1968-ban Coppola már a negyedik nagyjátékfilmjét forgatta, miközben egy bizonyos George Lucas még csak a saját hangját és műfaját kereste. Coppola megengedte a nála csak pár évvel fiatalabb kollégának és barátnak, hogy kamerájával végig jelen legyen Az esőemberek forgatásán. Így született meg a Lucas által írt, rendezett, fényképezett és vágott félórás Filmmaker, amely Az esőemberek születését rögzíti. Lucas nem hagyományos werkfilmet, hanem cinéma vérité stílusú dokumentumfilmet készített, amely a forgatáson ellesett pillanatokból villant fel néhányat. A tovább után meg is lehet nézni a közönség elé csak 1978-ban került alkotást. Érdekesebb momentumok:
- Coppola és Az esőemberek főszereplője, Shirley Knight között kreatív nézetkülönbség támad. A színésznőnek nem tetszik a jelenet, amit Coppola nem hagyhat annyiban, mert elvei szerint csak akkor működhet a film, ha a színészek is maximálisan magukénak érzik a szerepüket.
- Coppola a stúdióval és a rendezői szakszervezettel is összekülönbözik. Utóbbi saját rendezőasszisztenst delegálna a forgatásra, amit Coppola természetesen nehezményez. Kilátásba helyezi, hogy inkább megcsinálja a filmet saját pénzből, mindenkitől függetlenül.
- A stáb tagjai – Lucas-t is beleértve – kénytelenek levágni a szakállukat, hogy nagyobb eséllyel kapják meg a forgatási engedélyeket New York város illetékeseitől.
- Coppola elmeséli, hogy a forgatást élvezi a legkevésbé, az írás és a vágás a kedvenc munkafolyamata, mert akkor tud csak „kettesben” lenni az anyaggal.
[forrás: The Playlist]