A New York-i és a londoni után most a Hollandiában élő migráns magyarokat mutatnák be a Menjek/Maradjak-sorozat alkotói. A mintegy 6000 eurós költségvetést ezúttal is közösségi finanszírozással kívánják összeszedni. A holland epizód jövő tavasszal kerülhet a közönség elé.
Az alkotók a hollandiai epizódot eredetileg későbbre tervezték, de egy Hollandiában élő magyar fiatal jelentkezett náluk az ötletével. A Hágában élő média design-t tanuló Bogádi Csabát a korábbi epizódok inspirálták, hogy maga is hollandiai magyarokkal kezdjen el forgatni. Csaba a Menjek/Maradjak sorozatot jegyző SpeakEasy Projectet kérte fel producernek készülő filmjéhez. Megegyezésük szerint az új epizód 2016 tavaszára készülhet el.
„A Menjek/Maradjak projektet kezdettől fogva társadalmi vállalkozásként definiáltuk, amely nyitva áll minden lelkes alkotó előtt, aki részt szeretne venni az „új mobilitás“ generációjának dokumentációjában. Csabával gyorsan megtaláltuk a közös hangot és igyekeztünk neki megadni minden tőlünk telhető segítséget készülő filmjéhez, amelyet örömmel illesztünk a sorozatunkba“ - monda el Józsa László a sorozat producere és ötletgazdája.
A Menjek/Maradjak: A holland epizód kifejezetten a Randstad régióra (Hága, Amszterdam, Rotterdam) koncentrál; hősei holland és magyar fiatalok, akik Európa egyik legjobb módú országában keresik a boldogulást. Számuk tízezres nagyságrendű. A sikeres kampány esetén hamarosan bemutatandó hollandiai epizód mellett két másik Menjek/Maradjak-film is készül, a Sweet Home a hazaköltözők életét dolgozza fel, az Inside Berlin pedig a korábbi epizódokat rendező, időközben Berlinbe költöző Imre Loránd Balázs személyes dokumentumfilmje. A két utóbbi film bemutatójának dátuma finanszírozási nehézségek miatt egyelőre bizonytalan.
A Menjek/Maradjak sorozatot jegyző SpeakEasy Project (Józsa László, Hernáth Csaba, Imre Loránd Balázs) két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként folytatott sikeres közösségi finanszírozási kampányt, amellyel egynegyed részben finanszírozták londoni dokumentumfilmjüket. A New York-i és londoni fiatalok életét bemutató első két epizód sikeresen debütált moziban, televízióban és az interneten is, ahol minden epizódot ingyenesen közzétesznek. Az eddig megjelent filmek összesen 500 ezer feletti nézettségnél tartanak.
A holland epizód 6000 ezer eurós kampánya egy sor fantáziadús ajándékkal kedveskedik a nagylelkű felajánlóknak a Menjek/Maradjak márkázott masculan® óvszertől, a MadeByNagyi kézműves sapkáin, a Tisza által felajánlott tornacipőkön, a hágai aMaze szabadulós játékán, a BikeBorn egyedi épített biciklijén és a BlaBlaCar által felajánlott hollandiai telekocsi utakon át a produceri kreditekig.