Filmvilág blog

Heti tévéajánló

Attenborough-tól Kertészig

2010. április 26. - Orosdy Dániel

H É T F Ő

Kiálts szabadságért

Richard Attenborough valós eseményeket feldolgozó drámájának első része Kevin Kline és Denzel Washington főszereplésével. A másodikat másnap, azonos időpontban adja a csatorna.
Vetítik: TV2 - 11:45

Zaklatás

Barry Levinson erotikus thrillere Michael Crichton regénye alapján, Demi Moore és Michael Douglas főszereplésével. Korrekt, nem több, de ez is valami.
Vetítik: Viasat3 - 21:20

Eladó a szerelem

Bertrand Blier vígjátéka Monica Bellucci, Bernard Campan és Gérard Depardieu főszereplésével.
Vetítik: TV2 - 02:20


K E D D


6:3, avagy játszd újra Tutti
Tímár Péter vígjátéka Eperjes Károly főszereplésével.
Vetítik: Duna - 20:00

Nápoly aranya

Vittorio de Sica öt epizódból álló vígjátéka.
Vetítik: Filmmúzeum - 21:00

S Z E R D A

26 nap Dosztojevszkij életéből

Alekszandr Zarhi filmjének főszereplője Andrej Tarkovszkij kedvenc színésze, Anatolij Szolonyicin. A film (való életből kölcsönzött) alaphelyzete Makk Károly A játékos című művéből is ismerős lehet: a nagy írónak rövid időn belül el kell készülnie A játékos című regényével, különben kiadója szerzi meg összes műve jogait, ezért gyorsírót fogad, egy fiatal lányt.
Vetítik: M2 - 23:45

C S Ü T Ö R T Ö K

Barbakán

Gaál Mariann táncfilmje.
Vetítik: Duna - 15:45

Fados

Carlos Saura zenés filmje.
Vetítik: Duna - 20:00

Szükségállapot

Edward Zwick (Szenvedélyek viharában, Véres gyémánt) akcióthrillere Denzel Washington, Annette Bening, Bruce Willis és Tony Shalhoub főszereplésével.
Vetítik: Cool - 21:20

Lopott képek

Pacskovszky József filmje.
Vetítik: Filmmúzeum - 22:45

A fekete kobra

Kései, olasz blaxploitation a hiperaktív Fred Williamson főszereplésével.
Vetítik: Hálózat - 23:00

P É N T E K

Mátrix

Jesus Christ Pose, harcművészetek és számítógép. No és persze a Zélet Értelme könnyen-gyorsan, instant formában, most már zacskós kiszerelésben is (batteries not included).
Vetítik: Viasat3 - 21:20

A Büntető

Az Oscarra nominált vágó, Mark Goldblatt (Piranha, Terminátor 2, Pearl Harbor) rendezése a kultikus képregény alapján, Dolph Lundgren főszereplésével.
Vetítik: Hálózat - 23:00


Ripley a mélyben

Roger Spottiswoode kétes értékű Patricia Highsmith-adaptációja. Érdekesnek érdekes...
Vetítik: Duna - 00:10

S Z O M B A T


Holdkórosok
Norman Jewison három Oscart bezsebelő romantikus vígjátéka John Patrick Shanley forgatókönyvéből, Cher főszereplésével.
Vetítik: Viasat3 - 18:00

Tőzsdecápák

Oliver Stone Reagen-érát leleplező műve Michael Douglas és Charlie Sheen főszereplésével.
Vetítik: M1 - 20:45

Jégkeblek

Georges Lautner thrillere Richard Matheson műve alapján. Főszereplők: Alain Delon, Claude Brasseur és Mireille Darc.
Vetítik: Filmmúzeum - 21:00

Blue Ice

Újabb kémfilm, ezúttal a Hegylakó rendezőjétől. Mérsékelten szórakoztató, de azért bőven nézhető, ráadásul angol, és szerepel benne Michael Caine, Ian Holm, Bob Hoskins.
Vetítik: Viasat3 - 21:35

Csereüvegek

Jan Svěrák drámája édesapja, Zdeněk Svěrák forgatókönyvéből és főszereplésével.
Vetítik: Duna - 22:00


Férfias játékok

Szórakoztató akció-/kémfilm Harrison Ford főszereplésével.
Vetítik: TV2 - 22:30

A szarvasvadász

Michael Cimino Oscar-díjas remekműve.
Vetítik: Filmmúzeum - 22:50

Pénz beszél

D.J. Caruso filmje Al Pacino, Matthew McConaughey, Rene Russo, Jeremy Piven és Armand Assante főszereplésével.
Vetítik: RTL Klub - 23:05

