TÉKOZLÓ SZÍV – A tavaly elhunyt Claude Miller utolsó filmje. A François Mauriac regényét adaptáló történet az 1920-as években játszódik, főszereplője az Audrey Tautou által alakított Thérese, aki érdekházasságot köt egy jómódú nagybirtokossal. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Bármilyen harmonikusan illeszkedik is a Tékozló szív Claude Miller életművébe, aligha legjobb filmje a rendezőnek. Mi tagadás, egy kicsit unalmasra, erőtlenre, fakóra sikeredett, és mindezért nem nagyon kárpótolják a nézőt a csodálatos képek, a dél-nyugat francia fenyveserdők kétségtelenül megejtő látványa. (Ádám Péter kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)
CSALÁDI ÜZELMEK – Korhatáros amerikai vígjáték, amelyben egy piti dealer (Jason Sudeikis) kénytelen átcsempészni több kiló marihuánát a mexikói határon. Hogy minél kevesebb feltűnés keltsen, felbérel egy ál-családot: az anya szerepét egy sztriptíztáncosnő alakítja (Jennifer Aniston), fiát egy szomszédban lakó gyámoltalan kamasz (Will Poulter), lányát pedig egy hajléktalan (Emma Roberts). [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Első blikkre Aniston sztriptízén kívül semmi ígéretes nem lapul a csomagban, a Családi üzelmek mégis a nyárvégi moziműsor egyik kellemes meglepetése, aminek csupán egyik oka az agyament fordulatokban bővelkedő sztorivezetés. (Forgács Nóra Kinga kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)
A HIT PARADICSOMA – A hírhedt osztrák provokátor, Ulrich Seidl Paradicsom-trilógiájának középső darabja. Szinopszis: Anna Maria (Maria Hofstätter), egy erősen hívő katolikus asszony, aki rendszeresen fizikálisan vezekel a bűnei miatt, és vallási őrülete olykor bizarr szexualitásban nyilvánul meg. Mindeközben egy olyan gyülekezet tagja, mely szeretné a kijelölt útról letért Ausztriát "visszakatolizálni". Anna Maria azzal tölti a szabadságát, hogy Szűz Mária-szobrokkal házal, és válogatás nélkül egyszerű embereket, vagy lomok közé zárkózott szociopatákat és alkoholistákat próbál megtéríteni. Váratlan fordulatként, két év után hazajön a mozgássérült férje, aki viszont muszlim és eltökélt, hogy elhidegült feleségét visszakényszeríti asszonyi kötelességeihez. (port.hu) [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A film kérdez minket, az ember pedig válaszolni szeretne, de sokszor maga sem tudja, mi a helyes válasz. A jelenetek közvetlenek, nyersek, gyakran egészen letaglózóak, mégis, valahogy mögéjük kell férkőzni, és az effajta aktivitás kiváltása, mely sokkal inkább tűnik intellektuálisnak, mint zsigerinek, teszi Seidlt az egyik legérdekesebb kortárs filmessé. (Ruprech Dániel kritikája az augusztusi Filmvilágban olvasható.)
KICK-ASS 2 – Mark Millar képregényének második része is feldolgozásra került, Matthew Vaughn helyett ezúttal Jeff Wadlow rendezésében. Az első részben elhalálozott Nicolas Cage karaktere természetesen nem tér vissza, a címszereplő amatőr szuperhős (Aaron Taylor-Johnson) és Hit Girl (Chloe Grace Moretz) viszont igen, de tiszteletét teszi Jim Carrey, Christopher Mintz-Plasse vagy John Leguizamo is. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Kick-Ass 2. okos szuperhősfilm helyett egy másik kortárs trend képviselője lesz: latexruhába bújt kamaszgyerekei a Spring Breakers és a Lopom a sztárom valóság- és erkölcsi érzéküket vesztett, elidegenedett tinihőseinek édestestvérei. (Kránicz Bence kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)
TÚL A CSILLOGÁSON – Steven Soderbergh (állítólag) utolsó filmjében a mifelénk kevésbé ismert, de Amerikában a 70-es években valódi szupersztárnak számító, virtuóz zongorista, Liberace életét dolgozta fel Michael Douglas-szel a főszerepben. Szerelmét Matt Damon alakítja.
A Filmvilág kritikusa szerint: Ez a mozi mind a műfajokkal és stílusokkal előszeretettel kísérletező direktor, mind a színészek karrierjének egyik kiemelkedő csúcspontját jelenti. Szabad és felszabadult, szókimondó és tisztelettudó, szórakoztató és érzelmes történet egyszerre, amely csípős humorával és a permanens luxus sokkoló látványával kilóra megveszi a nézőt. (Barkóczi Janka kritikája az augusztusi Filmvilágban olvasható.)