MESETERÁPIAMESETERÁPIA
Sándor Anna: „A mítosz nyelvét értem jobban” (Beszélgetés Boldizsár Ildikóval)
Herczeg Zsófi: Kufliverzum a köbön (Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal)
KAMASZDRÁMÁK
Kortárs regények és filmek sora bizonyítja, hogy felnőni voltaképpen dühös, magányos, véres, bosszúszomjas és diadalittas horror, a felnőtt identitás kialakításához, még ha jobbára csak képletesen értve is, de több halálon át vezet az út, és a korosztályra jellemző érték- és identitásválság egyáltalán nem biztos, hogy sikeresen kezelhető.
Schubert Gusztáv: Át a labirintuson (Kortárs magyar kamaszfilmek)
Pethő Réka: Felnőni a természetben (Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek)
Rudas Dóra: Az életed adnám érted (Audrey Diwan: Az esemény)
Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? (Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi)
Pazár Sarolta: Egymástól tanulva (Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények)
Benke Attila: Érettségi a diktatúrában (Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat)
MAGYAR MŰHELY
Varga Zoltán: Átadni a szabadság élményét (Beszélgetés Ulrich Gáborral)
Kovács Kata: Lefilmezett élet (Schwechtje Mihály: Védelem alatt)
Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős (Beszélgetés Csákovics Lajossal)
ÁZSIAI ZSÁNEREK
Nincs még egy olyan szerzői mozgalom/korstílus a filmtörténetben, amelyet annyira áthatna a múlt iránti ambivalens vonzalom, mint a 80-as évek elején induló hongkongi új hullámot, amelynek rendezői előszeretettel keresték a válaszokat fenyegető jövőjük (Hongkong visszacsatolása Kínához) kérdéseire a keserédes félmúltban.
Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong (Hongkongi zsánerfilmek)
Varró Attila: Szebb tegnap (Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái)
Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért (Ali Abbasi: Szent pók)
Szabó Ádám: Vesztesek dühe (Kōji Wakamatsu számkivetettjei)
Búzás Annamária: Városi falusi gyerek (Lat: Kampung boy – Town boy)
ÚJ RAJ
Pozsonyi Janka: Én, te, ő (Miranda July)
PREMIER PLÁN
„Gyermekkoromban volt valamim, amit bálványként imádtam. Nem valamiféle óvó istenség volt, hanem egy filmvetítő” – írta Peter Brook arra utalva, hogy a film iránti rajongása megelőzte a színház szeretetét. Ugyanakkor legtöbb filmjében színdarabokat és saját színházi rendezéseit filmesítette meg.
Darida Veronika: Kamera a színpadon (Peter Brook, a filmrendező)
ARCHÍVUMOK TITKAI
Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg (A nitrofilm-örökség)
FESZTIVÁL
Schreiber András: A tiltakozás művészete (Sehenswert/Szemrevaló)
KRITIKA
Kolozsi László: Jól látható pillanatok (Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen)
Kovács Kata: Feszesebbre (Marie Kreutzer: Fűző)
Kovács Patrik: Balatoni retró-láz (Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás)
A címlapon: Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen (Melvil Poupaud, Camille Leban Martins, Léa Seydoux) – Cirko Film