MARMADUKE – A KUTYAKOMÉDIA – Családi vígjáték egy Kálloy Molnár Péter (az eredetiben Owen Wilson) hangján beszélő kutyával. IMDb: 10/2.3 Egy YouTube-os kommentelő szerint: „it's not so bad. it's like high school musical with dogs.” Egy másik: „I deserve death for seeing this”
ILYEN A FORMÁM – Romkom Jennifer Lopez főszereplésével, a harmincas nőkre pozícionálva. A frappáns tagline összefoglalja a sztori lényegét: „Szerelem. Házasság. Gyerek. A sorrend néha változik.”
A BESZÉLŐ TITKAI - Cézár-díjra jelölt francia börtöndráma, egy elsőfilmes rendezőnőtől. Előzetes, a történet bővebben. (Kritika a Filmvilág májusi számában.)
A VIDÉKI TANÍTÓ – Cseh dráma egy középkorú férfiről, aki Prágából érkezik egy kis faluba biológiát tanítani. A várost azért hagyta el, hogy ne kelljen környezetének bevallania, hogy homoszexuális, a szembenézést azonban itt sem tudja megúszni. Bohdan Sláma filmjét több kategóriában Cseh Oroszlán díjra jelölték, kettőt (forgatókönyv, színésznő) meg is kapott. Angol feliratos előzetes: itt. (Kritika a Filmvilág májusi számában.)
EGY MÁSIK EMBER – A svájci Lionel Baier filmjének főhőse egy botcsinálta filmkritikus, aki egy vidéki lapnál dolgozik, és saját gondolatok híján a nevesebb kollégák cikkeiből ollózza össze írásait. Később összejön egy sajtóvetítésen megismert kolleginával, aki az egyik tekintélyes napilap munkatársa.
A Filmvilág kritikusa szerint: Baier témaválasztása legalább olyan ritka a kortárs európai filmművészetben, mint egy svájci film a hazai mozikban. A szakma felé irányuló kritikus hangneme minden figyelmet megérdemel, jóllehet a nem szakmabeliek érdeklődését nem biztos, hogy fel tudja kelteni, sőt, némi ellenszenvet is kiválthat belőlük. (Zalán Márk kritikája a júliusi Filmvilágban olvasható)
LÁTOGATÁS – Thomas Glavinic osztrák író bűnügyi regényéből Pejó Róbert (Dallas Pashamende) forgatott kamara-thrillert német nyelven, osztrák színészekkel, plusz a magyar Gryllus Dorkával. A történet szerint két házaspár egyikük Fertő-tó partján fekvő villájában töltene el egy közös hétvégét, de az idillt eltűnt gyerekekről szóló hírek árnyékolják be, amely összefüggésben lehet egy interneten terjedő snuff-filmmel. (A magyar mozikba szinkronizálva kerül a film, így Gryllus Dorkát csak az előzetesben hallhatjuk németül játszani.)
A Filmvilág kritikusa szerint: Pejó sajnos száraz, izgalmat ritkán keltő krimit forgatott Glavinic szatírájából; ha jobb, legfeljebb csak azért jobb egy Tetthely-epizódnál a film, mert Pejó – a regényt át- és felülíró – tollát a szociológia indulat is vezette. Glavinicnek csak a történetét használja, a könyv fekete humorából nem jön át semmi (a
médiakritikát is kilúgozta). (Kolozsi László kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható)
RÉMÁLOM AZ ELM UTCÁBAN – Samuel Bayer kliprendező forgatta újra Wes Craven klasszikusát, Michael Bay produceri felügyelete alatt, kevésbé ismert fiatal színészekkel. [Előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az 1984-es Wes Craven-alapfilm laza remake-jének tekinthető idei Rémálom sajnos sem látványosság szempontjából, sem a történet tekintetében nem emelkedik ki az elmúlt évek tinihorror-trendjéből – mindössze szokatlanul sötét hangneme révén lóg ki pár centivel a sorból. (Varró Attila kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható)
A hét bemutatója: A PADLÁSON
Jirí Barta, a kiváló cseh animátor 20 év után újra filmet készített, amelyben a padláson felejtett limlomok elképzelt világát festi meg, erős politikai áthallásokkal. A film az idei Titanic programjában is szerepelt, részlet a szinopszisból: „Pomnenka egy kedves baba, akit mindenki szeret, de elég vagány is, hogy ellenszegüljön a nehézfiúknak. Amikor ugyanis a főgonosz Hlava őt szemeli ki legújabb gonoszsága célpontjául, Pomnenka és mókás barátai összefognak, hogy megvédjék otthonuk békéjét…”
A Filmvilág kritikusa szerint: Barta mesefilmje kissé poros, mégis kétségkívül szórakoztató és akciódús darab, egyben talán a születésnapját ünneplő demokrácia filmje. (Forgács Nóra Kinga kritikája a júliusi Filmvilágban olvasható)
Na půdě aneb – cseh-szlovák-japán,2009. Rendezte: Jiří Bárta. Írta: Jiří Bárta, Edgar Dutka. Kép: Ivan Vít, Zdenek Pospisil. Zene: Michal Pavlícek. Forgalmazó: Best Hollywood. Szinkronizált. 76 perc.