Filmvilág blog

Itt a februári Filmvilág!

2019. február 01. - filmvilág

1902.jpgMAGYAR MŰHELY
Hiába ígéri a film a festménnyel szemben a testiség tökéletes illúzióját, ennek az illúziónak komoly véráldozata van, az optikai rendszer radikálisan anyagtalanítja a testképet, „kiszívja” és élőhalottként termeli újra. A filmművészet időnként mégis szembesít azzal, hogy túlságosan higiénikus képet alkotunk saját magunkról.

Vincze Teréz: „Tízezer nap fényében” (Kósa Ferenc 1937-2018)
Szekfü András: A mécsestől a filmkameráig (Beszélgetés Kósa Ferenccel)
Kovács Ilona: A magyar Casanova (Magyar Pantheon: Deésy Alfréd)
Szíjártó Imre: Húsz év háború (Kovács István: Ostrom; Csuja László: Kilenc hónap háború)

TESTKÉPEINK
Nemes Z. Márió: A kép vérre szomjazik (Testkép a filmvásznon)
Zalán Márk: Testek és lelkek (Új raj: Małgorzata Szumowska)
Varga Zoltán: A vágy rebellisei (Jan Švankmajer-portré – 3. rész)

A HELY SZELLEME
A magyar film minden korszakából megtaláljuk azokat a látványban, miliőrajzban erős alkotásokat, amelyek megtestesítik a kor szellemét. A fiatal magyar filmeseknek is nagy erőssége az alapos helyszínelés képessége. Filmjeik jól tükrözik mai közérzetünket: fogy a szabadidőnk, szűkül a privát szféránk, személyes terünket mindinkább bekebelezi a külvilág.

Czirják Pál: Van térerő? (Színterek a kortárs magyar filmben)
Andorka György: Akció-redukció (Zárt helyszínek dramaturgiája)
Varró Attila: Gép a szellemben (Gyilkos házak

MENNYEI ÜDVÖZLET
A kereszténységre reflektáló kortárs szerzői filmek legtöbbje égetően hétköznapi problémák mélyére hatol. A Magdolna nővérek (Peter Mullan, 2002), a Requiem egy lányért (Hans-Christian Schmid, 2006), a Dombokon túl (Cristian Mungiu, 2012) és a Keresztút (2014) objektív realista stílusban elbeszélt, ítélkezést mellőző passiótörténetek.

Szabó Ádám: Itt, a Földön (Kortárs európai vallásdrámák)
Gelencsér Gábor: Graphic Noir (Will Eisner: Szerződés Istennel)
Benke Attila: Atya, fiú, világűr (Pálfi György: Az Úr hangja)

FESZTIVÁL
Barkóczi Janka: Kairosz gyermekei (Amszterdam)

KRITIKA
Pályi András: Az álmok tűzfészke (Paweł Pawlikowski: Hidegháború)
Vágvölgyi B. András: Odessa Blue (Radu Jude: „Bánom is én, ha elítél az utókor”)
Takács Ferenc: Háttér – előtér (Jorgosz Lanthimosz: A kedvenc)
Varró Attila: Kiszínezve (Raúl de la Fuente – Damian Nenow: Még egy nap élet)

STREAMLINE MOZI
Árva Márton: Történelem a cselédszobából (Alfonso Cuarón: Roma)
Roboz Gábor: Farkas, ember (Jeremy Saulnier: Hold the Dark)

A címlapon: Paweł Pawlikowski: Hidegháború (Tomasz Kot és Joanna Kulig) – A Mozinet februári bemutatója

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8214601974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása