MAGYAR ANIMÁCIÓ
Kitelepítés, börtönbe zárt apa, meggátolt továbbtanulás. A deus ex machina három évtizeddel később érkezett. Jankovics Marcell mesebeli királyfiként teljes fegyverzetben toppant be a magyar filmvilágba. Nem a semmiből érkezett ugyan, hiszen jelentős rövidfilmek és népszerű sorozatok készültek a Pannónia Filmstúdióban, mégis volt valami elsöprő erő abban, ahogy Jankovics a János vitézzel, az első egész estés magyar rajzfilmmel megjelent.
Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig (Jankovics Marcell 1941-2021)
Varga Zoltán: Túl a labirintuson (Cakó Ferenc animációi)
M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja (Kecskeméti Animációs Filmfesztivál)
MAGYAR MŰHELY
Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több (Fliegauf Bence epizódfilmjei)
Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás (Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi)
ÚJ RAJ
Matteo Garrone a dokumentarista módon ábrázolt hétköznapokból bontja ki a felszín mögött rejlő brutális alvilágot vagy a fantasztikum rémségeit (A preparátor, Gomorra, Reality, Dogman). Egyike az új olasz filmkészítő nemzedék kevés rendezőjének, aki az első sikerek után meg tudta őrizni szabadságát, és a nemzetközi színtéren is sikeresen érvényesítette művészi identitását.
Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban (Matteo Garrone)
Szabó Ádám: Farkasok az utcán (Matteo Garrone: Dogman / Bogdan Mirică: Kutyák)
IZRAELI PANORÁMA
Az izraeli háborús játékfilmek hősképe és szemlélete az 1950-es évek patetikus eposzai óta többször is jelentős változáson ment át. Az első izraeli háborús film a 24-es domb nem válaszol (1955) még csak a háború heroizmusát mutatta meg. A 80-as évek években, a libanoni háborúk után jelentek meg az első komoly repedések a háborús filmeken. A 2016-os Foxtrottban a hadsereg már nem a dicsőség és az oltalmazó erő, hanem az abszurditás szinonimája lesz.
Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos (Izraeli háborús filmek)
Keresztesi József: Nagykorúság (Képregény-legendák: Rutu Modan: Exit Wounds)
Schubert Gusztáv: Mártírok útja (Avi Issacharov – Lior Raz: Fauda)
FILM/ZENE
Pernecker Dávid: Az értelmezés terei (Claire Denis és a Tindersticks)
STAND-UP
Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség (Bo Burnham: Inside)
FESZTIVÁL
Boronyák Rita: Nem csak belső használatra (Észt Filmhét)
PILLANATKÉP
Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film (Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói)
OROSZ MOZI
Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú (Gazdagok az orosz filmben)
KRITIKA
Baski Sándor: Párkapcsolati tőke (Varsics Péter: Így vagy tökéletes)
Margitházi Beja: Az élet írja (Beszélgetés Bakony Alexandrával)
Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem (Bakony Alexandra: Tobi színei)
Zsubori Anna: Szörnyben az emberi (Enrico Casarosa: Luca)
Varró Attila: Képhatalom (Pippa Bianco: Megosztás)
KÖNYV
Zalán Márk: Borzongás felsőfokon (Lichter Péter: 52 hátborzongató film)