Filmvilág blog

Van mit nézni: mozikban A félszemű, Fekete hattyú

Premierek a héten

2011. február 17. - filmvilág

GAGYI MAMI – MINT KÉT TOJÁS – Martin Lawrence harmadszorra is nagymamának öltözve ripacskodik. Dőlünk a röhögéstől. [előzetes]

A NEGYEDIK – D.J. Caruso (Életeken át, Disturbia) Michael Bay produceri felügylete (!) alatt adaptálta James Frey ifjúsági sci-fi regényét, amelyből, ha sikeres lesz, további 5 folytatás is várható. A főhős egy idegen bolygóról idepottyant tinédzser, aki városról városra menekül ellenségei elől, akik három társát már megölték. [előzetes]

VISSZATÉRÉS – RETRACE – Elek Judit új filmjében egy holokauszt-túlélő svéd emigráns (Kathleen Gati) visszatér egy látogatás erejéig Erdélybe, gyerekkora színhelyére, ahol első kézből szembesülhet Ceausescu diktatúrájával.

A Filmvilág kritikusa szerint: A mázsás példázathoz meglepően konzervatív feldolgozás  társul, mintha nemcsak a történet játszódna 1980-ban, hanem maga a film is akkor készült volna. (Gorácz Anikó kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)

MÉDIAORSZÁG – A TV HATALMA – A magyar forgalmazó kiváló érzékkel időzítette ennek a 2009-es dokumentumfilmnek a bemutatóját a médiatörvény körüli felzúduláshoz. Erik Gandini az olasz médiaviszonyokat veszi górcső alá, azt próbálja bemutatni, hogy a (Berlusconi közvetett vagy közvetlen irányítása alá tartozó) szexista olasz tévéadók hogyan határozzák meg az olasz társadalom életét. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: A Médiaország nem oknyomozó riport, hanem videóesszé, amely –hasonlóan a brit Adam Curtis filmjeihez – egyetlen teória meggyőző kibontására vállalkozik. (Baski Sándor kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)

A FA – Charlotte Gainsbourg az Antikrisztus után ismét egy gyászoló nőt alakít, ezúttal Julie Bertucelli (Mióta Otár elment) ausztrál-francia koprodukcióban forgatott filmjében. Karakterének, Dawnnak férje tragikus halála után négy gyereket kell egyedül nevelnie. Kislánya úgy hiszi, hogy apja lelke beköltözött a farmjuk udvarán álló óriási fába. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: A fa elvontabb, spirituálisabb meséje talán kevesebbekhez szól, mint a Mióta Otár elment visszafogott, finom szövésű realista története, de erős rendezői kvalitásokat mutat. (Forgács Nóra Kinga kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)

A FÉLSZEMŰ – A Coen testvérek megszokott precizitásukkal ezúttal a western műfaját keltették életre, a megszokottnál kevesebb coenes motívummal. Ugyanazt a Charles Portis regényt adaptálták, amelyből 1969-ben már készült egy film (A félszemű seriff) John Wayne főszereplésével, amiért a Herceg az Oscar-díjat is elnyerte. Reuben Cogburn békebírót ezúttal Jeff Bridges alakítja, vele szeretné elfogatni apja gyilkosát (Josh Brolin) egy 14 éves farmerlány (Hailee Steinfeld). A film összesen 10 Oscar-jelölést kapott. (A John Wayne-féle változatról, illetve a könyvről a februári Filmvilágban olvasható egy összeállítás.) [előzetes]


A Filmvilág kritikusa szerint: Coenék új filmje nemcsak szellemes műfaji játék, vagy műfaji eszközökkel elbeszélt beavatástörténet, hanem egész egyszerűen az utóbbi évtized egyik legjobb westernje is. (Nevelős Zoltán kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)

A FEKETE HATTYÚ - Darren Aronofsky a Pankrátort és A fekete hattyút eredetileg egy filmnek szánta, amely egy kiöregedett pankrátor és egy törékeny balerina kapcsolatáról szólt volna. Az egy mesterműből végül – szerencsére – kettő lett. Natalie Portman alakítja az érzelmileg labilis balerinát, aki megkapja azt a szerepet, amire mindig is vágyott, a Hattyúk tava címszerepét. A felszabadultság helyett azonban szorongani kezd, fél attól, hogy nem tud a nyers modorú művészeti vezető (Vincent Cassel) elvárásainak megfelelni és, hogy a társulat új üdvöskéje (Mila Kunis) kigolyózza őt a szerepéből. A király beszéde mellet Aronofsky drámája az Oscar legnagyobb esélyese, de Natalie Portman-nél sem lenne rossz helyen a díj. (A februári Filmvilágban a film kritikája mellett egy Aronofsky portré is olvasható.) [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Aronofsky tévedhetetlen színészválasztásával és -vezetésével (…) feledteti, hogy a film a thriller nyelvét sokszor a B-kategóriás ijesztgetés szintjén beszéli. (Kovács Kata kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr582669407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása