EGY NÉMA KIÁLTÁS – A teljes csádi filmművészetet egy személyben képviselő Mahamat-Saleh Haroun filmje egy apáról és egy fiúról szól, akik egy előkelő hotelben dolgoznak. Az új tulajdonos úszómesterből portássá fokozza le az apát, helyére pedig a fiát ülteti. Az egykori úszóbajnok Adam nem tud belenyugodni a helyzetébe, és fia ellen fordul, miközben az országban dúló polgárháború a fővárost is eléri. A rendező a tavalyi Cannes-i Filmfesztiválon a zsűri díját kapta meg. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A rendező a mégoly traumatikus eseményekről visszafogottan, mégis izgalmasan mesél: nagy adag feszültséggel tölti meg az alapvetően lelki folyamatokat feltérképező filmet, sőt némi humort is csepegtet a jelenetekbe. (Pápai Zsolt kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)
A KÖVETKEZŐ HÁROM NAP – Miután Paul Haggis rendezőként elkészített két komoly társadalmi-politikai témát boncolgató drámát (Ütközések, Elah völgyében), harmadszorra egy „szimpla” thrillert forgatott, méghozzá egy 2008-as francia film remake-jét. A történet szerint a Russell Crowe által alakított egyetemi tanár megkísérli gyilkosságért 2 évre elítélt feleségét (Elizabeth Banks) kiszabadítani a börtönből. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az író-rendező Haggis többnyire jelenetről jelenetre, olykor sorról sorra, képről képre ismétli Fred Cavayé 2008-ban készült, Pour elle című filmjének forgatókönyvét, ugyanonnan ugyanoda jut el, igaz másfél óra helyett két óra alatt. (Nevelős Zoltán kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)