Filmvilág blog

Ecce homo: Louis C.K. evolúciója

Best of stand-up #5

2014. február 09. - Baski Sándor

louisck_1.jpg

Ha máshonnan nem is, a középiskolás irodalomtankönyvekből legkésőbb mindenki értesül róla, hogy az igazi, felkavaró, csontig hatoló művészet a szenvedésből fakad. A legnagyobbak többnyire a megpróbáltatásaikból és átélt traumáikból merítenek ihletet. Kétség sem férhet hozzá, hogy Louis C.K. is művészi színvonalon gyakorolja választott hivatását, a stand műfaj jelenlegi koronázatlan királyának ugyanakkor nem volt traumatikus gyerekkora, és felnőtt életét sem kísérték nehezen feldolgozható tragédiák. A mexikói, ír és magyar felmenőkkel bíró amerikai komikussal tulajdonképpen semmi érdemleges nem történt, csak az, ami több száz millió másik emberrel. Felnőtt, megházasodott, gyerekei születtek és elvált. C.K. még a show business világában obligátnak számító drogos múlttal sem büszkélkedhet, de alkoholfüggőség vagy anekdotákba kívánkozó kicsapongások sem színesítik a biográfiáját.

louisck.jpeg

Helyette már egészen fiatalon belekóstolt a stand-up világába, és ugyan az első, csúfosan végződő fellépését követően pár évig nem mert színpadra állni, utána szorgalmasan építgette komikusi karrierjét. Miután a bostoni klubokat kinőtte, New Yorkba költözött, ahol az egyre szaporodó fellépések mellett különféle showműsorokban dolgozott íróként. Nevét a műfaj legavatottabb rajongói már ekkor megismerhették, de semmi olyat nem mutatott fel, ami alapján igényt tarthatott volna a széleskörű (el)ismertségre. Az már a legkorábbi, húszas évei elején rögzített fellépéseiből kiderült, hogy kiváló előadói képességei vannak, ösztönösen érzi a poénok időzítésének művészetét, és ha stílusa még kiforratlan is volt, kétségkívül kiváló komikusi vénával bírt.

A legkevésbé sem lett volna meglepő, ha megelégszik ennyivel. A legtöbb, semmiből induló stand-upos számára a New York-i szcénába való beilleszkedés és a rendszeres tévéfellépések általában a karriercsúcsot jelentik. C.K. viszont egy idő után megcsömörlött saját középszerűségétől, attól, hogy másfél évtizede ugyanazokkal a poénokkal lép fel. Váltani és változtatni akart, és ehhez példaképétől, a műfaj talán legnagyobb legendájától kölcsönzött bátorságot és inspirációt. George Carlin egyik stand-up specialjét nézve szó szerint sírva fakadt attól a gondolattól, hogy soha nem fogja még csak megközelíteni sem a Mester által diktált színvonalat. Elkeseredett halálugrásra szánta el magát: úgy döntött, hogy Carlin példáját követve ő is minden évben kidobja a régi anyagait, és összeállít egy teljesen új előadást.

Nyúlj magadhoz!

C.K. ezzel lépett rá a stand-up komikusi evolúció második lépcsőfokára. Az elsőben – mint a legtöbb kollégája –, ő is a környezet megfigyelésére építő observational humor műfajában alkotott, de világossá vált számára, hogy ha Carlin nyomába akar érni, akkor a felszín kapirgálása helyett mélyebbre kell ásnia. Egyéb matéria híján így kénytelen volt saját magához nyúlni, először csak az életének triviálisabb eseményeiről számolt be, majd amikor kimerítette ezt a témát, még mélyebbre merészkedett. Feltette magának a kérdést: mi az, amiről a leginkább szeretne beszélni, de nem mer. És aztán kimondta. Egyik fellépésén, anélkül, hogy előre eltervezte volna, elpanaszolta a közönségnek, hogy a felesége mostanában nem fekszik le vele, újszülött kislánya meg egy „seggfej”. Közölte továbbá a hallgatósággal, hogy eddig nem igazán értette a „kisbaba a kukában”-jelenséget, de most már kezdi kapiskálni. A közönség felhördült, C.K. pedig ekkor döntötte el végleg, hogy a biztonsági játék helyett inkább kockáztat, mert az efféle őszinte reakciók ezerszer többet érnek számára, mint a régi poénjai által kiváltott udvarias nevetések.

