Filmvilág blog

Itt az októberi Filmvilág!

2022. október 03. - filmvilág

202210.jpgMESETERÁPIAMESETERÁPIA
Sándor Anna
: „A mítosz nyelvét értem jobban” (Beszélgetés Boldizsár Ildikóval) 
Herczeg Zsófi: Kufliverzum a köbön (Beszélgetés Dániel Andrással és Jurik Kristóffal) 

KAMASZDRÁMÁK
Kortárs regények és filmek sora bizonyítja, hogy felnőni voltaképpen dühös, magányos, véres, bosszúszomjas és diadalittas horror, a felnőtt identitás kialakításához, még ha jobbára csak képletesen értve is, de több halálon át vezet az út, és a korosztályra jellemző érték- és identitásválság egyáltalán nem biztos, hogy sikeresen kezelhető. 

Schubert Gusztáv: Át a labirintuson (Kortárs magyar kamaszfilmek) 

Pethő Réka: Felnőni a természetben (Olivia Newman: Ahol a folyami rákok énekelnek) 
Rudas Dóra: Az életed adnám érted (Audrey Diwan: Az esemény) 
Forgács Nóra Kinga: Szabad-e játszani az élet értelmével? (Trine Piil Christensen – Seamus McNally: Semmi) 
Pazár Sarolta: Egymástól tanulva (Guðmundur Arnar Guðmundsson: Csodálatos teremtmények) 
Benke Attila: Érettségi a diktatúrában (Jan P. Matuszyński: Nem hagytak nyomokat)

MAGYAR MŰHELY
Varga Zoltán
: Átadni a szabadság élményét (Beszélgetés Ulrich Gáborral) 
Kovács Kata: Lefilmezett élet (Schwechtje Mihály: Védelem alatt) 
Soós Tamás Dénes: Toldi, a naphős (Beszélgetés Csákovics Lajossal) 

ÁZSIAI ZSÁNEREK
Nincs még egy olyan szerzői mozgalom/korstílus a filmtörténetben, amelyet annyira áthatna a múlt iránti ambivalens vonzalom, mint a 80-as évek elején induló hongkongi új hullámot, amelynek rendezői előszeretettel keresték a válaszokat fenyegető jövőjük (Hongkong visszacsatolása Kínához) kérdéseire a keserédes félmúltban. 

Géczi Zoltán: Volt egyszer egy Hongkong (Hongkongi zsánerfilmek) 
Varró Attila: Szebb tegnap (Stanley Kwan nosztalgia-melodrámái) 
Kránicz Bence: Ima egy sorozatgyilkosért (Ali Abbasi: Szent pók) 
Szabó Ádám: Vesztesek dühe (Kōji Wakamatsu számkivetettjei) 
Búzás Annamária: Városi falusi gyerek (Lat: Kampung boy – Town boy) 

ÚJ RAJ
Pozsonyi Janka
: Én, te, ő (Miranda July) 

PREMIER PLÁN
„Gyermekkoromban volt valamim, amit bálványként imádtam. Nem valamiféle óvó istenség volt, hanem egy filmvetítő” – írta Peter Brook arra utalva, hogy a film iránti rajongása megelőzte a színház szeretetét. Ugyanakkor legtöbb filmjében színdarabokat és saját színházi rendezéseit filmesítette meg.

Darida Veronika: Kamera a színpadon (Peter Brook, a filmrendező) 

ARCHÍVUMOK TITKAI
Barkóczi Janka: Szépséges szörnyeteg (A nitrofilm-örökség) 

FESZTIVÁL
Schreiber András: A tiltakozás művészete (Sehenswert/Szemrevaló) 

KRITIKA
Kolozsi László: Jól látható pillanatok (Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen) 
Kovács Kata: Feszesebbre (Marie Kreutzer: Fűző) 
Kovács Patrik: Balatoni retró-láz (Lévai Balázs – Tiszeker Dániel: Nyugati nyaralás) 

A címlapon: Mia Hansen-Løve: Egy szép reggelen (Melvil Poupaud, Camille Leban Martins, Léa Seydoux) – Cirko Film

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr3917945644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása