A Jameson CineFest 7. napján mindössze két nagyjátékfilmet vetítettek, ennek a két produkciónak viszont ott a helyük a Fesztivál legjobbjai közt. A skót Paul Wright drámája kapcsán kiderült, miért nem szabad idő előtt kisétálni a vetítésről, a Fél Nelson alkotóinak 35mm-re forgatott „elveszett filmje” pedig tanítanivaló módon kerülte el az összes lehetséges klisét.
Csak saját felelősségre (Paul Wright, 2013)
A CineFest 6. napján bemutatott formabontóbb filmek alaposan próbára tették a hagyományosabb filmélményre vágyó nézők türelmét, talán ennek is köszönhető, hogy szerdán többen már az első negyedóra alatt kisétáltak Paul Wright versenyfilmjéről. A Csak saját felelősségre valóban úgy indít, mint egy hamisítatlan, szürreális kísérleti film, az első húsz percben látszólag minden rendező elv nélkül követik egymást a 16mm-es kamerával, amatőr digitális felvevőkkel és mobiltelefonnal rögzített sejtelmes képsorok, miközben a hangsávban ugyanazok a mondatok, dialóg- és monológrészletek ismétlődnek. Ha lassan is, de a káoszból mégis kirajzolódik egy alaphelyzet. Egy tengerparti skót halászfaluban tragédia történt: hat fiatal kihajózott, de közülük csupán egy tért vissza. Aaron, aki odakint a tengeren a bátyját is elvesztette, nem emlékszik semmire. Nem csak a túlélők bűntudata gyötri, de még a falu is kiközösíti, amiért puszta jelenlétével a tragédiára emlékezteti őket.