A mérsékelten szórakoztató, tizenkettő egy tucat stand-up komikust tehát felváltotta Louie, a hétköznapi fickó, aki önkínzó őszinteséggel zúdította rá a publikumra életének minden – értsd: minden – intim részletét. Az élményanyagot ehhez nem egy trauma, hanem egy olyan incidens biztosította, ami legtöbbünkkel megesik: az öregedés. (Aminél persze nagyobb trauma nem is létezik.) Hősünk mindössze 37 éves volt, amikor az HBO számára rögzített One Night Standben (2005) először mutatta be az „új” Louis C.K.-t a nagyközönségnek, de tíz, házasságban eltöltött év már elegendő muníciót adott ahhoz, hogy a szokásos, triviális poénok elsütögetése helyett tudjon valódi, húsbavágó témákat is boncolgatni. Valószínűleg akkor is lett volna miről beszélnie, ha történetesen egy felhőtlenül boldog házasságban él, de a tény, hogy kapcsolata a feleségével ekkora már kevéssé volt harmonikus, még hitelesebbé tette a produkcióját. Ezúttal sem számolt be semmilyen extrém eseményről, csak azokat a hétköznapi súrlódásokat ecsetelte érzékletesen, amelyeket bárki megtapasztalhat egy elfásulófélben lévő párkapcsolatban. Nem is önmagában a témaválasztás, hanem a brutálisan szókimondó hangvétel döbbenthette meg a közönséget.

„A feleségem utál engem.” Ezzel a felütéssel nyitotta a magánéleti blokkot, de a későbbiekben még ezt a mellbevágó kijelentést is könnyedén tudta überelni. Az évi rendszerességgel érkező stand-up specialjeiben precízen, és naturalista részletességgel számolt be szexuális életükről, illetve annak hiányáról (a Chewed Upban tárgyilagosan kijelenti, hogy többé már nem fekszik le a feleségével), míg végül – az elmondottak tükrében a legkevésbé sem meglepő módon – 2008-ban válással végződött a házasságuk. Kiteregetni egy rossz kapcsolat szennyesét talán nem tűnik annyira forradalmian bátor tettnek, de C.K.-t nem a kicsinyes bosszú vezérelte. Egész egyszerűen nem érdekelték, és ma sem érdeklik a tabuk, az, hogy van, amit nem szokás kimondani. A gyereknevelésről, példának okáért, csak könnyes szemmel, az elfogódottság hangján illik beszélni, miközben arról nem eshet szó, hogy a szülő a hétköznapokban néha a kínok kínját éli át. C.K.-t viszont nem kötik az efféle konvenciók, ki meri nyugodtan jelenteni, hogy néha a pokolba kívánja a lányait, amitől persze még ugyanúgy imádja őket. Az érzelmeknek ez a paradox kettőssége – hogy lehet valakit egyszerre szeretni és időnként nagyon rühellni – olyan alapélmény, amit mindenki megtapasztalhat, még ha hangot adni ennek kevesen is mernek. C.K. páratlan népszerűsége többek közt annak köszönhető, hogy helyettünk is kimondja azt, amire mi még gondolni is alig merünk.

C.K. módszereit már csak azért sem lehet etikátlannak minősíteni, mert saját magát is ugyanolyan, ha nem még kíméletlenebb őszinteséggel analizálja, mint a környezetét. Mélységesen pesszimista – vagy ha úgy tetszik: realista – helyzetértékelése szerint, ha betöltötted a negyvenet, akkor tulajdonképpen már félig halott vagy. Lehet, hogy még több év van előtted, mint mögötted, de ne legyenek illúzióid: az út ettől a ponttól kezdve már lefelé vezet. A tested szép lassan elkezd széthullani, ami kijózanító élmény, hiszen „tegnap” még fiatalnak minősültél, de ahhoz persze még nem vagy elég öreg, hogy bárki együtt érezzen veled. C.K. ezt a sajnálatos folyamatot természetesen saját magán illusztrálja, miközben hiperrealista és mazochista részletességgel taglalja gyarlóságait, a kontrollálhatatlan zabálási ingereit vagy a maszturbációs szokásait.

