HUPIKÉK TÖRPIKÉK – Élőszereplős-animációs film a közkedvelt aprajafalvi törpök főszereplésével, akik véletlenül New Yorkban kötnek ki. [előzetes]
COWBOYOK ÉS ŰRLÉNYEK – Jon Favreau az azonos című képregény nyomán készítette el western-sci-fijét Daniel Craig, Harrison Ford és Olivia Wilde főszereplésével. A történet 1873-ban, Arizónában játszódik, ahol a város népét titokzatos űrlények terrorizálják. A high concept sztori az amerikai nézőket nem győzte meg: a film odakint megbukott. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A western és az inváziós sci-fi keresztezése kimerült a kelléktárak, a jellegzetes karakterek, helyszínek és szituációk szimpla felvonultatásában és egy sablontörténet lehető legsablonosabb megoldásában. (Nevelős Zoltán kritikája a szeptemberi Filmvilágban lesz olvasható.)
SZÜLETETT FELESÉG – A termékeny François Ozon ezúttal vígjátékot rendezett, Catherine Deneuve és Gérard Depardieu főszereplésével. A történet 1977-ben játszódik, Deneuve egy gazdag iparos (Depardieu) feleségét játssza, akinek, miután férjét a sztrájkoló munkások túszul ejtik, át kell vennie a vállalat irányítását. [előzetes]
![]() |
A Filmvilág kritikusa szerint: A kor viszonyai közt szokatlannak számító szituációt az alkotók olyan remek vígjátéki, sőt már-már kabarészerű helyzetek és frappáns riposztok közepette tálalják, mintha nem is egy Ozon-, hanem egy Francis Veber-komédiát látnánk. (Vajda Judit kritikája a szeptemberi Filmvilágban lesz olvasható.)
NADER ÉS SIMIN – EGY ELVÁLÁS TÖRTÉNETE – Az iráni Asghar Farhadi filmje a legutóbbi Berlini Filmfesztiválról Arany Medvével távozott, a címszereplők pedig megkapták a legjobb női és férfi alakítás díjait. Szinopszis: „Nader és Simin egy középosztálybeli házaspár a mai Teheránban. Simin válni akar a férjétől, mert az nem hajlandó elhagyni az országot és Alzheimer - kóros édesapját. Simin elköltözik, lányuk, a 11 éves Termeh Naderrel és az állandó gondozásra szoruló nagyapával marad. Nader felvesz egy gondozónőt, Razieh-t, aki mély hite miatt először nem akarja elvállalni a munkát, de körülményei mégis rákényszerítik. Egy nap Nader a sötét lakásba tér haza, ahol apja magatehetetlenül fekszik az ágya mellett.” [kritika]