A CineFest hatodik napja a formabontó, meghökkentő filmekről szólt. Akadt a kínálatban áldokumentarista tévéjáték a náci sereg dezertőrjeiről, láthattuk az amerikai Délt elvadult gyerekek szemén át, és a Fesztivál legbizarrabb alkotásában színre lépett Alain Delon fia, és a Csődör szerepében Eric Cantona. De először a kakukktojásról:
Templom a dombon (Srdan Golubovic, 2013)
Az idei CineFest versenyprogramjába két olyan film is bekerült, amely a bosnyák háború traumáinak feldolgozására tesz kísérletet. A leplezetlenül szentimentális, félresikerült Halima sorsáról már esett szó – a szerb Srdan Golubovic variációja szerencsére sokkalta árnyaltabb és intelligensebb produkció. A két film egyébiránt hasonló trükkel él: mindkettő a bosnyák háború idején indítja a cselekményt, hogy aztán a tragédia bekövetkezte előtt ugorjon jó pár évet előre az időben, bemutatva, hogy a szereplők életét miként változtatták meg az események, mígnem a fináléban kiderül végre, hogy mi történt pontosan. A Templom a dombon is valós eseményeken alapul: Trebinje városában egy fiatal szerb katona saját bajtársaival került összetűzésbe, amikor megpróbált megvédeni egy bosnyák trafikost. A folytatásban Golubovic bemutatja, hogy az áldozat apja, barátja, menyasszonya és az egyik gyilkos fia, hogyan élik meg a történteket.