A közhely szerint a tragédiát a komédiától nagyon kevés választja el egymástól. És valóban, C.K. csupa olyan lehangoló dologról beszél, amin írott formában eszünkbe se jutna nevetni – a Hilarious nyitányában csak úgy, érdekességképpen közli a közönséggel, hogy „a valaha létezett emberek túlnyomó többsége már halott. És ti is mind meg fogtok halni. És aztán sokkal tovább lesztek holtan, mint amennyit életben. Ti csak halott emberek vagytok, akik még nem haltak meg” –, az ő előadásában mégis mulatságosnak tűnnek az élet legkeservesebb aspektusai is.

C.K. legfőbb fegyvere – a közvetlen előadói stílus mellett – természetesen a túlzás. Mestere az úgy nevezett self-deprecating humornak, vagyis önmaga kíméletlen savazásának. Sokszor mintha a Rém rendes család kultikus főszereplőjét, az alantas férfiösztönök megtestesítőjét, Al Bundyt látnánk a színpadon, amint a Woody Allen-féle önanalízis és önirónia segítségével elemzi saját magát. C.K. egyfelől valóban úgy gondolja, hogy a (férfi)embert minden civilizációs máz ellenére elsősorban a primer fizikai szükségletei határozzák meg, másfelől a sokkhatás érdekében szándékosan túl is játssza ezt a szerepet, amivel aztán tükröt is állít ennek az ösztönlénynek. (Más kérdés, hogy azoknak, akik hasonló élethelyzetben vannak, mint ő, és teljesen azonosulnak a mondandójával, mennyire tűnik fel ez az önparódia.)

Vissza a gyökerekhez
Akik becsülettel (és kronológiai sorrendben) végignézik az összes stand-up előadását a 2005-ös One Night Standtől az Oh My Godig, nemcsak C.K. életének elmúlt évtizedéről kapnak egy zsigerien hiteles beszámolót, de nyomon követhetik a komikusi evolúcióját is. A 2010-es Hilarious óta az elmaradhatatlan élveboncolások mellett egyre gyakrabban foglalkozik úgy nevezett „társadalmi kérdésekkel” is. A napi politikáról vagy a konkrét közéleti eseményekről szót sem ejtve, tulajdonképpen ugyanazokkal a mindenki által ismert jelenségekkel foglalkozik, mint kezdő humoristaként. Fiatalon azonban csak annyi telt tőle, mint bármelyik pályatársától: különösebb rendező elv vagy apropó nélkül sütötte el a megfigyeléseken alapuló poénjait. Mostanra, a kellő élettapasztalat birtokában már képes rendszerben gondolkodni. Nem csak stílusa, határozott és markáns világlátása van. A hétköznapi apróságokat úgy tudja egyetemes, társadalmi kontextusba helyezni, hogy közben pillanatra sem tűnik a „való élettől” elszakadt bölcselőnek, hanem épp ellenkezőleg: a „józan paraszti ész” hangján szólal meg.

Sokszor mindezt nagy nézettségű talk show-kban teszi, ahol a szokásos bájcsevej helyett a stand-up rutinjaiból kölcsönzött monológokat adja elő, ostorozva bennük a kollektív társadalmi idiotizmust, az elkényeztetett, folyamatosan panaszkodó új generációt, amely természetesnek veszi, hogy minden vágyát kiszolgálják, és miközben a technikai eszközök bűvkörében él, képtelen értékelni azt, amije van. Ezeket a fellépéseit a YouTube-on milliók nézik és osztják meg, és immár nem csak a humora miatt rajonganak érte a rajongói. (Ettől függetlenül C.K. számára mindig a humor az első, a mélyet mondás vágya nála soha nem írja felül poénkényszert, úgy ahogy az Bill Hicksszel előfordult.)

Ott még nem tart, ahol az idős George Carlin, de talán nem is célja, hogy bejelentkezzen a stand-up műfaj legfőbb prófétájának szerepére. Székelynek továbbra is a személyesség áll a legjobban; nála hitelesebben és élményszerűbben jelenleg senki nem tudja dokumentálni azt, hogy mit jelent közönséges halandóként megküzdeni a mindennapokkal.

És akkor eddigi főművéről, a csodálatosan vicces és okos Louie-ról még egy szót sem ejtettünk. 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr255783607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manuva 2014.02.09. 15:17:27

Egy interjúban elmesélte, hogy tizenéves korában annyira elkanászodott, hogy kocsilopásért le is tartóztatták. A kocsit heccből lopta el, nem pénzszerzési céllal. Ez, ha nem is extrémen ritka, azért nem történik meg mindenkivel.
Érdekes, hogy Bereményi is arról beszél egy interjúban, hogy tizenéves korában a szülei attól féltek, börtönben fogja végezni. Majd elment egy másik városba, ahol az egyik tanára azt mondta az anyjának, azt, hogy a fia idejárt, egy nap még márványtábla fogja hirdetni. Az anyja megijedt, és megkérdezte tőle: mit hazudoztál te ezeknek?

Kakukk 2014.02.09. 19:19:41

A Louie CK tevekenysege elvalaszthatatlan a TV show-itol (Lucky Louie es Louie). Ezekben a musorokban ugyanazt a Louie-t kapjuk mas kornyezetben es mas lehetosegekkel. Szeretnek elkezdeni omlegeni, de csak annyit mondok: Late Show es David Lynch.

Es akkor meg emlitsuk meg mulhatatlan erdemeit Tig Notaro megismerteteseben a szelesebb kozvelemennyel.

Nem csak kivalo komikus Louie CK, de egy angyal is :-)

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2014.02.10. 00:26:18

@manuva: Ez nekem is új infó, kösz!

@Kakukk: A sorozatairól már írtam, itt azért nem tértem ki külön rájuk.

filmvilag.blog.hu/2012/09/25/szekely_szerint_a_vilag

Kakukk 2014.02.10. 00:50:55

@[bs]: Vilagos, en nem is mondtam, hogy nem. Csak arra probaltam celozni, hogy szerintem a Louie CK eseteben az egesz mindenkeppen tobb mint a reszek osszessege. Raadasul elkepesztoen termelekeny is es, legalabbis nekem ugy tunik, egy integralo szemelyiseg, erre probaltam celozni a Tig Notaro epizoddal.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.10. 10:58:45

Biztos velem van a baj, de se a régi se a friss dolgai nem tetszenek.

nagylaszlo971 2014.02.10. 11:03:49

Amerikáról már nem is írok semmit, de az azért elgondolkodtató, ahogy arra a mondatra, miszerint "vegyük például azt, hogy egy bankban vagy és ott kell várakoznod tétlenül" frenetikus nagy röhögés a válasz. Mégis, vajon mi ebben az ellenállhatatlanul vicces?

nagylaszlo971 2014.02.10. 11:20:53

@doggfather: Nem is a faszi produkciója az igazi truváj, hanem a filmvilágosok csodás produkciója, amiben bemutatják ezt a kis középszerű szarházit. Ha nem lennének belinkelve a videók, esküszöm, a fél életemet odaadnám, hogy megnézzem. De sajnos itt van és nézhető és fogalmam nincs, hogy ezt miért is kellett... ;-((((((((((((((

nagylaszlo971 2014.02.10. 11:58:38

nem akarok nagyon trollkodni, de tényleg csak azt várom, hogy mikor jön be a páncélos lovag a kopasztott csirkéjével és veri fejbe ezt az idegesítő, buta emberkét...

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2014.02.10. 13:00:20

@nagylaszlo971: Nincs "frenetikus nagy röhögés" annál a mondatnál, legfeljebb szórványos, visszafogott nevetés. Ne csúsztassunk, ha nem muszáj. (Általában nem muszáj.)

Nyilván nem foglak meggyőzni arról, hogy CK az egyik legintelligensebb humorista / rendező a világon, de azért nézd meg ezt a videót, és utána trollkodj:

youtu.be/5HbYScltf1c

Ha szerinted ebből is a tipikus amerikai életmód dicsőítése jön le, akkor nincs miről vitáznunk.

majdazténtudom 2014.02.10. 13:10:27

@[bs]: Már nem először látom a videót amit belinkeltél, és amennyit röhögök rajta, annyira fájdalmas a sok apróság amiben magamra ismerek. :)

Amúgy szerintem hiába magyarázol nagylaszlo971-nek, ha magától nem ismeri fel, milyen intelligens építkezés van Louie standupjaiban, hogy újra és újra magadra és a ki-nem-mondott gondolataidra ismerhetsz (sokszor saját magadon röhögve), akkor ezt kívülről nem fogod megértetni vele.

nagylaszlo971 2014.02.10. 13:29:08

@[bs]: Na jó, nem frenetikus, de a nullához konvergáló humorfaktorához képest mindenképp eltúlzott. Az egész szerencsétlen jelenet olyan, mintha viccre éhes emberek abban reménykednének, hogy végre elhangzik valami igazán kacagtató, de helyette csak egy saját viccein néha sejtelmesen elmosolyodó ember beszél csúnyán.
A belinkelt videóhoz nincs semmi hozzáfűznivalóm, én már alapból nem értem ezt az íróasztalos műfajt. (Amúgy a kommentekből az tűnik ki, hogy más sem feltétlenül érti, hogy mitől lenne kicsit is vicces ez a pacák. Olyan, mintha borosbocskor vagy balázsjáksó mekegnének a mikrofon előtt valamék kereskedelmi rádióban. Erőltetett, középszerű, bután általánosító, közhelyes. Tényleg nincs más téma, amiről írhatnátok???)

nagylaszlo971 2014.02.10. 13:36:39

@majdazténtudom: Phú, hát kurvára nem ismerek magamra, ez van. Én csak egy áldatlan bohócot látok, aki eladta már a családját, feleségét és a lelkét is, hogy valahogy talpon maradjon a sóbiz kegyetlen világában. Fellini ritka szép filmet tudna csinálni róla. Ha úgy vesszük, a jelenség nagyon érdekes és izgató, a végén majd élő egyenes adásban fogja saját magát kibelezni. Csak az a nagy kár, hogy ennek anyagi és erkölcsi elismerését már nem fogja tudni bezsebelni.

nagylaszlo971 2014.02.10. 13:42:17

amúgy érdemes megnézni, miket utál még céklalujz: www.youtube.com/results?search_query=Louis%20C.K.%20Hates
(az ájfónos különösen buta és közhelyes, de legalább rövid)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.10. 13:42:49

@nagylaszlo971: Nem értem, miért csinálsz úgy, mintha bármit is el kellene olvasnod, amit írunk. :) Ne foglalkozz vele, azt kész, nem annyira nehéz az. Ami pedig a témákat illeti, írhatunk mi bármiről, ha neked Mórickaként mindenről ugyanaz jut eszedbe, vagyis hogy Amerikai szar, az amerikaiak hülyék + bárki/bármi, akit/amit dicsérni merünk, szart se ér.

Ha tényleg "nem akarsz nagyon trollkodni", akkor inkább ne trollkodj egyáltalán. :)

Egyébként nem Louis-t védem, a Comedy Centralon anno bemutatott teljesítménye engem sem győzött meg a nagy értékeiről, de ennek megfelelően nem is fárasztom magam az üggyel.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.10. 13:45:05

@nagylaszlo971: Vicces, hogy pont Fellinit említed, ha valaki kiárusította pénzért és díjakért az egész családját, magánéletét stb., az pont ő! :DDD

toroloco 2014.02.10. 14:09:44

Louis C.K. elmúlt 15 évét folyamatában láttam. egy nagyon középszerű de érdekes viccmondóból vált a Carlin utáni korszak pillanatnyilag egyetlen fajsúlyos figurájává (remélem tévedek és vannak még csak nem tudok róluk).
Akinek meg nem tetszik az természetesen nézze Seinfeldet vagy ami jól esik.

nagylaszlo971 2014.02.10. 14:50:15

céká fanoknak szeretettel, avagy hogyan is jártam én a filmvilággal:
"Az ember egyszer csak megvénül. Tudod, az a hülye és kellemetlen érzés, amikor ott állsz az újságosnál és hirtelen eszedbe jut, hogy vegyél már egy MovieAction-t, mert abban régen olyan klassz dolgokat olvastál, utána felhívtad Ellainet és egy ócska bronxi moziban megnéztétek együtt azt az európai filmet és után dugtatok egy jót. És akkor ott állsz, kéred az újságot, mire az árus mélyen kihajol a standból, jól megnéz magának és röviden csak ennyit mond: uram, az a lap már tíz éve megszűnt. És abban az álltó pillanatban még tíz évet öregedsz, és az orrodból elillan annak a tíz vagy húsz évvel ezelőtti tavasznak a bizsergő illata és látod magad, ahogy a hullaszállítók megérkeznek és az újságos szánakozó tekintetétől kísérve felraknak a kordéjukra másik három, ilyen múlt évezredből visszamaradt roncsra és szomorú temetési zenétől kísérve kiballagnak a színről. De nyelsz egyet és félve odasandítasz a stand falára, hátha felfedezel valami ismerős címet, de sajnos nincs szerencséd, pont a kompjúteres- és játékmagazinok oldalára álltál, csupa színes cím és borító, egyetlen fogódzási pont nélkül. Ok, akkor talán egy World Moviet – mondod zihálva sipító hangon, mintha az éppen záródó koporsófedél alól szólnák ki, az újságos újra végigmér, majd nyögve bemászik a széke alá, ott kotor és matat perceken keresztül, mint egy régész, mit régész, mint egy igazi búvár, könyvbúvár, hörögve és zihálva. Maga Piccard kapitány száll alá a mélybe, hogy előkotorja neked azt a rohadt újságot, itt van, másfél dollár lesz, csapja eléd a folyóiratot, miközben izzadt haját rendezgeti és nagyokat sóhajt közben. Te pedig elindulsz, az újságot babrálod a kezedben, valahogy nem ilyen volt a fogása, igaz, Ellaine is megöregedett melletted, lógó hasú és mellű, unalmas feleség lett belőle amíg le nem lépett, azóta meg ki tudja; keresel egy padot, ahová leülhetsz, mit leülhetsz, roskadhatsz, ahol remegő kezekkel végre végiglapozod a lapot, de sehol egy ismerős név, sehol egy ismerős szerző, csak a sok színes kép, de legalább a logó még a régi, ha netán teljesen eltévedtnek éreznéd magadat. Ki nem szarja le, rándítod meg a válladat és akkor hirtelen rád köszön egy vadidegen: Szia cékla, öregem, te semmit nem változtál! És bassza meg, alig álltál föl a padlóról, egy jobbegynes máris újra a földre terít, basszameg, basszameg, basszameg, ki a faszom ez a vénségesen vén faszi, aki most megszólított?"

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.10. 14:58:46

@nagylaszlo971: Ez nagyon érzékletes és megindító, de majd szólj a szerzőnek, hogy az ő "Piccard"-ja helyesen Picard -- legalábbis ha a Star Trek: The Next generation főszereplőjére akart utalni, mert ha a (tenger)mélybe alászálló kapitányra gondolt, akkor az leginkább Cousteau lesz...

Érted. ;;;;;;;;)

nagylaszlo971 2014.02.10. 15:03:20

@Orosdy Dániel: na, ne szívasson az úr, megvan otthon anyáméknál 49-től az összes élet és tudomány meg természetbúvár: Jacques Piccard, 1960, Trieste batiszkáf, kristályüveg ablak, nemtomhánycentis spéci acéltest, a tenegfenéket pásztázó reflektor fényében pedig rögtön egy élő hal, 11 km méter mélységben

nagylaszlo971 2014.02.10. 15:08:02

@nagylaszlo971: 11 kilométer, na (amúgy direkt megnéztem a wikipédián, hogy a mélytengeri hogy írta a nevét, hogy nehogymá itt szégyenszemre a másikat emlegessem ,-) )

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.10. 15:24:30

@nagylaszlo971: Jogos, benéztem. Oscart Cousteau (és Louis Malle) kapott a mélytengeri filmjéért, nyilván ez zavart meg. De a novella attól még djönörű!

;-( ;) .--??;

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2014.02.11. 02:29:33

minden korszakban csak a komédiások vannak abban a helyzetben, hogy egyszerű alapigazságokról beszéljenek, anélkül hogy meglincselnék őket. louis ck, hofi... ma is elkellene egy hofi. anyag lenne bőven.

nagylaszlo971 2014.02.11. 13:40:08

@Bölcs Lázadó: Az marhára nem alapigazság, hogy azért akkora egy telefon amekkora, mert nagy benne a tárhely és hogy az apple inc. feltétlenül abban leli örömét, hogy százmillió kisgyerekes, kutyás, pucsítós, csücsörítős képet végigbogarásszon csak úgy, hogy az intimitásunkat megbántsa. Ezek, épp ellenkezőleg, azok a buta kommunikációs panelek, amelyek a csöppet sem egyszerű 'alapigazságokat' betemetik a buta röhögés és eszement gesztikulálás langy sarával.

nagylaszlo971 2014.02.11. 13:48:39

@nagylaszlo971: www.youtube.com/watch?v=9U-z8fCYZ4U
És barom vigyorgó Jimmy Kimmel nem azt mondja neki, hogy hé öreg, az adatfelhő nem azért van, mert egy hangyafingnyi szilíciumon ne férne el már gigabájtnyi adat, hanem azért, hogy bárhonnan elérd a cuccaidat, ha meg nem tetszik, ne használd. Hanem bénán vigyorogva asszisztál a shóóóóóóóów-hoz...

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2014.02.11. 15:20:42

@nagylaszlo971: Komolyan azt kéred számon egy humoristán, hogy szándékosan csúsztat és eltorzítja a "valóságot"?

Akkor erre mit lépsz?

www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k

nagylaszlo971 2014.02.11. 15:29:46

@Baski Sándor: Phú, hát erre már abszolút semmit.

nagylaszlo971 2014.02.11. 15:44:17

@Baski Sándor: Nézd, egyes vélemények szerint ő alapigazságokat fejt ki, könnyen emészthető, humoros formában. Evvel szemben én azt állítom, hogy a humorizálás kedvéért mindennel csak nagyon felületesen és érintőlegesen tud foglalkozni, a kényszeres poénkodás pedig egyszerűen megöli minden mélyebb gondolatát. Igen, valós témákat és kérdéseket feszeget ő, de egyszerűen ez a műfaj nem hagyja, hogy mélyenszántó és okos lehessen, mert a poénkényszer nagyjából minden összetett mondat kísérletét a felénél kettéroppantja és megöli.

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 16:11:00

@nagylaszlo971: Az a benyomásom, hogy minden észleletedet ahhoz a narratívatetőzésedhez görbíted, hogy Louis CK-nak a végén a te valóságcsatornádban igenis szarnak kell lennie, ezért, azért, amazért. De senki sem intéz kihívást az észleleted felé, mindenki érti, hogy szerinted CK szar. Én nem ismertem ezt a Katolikus Egyház spotot amit Baski linkelt, de szerintem kegyetlenül betalál. A végére mondok egy viccet én is: Katolikus Egyház.

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 16:17:08

@GyZ: Egyébként a humornak éppen a mélyenszántás és okoskodás elkerülése mentén kell információt és tabu-igazságokat közölnie, szóval ha CK nekiállna kispolgárkomfortos mélyenszántani, az simna leereszkedő nyomorultkodás lenne. A stand up alapvállalása, hogy felnőttnek tekinted a közönségedet. Amikor azon röhögsz, - vagy te nem rögösz - hogy úgy öltözteti fel a gyerekét, mintha a gyerek egy darab szar lenne, az nem azért van, mert milyen vicces, hogy CK nem szereti a gyerekeit, hanem mert mindenkinek megvan ez a perenniális élmény, először gyerekként, aztán a másik oldalon. :)

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 16:18:46

@GyZ: Bocs a félreütésekért, nem tudom, hogy lehet szerkeszteni őket.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2014.02.11. 18:37:38

@GyZ: Én sem írhattam volna szebben. :)

A linkelt videóban meg természetesen az a legszebb, hogy tökéletesen modellezi CK duplafenekű humorát. Beszól az egyháznak, de közben ugyanúgy beint azoknak, akik elvakultan gyűlölik az egyházat.

