen a nézőben, aminek a film meg tud felelni” – fogalmaztak.

Ötven érvényes előzetes érkezett az idei Arany Blende mezőnyébe. A zsűri díjain kívül volt közönségdíj és két zenei díj is. A zsűri tagjai: Czakó Judit vágó, Goda Krisztina filmrendező és forgatókönyvíró, Harsányi Márton, a chicagói Weber Shandwick ügynökség stratégiai igazgatója, Steven Lovy trailerproducer, és Schweigert András, aki az AMC csatornahálózatnál a filmes csatornák kampányaiért felel. 

Az est folyamán levetítették a zsűri shortlistjét és utána kiosztották a díjakat. Az Arany Blendék mellett zenei licenszet kaptak kézhez a díjazottak, a fődíjas pedig egy Fusion 17 Studio 3D kompozitáló szoftvert vehetett át a HSE jóvoltából.

A díjazott előzetesek és alkotóik a zsűri indoklásával:

Arany Blende: Post Mortem

Trailerproducer: Bedő Barna

 

A zsűri indoklása:

Egy jó trailerhez jó alapanyagra van szükség, ez azonban egyben felelősség is. A Post Mortem esetében úgy éreztük, nagyszerűen összhangban van a kettő, és a horror műfaji jellegzetességeit felhasználva, azokra remekül építve, de azokat nem öncélúan és klisésen alkalmazva sikerült egy nemzetközi szinten is magas minőségű trailert megalkotni. Az amúgy roppant erős mezőnyben a rengeteg bírálati szempont alapján (amelyek közül persze minden zsűritag esetében az egyik a szubjektív „mennyire tetszik”) ezt a trailert éreztük a legerősebbnek, a legkiforrottabbnak.

 


Ezüst Blende: 
Tobi színei

Trailer producer: Fehér Marcell

 

A zsűri indoklása:

Amikor egy film küldetése az edukáció és érzékenyítés, akkor a trailer feladata az, hogy elérje azoknak az ingerküszöbét, akik legalábbis nyitottak az érzékenyítésre. A Tobi színei a lehető leghatékonyabban adja vissza a szülők elfogadással kapcsolatos küzdelmét. Fehér Marcell megoldásai érzékenyek, kiegyensúlyozottak, és úgy törekszenek a teljességre, hogy bőven hagynak kérdéseket és kíváncsiságot a nézőben a történet kimenetelével kapcsolatban.

  

Bronz Blende: A feleségem története

Trailervágó: Szalai Károly H.S.E.

 

A zsűri indoklása:

Az egyik legérdekesebb vita a zsűrizés alatt arról szólt, hogy vajon mennyire köteles egy trailer hűen visszaadni a film hangulatát, tempóját, történetvezetését. A feleségem története olyan trailerrel jelent meg, ami pontosan azokat hivatott bevonzani, akik egy klasszikus art (noir) mozi élményre vágynak. Az egyedi képi világ rögtön az első pár másodpercben lenyűgöz. A konfliktus fokozatosan bontakozik ki, de közben ízelítőt kapunk a film színészvezetéséből, technikai megoldásaiból, humorából is. Szalai Károly a nemzetközi szinten is komoly közönségre számító filmhez méltó trailert alkotott.

 

Neon Blende a legjobb kampánynak -  Születési helye: Auschwitz 

Trailerproducer: Bedő Barna
Plakát: Frank Rizzo
További alkotók: Cseke Eszter, S. Takács András


A zsűri indoklása:

Az egyik legjobban felépített trailer volt a mezőnyben, már önmagában is. Bár dokumentumfilmhez készült, egyáltalán nem volt olyan érzésünk, hogy a műfaj sajátossága korlátozta volna az alkotókat. Mivel a mezőnyben ennél a projektnél éreztük leginkább a kohéziót a trailer és a print kreatív között, ráadásul utóbbi önmagában is bátor és egyedi, könnyen egyetértettünk abban, hogy a Születési helye: Auschwitz nyerje az extra kategória díját, azaz a Neon Blendét a kampány tökéletes komplexitása miatt.

Több mint két hónapon keresztül zajlott a közönségszavazás az aranyblende.hu oldalon, amin végül magasan nyert a Toxikoma.

Trailer producer: Bedő Barna
  

 

Az Arany Blende partnere kezdetektől fogva a Zenebank.hu, akik zenei licenszcsomagot ajánlottak fel a díjazottaknak. Ők maguk két trailert is választottak a mezőnyből. 

Zenebank díj a legjobb trailerzenének: Budapest zárt város 

Trailervágó: Zsótér Indi Dániel
Kreatív vezető: Konkol Máté

 

Egy rövidfilm előzetesét szerettük a legjobban zeneileg. Egyetlen zeneszám szól a trailer alatt, ami a film képeivel együtt olyan erős hangulatot teremt, amivel szívesen megyünk bármeddig” – fogalmazott Hetsko Evelin a Zenebank képviselője, aki átadta a díjat.

Zenebank trailerzene különdíj: Dívák

Trailer producer: Bouandel Doraya

 „A Dívák előzetesében a zene érzékenyen szervezi a vágást és a dramaturgiát a játékos felütéstől a melankolikus érzékenységig.” 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr5417971190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása