Filmvilág blog

Juliette Binoche megnyitója a CineFesten

2016. szeptember 14. - filmvilág

binoche.jpg

A szeptember 18-ig tartó Jameson CineFest idei díszvendége Juliette Binoche volt, aki a fesztivál nyitófilmje,  Krzysztof Kieslowski Három szín-trilógiájának első része, a Kék előtt személyes hangvételű bevezetőt is tartott. Íme az elhangzott szöveg magyar fordítása.

Először is hadd mondjam el, hogy csodálatos érzés volt elkészíteni ezt a filmet. És – bár a téma igen drámai – színésznőként ez volt az egyik legboldogabb forgatásom. Természetesen az egyik ok, amiért örömmel vállaltam el ezt a filmet, az Krzysztof Kieslowski volt, az ő művészete és persze a szíve.

De volt egy másik oka is annak, hogy vállaltam ezt a szerepet. Egy nagyon jó barátom, Bernice, akivel már évekkel azelőtt barátok voltunk, hogy elkészítettük volna ezt a filmet, szintén elveszítette a férjét és a gyermekét. Úgyhogy amikor elolvastam a forgatókönyvet, különösen megérintett a történet. Úgy éreztem, a barátom Bernice miatt is el kell vállalnom. Miután megnézték a filmet, sok újságíró kérdezte tőlem, hogy hogyan készültem fel erre a szerepre. Nem igazán tudom megmondani, hogyan készültem, de azt tudom, hogy úgy éreztem, végig kapcsolatban állok Bernice fiával, Justinnal, annak ellenére, hogy nem ismertem őt. És éppen ezért soha nem volt nehéz a szívem, mert úgy éreztem, ennek a gyermeknek a lelke velem van.

Három évvel a film forgatása után Krzysztof meghalt. Mindannyiunkat nagyon megrázott a hír, hiszen teljesen váratlanul, egy szívműtét után hunyt el. Meghívtak a temetésére, Presiner, a zeneszerzője, egyetlen éjszaka alatt egy csodálatos darabot írt neki. Ahogy az egyik nagyon jó barátjával és forgatókönyvírójával sétáltam a templom felé, ahol a szertartást tartották, annyira elviselhetetlennek tűnt a gondolat, hogy Krzysztof nincs többé, hogy véget ért a földi léte, hogy azt mondtam magamban: “Ugyan már! Adj valami jelet, ha jól vagy!” És akkor hirtelen megszólalt egy duda. Egy teherautó dudája. Iszonyú hangos volt, mintha egy hatalmas harang szólna. És akkor azt mondtam, hogy ’Ok, értem! Jól vagy. Akkor nincs miért szomorkodni.”

Úgyhogy biztos vagyok benne, hogy mai is nagyon boldog, hogy őt ünnepeljük. És ha dudát hallanak a vetítés közben, akkor biztosak lehetnek benne, hogy ő az! Azt kívánom önöknek, hogy a film nézése közben legyenek Önök is olyan kapcsolatban Krzysztoffal, amilyenben én voltam Justinnal a forgatás alatt. Ünnepeljük őt ezzel a vetítéssel! Szép estét!

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9011704263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása