Filmvilág blog

Tévéajánló - Kedd (03.05.)

Víziló Vice

2013. március 05. - Orosdy Dániel

énavizilovakkal.jpgÉn a vízilovakkal vagyok
Remek vígjáték Az ördög jobb és bal keze-filmek producerétől, a Spencer-Hill páros főszereplésével. A tévéajánló szerzője e film címéből merítette életfilozófiája alapjait.
Vetítik: Film+ - 20:35

Schiller
Német életrajzi tévéfilm.
Vetítik: Duna - 21:05

Miami Vice
Michael Mann önremake-je. Nem rossz, de nem ezért a filmért szeretjük (én mondjuk különösebben a sorozatért sem, de ez más kérdés). Szereplők: Colin Farrell, Jamie Foxx, Gong Li, Justin Theroux.
Vetítik: TV2 - 21:35

Rémségek könyve 2.: A végső vágás
Nem túl nívós hentelés, ld. első rész. Érdekes módon a Közönséges bűnözők zeneszerzője és vágója, Bryan Singer egyik állandó munkatársa rendezte, de feltűnik benne Eva Mendes is.
Vetítik: Film Mánia - 23:00

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr45117285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dutch 2013.03.05. 11:19:34

Mekkora kép, ezt még nem is láttam. Mé a gonosz sidekickek is stimmelnek.

Én rengeteget idézek a filmbõl, ha mondjuk nem tetszik valami, akkor néha elsütöm, hogy "Mr Ormond nem fog ennek örülni", vagy ha valami kondisabb ismerõssel beszélek, akkor rákérdezek, hogy "átletizálsz?" :)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.03.05. 12:06:48

@dutch: Nekem az a kedvenc részem, amikor Bud lecsapja a karatést. :)

scorsesefan 2013.03.05. 12:53:59

Érdekelne egyszer egy cikk, ami azt boncolgatja, hogy a Miami Vice sorozatban ténylegesen mekkora szerepe volt Michael Mann-nek.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.03.05. 13:28:08

@scorsesefan: Ilyen cikkről nem tudok, de a képi világba, zenébe, ruhákba stb. nagy beleszólása volt, az biztos. Plusz állítólag beperelte Friedkint, mert úgy gondolta, hogy az Élni és meghalni Los Angelesben túlságosan hasonlít a Miami Vice-ra, úgyhogy a szívén viselhette a sorozat sorsát (mondjuk ez a beperelős sztori azóta megdőlni látszik).

scorsesefan 2013.03.05. 14:22:06

Nem mondhatnám, hogy annyira ismerem a sorozatot, de amit láttam az alapján én is úgy gondoltam, hogy a képi világ és a zene egyértelműen Mannre jellemző jegyeket mutat (ld. például mindjárt az első részben Crockett és Tubbs hasítanak az éjszakában az In the air tonight-ra). Ezzel együtt Anthony Yerkovich-ot gondoltam az első számú és fő kreatív embernek a sorozat mögött. A Crime story mintha fontosabb lett volna Mann-nek - az írásban is részt vett aktívan és rendezett egy fontos részt is belőle (az első évadzárót). Ráadásul konkrétan átvett belőle jeleneteket, például a Heat-be.
Bocs az offért, csak eszembe jutott.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.03.05. 14:34:57

@scorsesefan: Ez nem OFF, nyugi. :) Abszolút igazad lehet a Miami Vice kapcsán. Valszeg az történt, hogy miután a Miami Vice sokkal sikeresebb volt a nagyközönség körében, mint a Crime Story, Mannre ráégett a "Miami Vice alkotója" bélyeg, miközben az valójában távolról sem annyira az ő világa, mint a többi sorozat, amihez a nevét adta. Van ilyen. Ha már Friedkint emlegettem: a leghíresebb filmje Az ördögűző, azzal azonosítják a mai napig, pedig minden rendezői érdem ellenére szerintem a mozi inkább William P. Blatty-é, mint bárki másé. Neszeneked, rendezőközpontú filmelmélet.

scorsesefan 2013.03.05. 16:20:56

Ez érdekes felvetés, gondolkodtam rajta és csak annyit tudok mondani, hogy ha azt mondják nekem Friedkin inkább a Francia kapcsolatot vagy a Sorceror-t mondom, és nem az Ördögűzőt (és nem azért, mert az Ördögűzőt nem tartom igen kiválónak). Talán egy kis "punkosság" hiányzik belőle, ami mondjuk az említett filmekbe meg van (például az Ördögűző befejezése sem felhőtlen, de mondjuk Francia kapcsolatéhoz képest szelídebbnek érzem), de hirtelen nem is igen tudnám megfogalmazni.
Ha már Friedkin - a mostani Filmvilágban Csiger Ádám szerintem nagyon jól elkapta Friedkint, ez az "exploitation-tömegfilm elmélet" (?) elég jól összehozza az egyébként sokrétű, változatos életművet. (A Portyán cikk is természetesen kiváló olvasmány volt.)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.03.05. 16:53:30

@scorsesefan: Egyetértünk, sztem pl. a Portyán inkább Friedkin-film, mint Az ördögűző, még ha annyira nem is nevezhető jó mozinak. A "punkosság" nagyon igaz, illik Billy bácsihoz. :)

Exploitation-ügyben nem értek teljesen egyet Csiger kollégával, de egyébként valóban jó és alapos cikket írt.

(Köszi. :) )
süti beállítások módosítása