A kommentelő kolléga pont ezt a rétegzettséget nem veszi észre CK humorában, azt hiszi, hogy azért mond - néha - ostobaságokat, mert ő maga is ostoba.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.11. 18:45:33

@Baski Sándor: Megtörtént: elnevettem magam CK egyik próbálkozásán. Pezsgőt!

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 19:30:32

@Baski Sándor: Melyik részben int be az egyházgyűlölőknek? A gyűlölet persze tévedés minden esetben. Semmiért sem érdemes rákot kapni.

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 19:34:55

@Orosdy Dániel: Lassan a dugóval, doktor! :D Melyik poén volt az, AMIN végül?

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 19:36:26

@GyZ: Aaaaaah, leesett közben. :D Az egész vidivel persze az egyházgyűlölők sztereotípiarendszereit jeleníti meg. Fától az erdőt. Fogom, fogom. És jó észrevétel, hogy a gyűlölködőket is kiröhögi ezzel a fogással.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.11. 20:00:41

@GyZ: Ahogy a papbácsi közölte, hogy milyen céllal jött létre az egyház, nekem elég volt. A purity-s rész már bénább volt, aztán a vége megint jó. Hát így.

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.11. 20:11:54

@GyZ: És az eleje is, csakugyan. Naivaként én elhittem, hogy TÉNYLEG elment az Egyházhoz - remek, rögreál (be)rendezés - így nálam különösen sokkoló volt a poénfelütés.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.12. 07:56:46

@GyZ: Dettó. Bár a papbácsi előadása azért kicsit gyanús volt, a magabiztossága színészt sejtetett.

nagylaszlo971 2014.02.12. 09:13:29

Jézusmária, duplafenekű pojén a céklaembertől? Akkor csak végignézem, bár elég nehezen ment, mert az irányítóközpontos rész olyan béna, hogy elaludtam közben és nem néztem tovább. Hol is jön a vicces rész?

nagylaszlo971 2014.02.12. 09:19:35

@Baski Sándor: Aha, szóval azért mondja, hogy az asszony nem szopja le, mert evvel kifigurázza azokat a pasikat, akiknek nincs más igényük, továbbá azért mondja, hogy a telefon egyetlen nagy fizikai tár, mert evvel kifigurázza a telekommunikációs kütyükhöz felületesen viszonyuló embereket. Phú, ezek már tényleg olyan mélységek, hogy valszeg emiatt nem vettétek észre, hogy én meg itt a filmvilág blogon az éles és végig nem gondolt amerikalellenes kirohanásokat és a zsigerből kommentelőket figurázom éppen ki ;-)))))

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.12. 09:34:50

@nagylaszlo971: Te csak önmagad figurázod ki, de legalább teljes erőből.

;&@#)--đ;;;

nagylaszlo971 2014.02.12. 09:38:07

@Orosdy Dániel: ááá, marhára nem érted a duplafenekű humoromat, kár érted ,-)

nagylaszlo971 2014.02.12. 09:40:08

De amúgy tök igazatok van: C.K.L. valójában a feltűnési viszketegségtől szenvedő, rosszacska stand-up komikusokat figurázza ki, de azt aztán teljes erejéből!

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2014.02.12. 10:39:13

@GyZ: Na ugye.

Anno Kern András is valami hasonlóval próbálkozott, csak nála jobban kilógott a lóláb:
www.youtube.com/watch?v=n9GbqtVXc8U

@Orosdy Dániel: Nézd meg ezt is, egy szerény félmosolyt esetleg megérhet:
www.youtube.com/watch?v=5jPZpptlABM

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.02.12. 21:57:28

@Baski Sándor: Kern sztem szépen megoldotta, bírtam ezt a műsorát anno.

CK-nek ezt a klipjét már láttam, legalábbis a végét biztosan. Jónak jó, de tényleg csak félmosolyig jutottam. :)

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2014.02.13. 05:26:03

@Baski Sándor: Nem ismertem, köszi. Haluzok, vagy tényleg nem volt benne endékáturmikszgép?
süti beállítások módosítása