VÉGSŐ ÁLLOMÁS 5. – Megint garázdálkodik a pajkos kedvű halál, ezúttal IMAX 3D-ben. [előzetes]
ANGELE ÉS TONY – Az elsőfilmes francia rendező, Alix Delaporte romantikus drámájában egy nő és egy férfi (a címbéli páros) találkozását és egymásra találását meséli el. Angele egyedülálló anya és alkalmi tolvaj, Tony halász egy kis faluban. [előzetes]
A HÓDKÓROS – A film, amelyről elég két dolgot tudni: 1. férfi főhőse egy hód kesztyűbáb segítségével próbál kilábalni súlyos depressziójából; 2. a férfit az utóbbi időben kizárólag a bulvárlapok legmélyebb bugyraiban szereplő Mel Gibson alakítja. A film rendezője és másik főszereplője nem mellesleg Jodie Foster. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Régi szokását megtartva a színész-rendező a humort sem hagyja el a dráma mellől, amelynek elsődleges forrása persze a hétköznapi élet legintimebb pillanataiba is bebocsátást nyerő hódbáb jelenléte – a főhős baljáról lerántva el is tűnne minden szokatlan vonás a filmből és csupán egy sokszor látott elemekből, szívvel és tisztességgel összerakott alkotás maradna a helyén. (Tüske Zsuzsanna kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)
A hét bemutatója: A BŐR, AMELYBEN ÉLEK
Pedro Almodovar 20 év után újra együtt dolgozott Antonio Banderas-szal, ezúttal a francia Thierry Jonquet lektűrjének adaptációján. Banderas egy sebészt alakít, aki saját otthoni műtőjében, az orvosi etikát mellőzve, kísérletezget a betegein. Vigyázat: film poénját a Pesti Est kritikája orvul lelövi, elolvasása erősen ellenjavallt. (A Filmvilágban megjelent cikk is spoileres, de egy elemzés esetében ez elkerülhetetlen.) [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Almodóvar horrorként aposztrofálta legújabb filmjét. Az alkotás, ha horrornak ugyan nem is nevezhető, valóban a sötétebb műfajok keveredéséből született meg: thriller, bosszúdráma és némi science fiction elegye. (Horváth Eszter kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)