Francis Ford Coppola egykori pártfogoltja, Steven Spielberg kebelbarátja, Harrison Ford karrierjének első számú egyengetője és az alkotói életművet önálló iparágra váltó filmművészek doyenje ma tölti be 65. életévét.
1971 – George Lucas egy vékony, szakállas, gyakorlatilag ismeretlen fiatalember valahol Hollywood környékén. Tehetsége nyilvánvaló, munkabírása példás, bár nem az önálló ötletek kitalálásában jeleskedik elsősorban, hanem a meglévők eredeti felhasználásában. Egy másik tehetséges, szakállas, gyakorlatilag ismeretlen fiatalember, bizonyos Steven Spielberg figyelmét is egy olyan rövidfilmmel keltette fel 1967-ben (Electronic Labyrinth: THX 1138:4EB), amely „kreatívan merített” egy kevésbé ismert kanadai kísérleti filmből (Arthur Lipsett 21-87 című munkájából). Lucas azonban így is sokat ígérő talentum, első nagyjátékfilmje (THX 1138) a francia újhullám technikáit hozza közös nevezőre az alacsony költségvetésű sci-fikkel, Buck Rogers-t Orwellel és Kafkával. A siker azonban elmarad.
1977 – George Lucas egy meggyötört, szakállas, figyelemreméltó sikereket (American Graffiti - A rock nagy évtizede) elért ifjú rendező, aki legújabb filmjéért aggódik. Egyik cimborája, bizonyos Brian De Palma szerint a wagneri operából, klasszikus és modern westernből, képregényekből, Akira Kuroszava ismertebb filmjeiből és délutáni tévématinékból összegyúrt, nevesincs színészeket felvonultató sci-fije, a Csillagok háborúja biztos bukás. De Palma téved. Lucas tehetős emberből gazdag ember lesz.
1983 – George Lucas egy egyre jobban gömbölyödő, nagyon gazdag, középkorú úriember, aki már nem szívesen dirigálja le személyesen a nevével eladott filmeket. Legújabb moziját, az édes ewokokat szerepeltető A Jedi visszatért egy britre bízta, ötleteit régi és új-hollywood legjobbjai (Brackett, Kasdan, Kaufman) dolgozzák ki. Ha az elkövetkező években eszébe is jut valami, az vagy nagyon hasonlít a korábbi történeteire (Willow), vagy nem igazán kell senkinek (Gyilkosság egyenes adásban), viszont – még – hajlamos rá, hogy ambiciózus projektekhez anyagi segítséget nyújtson (Kagemusha – Az árnyéklovas, Misima, Tucker, az autóbolond)
1999 – George Lucas egy erősen őszülő, pocakos producer, aki valami miatt úgy érzi, hogy a számítógépes technika fejlődése kedvező hatással lesz rendezői képességeire. Nekiáll leforgatni önálló iparágat teremtő filmsorozata korai részeit. A siker óriási, a hálás rajongók többsége ünnepli a visszatérő Mestert, jól fogynak a babák, képregények, bögrék stb. is. A kritikusok nem igazolják vissza egyöntetűen a piacot, de ők már csak ilyen hálátlanok. Az eposzi cselekmény egyre feltűnőbb ellentmondásainak köszönhetően pedig egyértelműen megdől a legenda, mely szerint Mr. Lucas nagyon jó író és már évtizedek óta megvolt a fejében a Csillagok háborúja-széria teljes cselekménye.
2009. május 14. – George Lucas egy ősz hajú, elmondhatatlanul gazdag, meglehetősen kövér médiamágnás, aki szinte bármihez a nevét adja, amiből pénzt remélhet, beleértve korai remekeinek megerőszakolását is (ld. THX-1138 „rendezői változat”). Neve fogalom, bár kreatív megnyilvánulásai egyre szerényebbek (minőségben és mennyiségben egyaránt). Életművének mérlege így is pozitív, ezt azonban kizárólag annak a vékony, szakállas, gyakorlatilag ismeretlen fiatalembernek köszönheti, aki a megfelelő életkorban mindent nézett, európai művészfilmektől és spagetti westernektől tucatsorozatokon át ázsiai és és amerikai klasszikusokig.
Minden idők egyik legellentmondásosabb mainstream filmese ma lett 65 éves.