Amerika Kommandó: Világrendőrség

A szórakoztató akció-/kémfilmek még szórakoztatóbb paródiája, dróton lógatott bábuk főszereplésével.
Vetítik: TV2 - 00:35

V A S Á R N A P

A szeleniták titka, avagy utazás a Holdra

A magyar származású Jean Image (Hajdú Imre) második animációs filmje Münchausen báróról.
Vetítik: Duna - 09:00

Starsky és Hutch

A klasszikus tévésorozat szórakoztató, ironikus feldolgozása. A böngyört Ben Stiller, a szőkét Owen Wilson alakítja.
Vetítik: RTL Klub - 20:00

A Vasember

Egy újabb sikeres képregényfilm.
Vetítik: TV2 - 20:05


Berlin felett az ég

Wim Wenders remeke.
Vetítik: M2 - 21:00

Élet apával

Kertész Mihály vígjátéka.
Vetítik: M2 - 23:05

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr971932177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehota Árpád 2010.04.28. 17:09:31

Ripley-ügyben némi kavart érzek... a Ripley a mélyben az nem a Malkovich / Cavani feldolgozás, az a harmadik része a sorozatnak, itthon Ripley és a maffiózók címmel futott, és a (szentségtörés - de szerintem a regényhez képest nagyon rossz!) Amerikai barát is ugyanezt a részt dolgozza fel. A Ripley Under Ground a 2. rész, baromi sokáig dobozban volt, Roger Spottiswoode filmje. Szerintem ez utóbbi megy a Dunán.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2010.04.28. 17:18:31

@Lehota Árpád: Jogos, ezt elkúrtam, bocs. (Egyébként képben lennék Highsmith-ügyben, ld.

www.prae.hu/prae/articles.php?aid=1586

, csak valahogy összekevertem a két filmet a tévéajánló összeállításakor.)

Javítom gyorsan, kösz!

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2010.04.28. 17:26:36

Egyébként a Ripley és a maffiózók szerintem is nagyon jó regény, de nekem Az amerikai barát is abszolút bejött. Túltettem magam rajta, hogy nem törekszik hitelességre, mármint irodalmi oldalról, és máris működött. :)
Viszont a legjobb még mindig a Ragyogó napfényt! Azt bezzeg nem adja le a tévé, és DVD-n is egy vagyonba kerül. Grrrr.

Lehota Árpád 2010.04.28. 18:54:16

Én Dennis Hopper-t nem szerettem benne, hatalmas miscasting, pont mert a harmadik regényre Ripley már sokkal kifinomultabb figura, és ez nem egy Hoppernek való szerep. Valahogy azt vártam minden pillanatban hogy akkor most előad egy fuckolós monológot a la Blue Velvet. Meg valahogy a filmnek sem volt stílusa, nem éreztem a Ripley-féle világot benne, vagy a feszültséget, csak egy sima NSZK krimit. De tényleg lehet, hogy nagyon-nagyon benéztem valamit, mert tudom, hogy kb. klasszikus film. A Malkovich-féle változatot szerettem, bár ő is jó egysíkúan játszotta a szerepet, robotpilótán hozta a "Malkovich gonoszt játszik" figurát, de az legalább szórakoztató volt. A Minghella-filmet imádom (szerintem jobb mint a könyv), a Csalóka Napfény rajta van a listámon, de jó hogy eszembe juttattad, most utána is nézek. A Prae-s írás jó - ezért is nem néztem ezt soha, nem akartam felidegesíteni magam. :)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2010.04.28. 19:09:26

És ismét eljött az én időm, mert az bizony nem CSALÓKA napfény, hanem RAGYOGÓ! :) (A csalókás változatot Nyikita Mihalkov rendezte egy Oscarért cserébe, ha jól tévedek.)
Nade lényegre! Szerintem tényleg annyi Wenders filmjének trükkje, hogy legfeljebb másodsorban tekinthetünk rá Highsmith-adaptációként, elsősorban ez egy (szerintem) hangulatos és elgondolkodtató Wenders-film, valamiféle "művészi krimi". (Tegyük hozzá a pontosság kedvéért, én egyébként nem vagyok egy különösebben nagy Wim-fan.) Így aztán Hopper sem 'miscast', hanem inkább variáció Ripley figurájára, már-már a paródiája (a westernkalap kb. erre utal, nyílt szakítás a regénybeli karakterrel). A Cavani-verzióval leírtakkal egyetértek. A Minghella-féle Ripley-t én is szeretem, bár a René Clément-féle első változat nekem szinte minden szempontból erősebb mozinak tűnik, miközben jobban elszakad Highsmith szövegétől (különösen a vége, ami a maga módján így is zseniális).

Lehota Árpád 2010.04.29. 08:54:13

Jogos. :) A csalókát sem láttam, de a ragyogóra gondoltam. :)
süti beállítások módosítása