KAMERA A CIGÁNYSORON
A cigányság egyre sötétebb sorsáról évtizedek óta nem vettünk tudomást, míg végül elszabadult a gyűlölet mindkét oldalon. A média nem igazít el a káoszban, csak növeli a bajt. Van-e még esélyük a higgadtan elemző tévéműsoroknak és dokumentumfilmeknek az előítéletekkel szemben?
Bori Erzsébet: Láthatatlan emberek (Kamera a cigánysoron)
Tóth Klára: „Nem én válogattam, hanem a történelem” (Beszélgetés Sára Sándorral)
Mihancsik Zsófia: Képgettó (Beszélgetés Szalai Júliával és Örkény Antallal)
MÉLYDÉL
Takács Ferenc: Odalent Délen (Fekete Amerika)
Strausz László: Színvak emlékezet (Mélydél fekete-fehérben)
CYBERPUNK JELEN
William Gibson életre kelt jóslatában, a Neurománc internetes, számítógépes virtuálvilágában élünk, napjainkat egyértelműen a hálózati kommunikáció határozza meg. Végtelen mátrixban, szilíciumtengerben navigálunk. A jövő realitás: a cyberpunk prófétája mára látnokból szépíróvá és realistává lett.
Kömlődi Ferenc: A valóra vált közeljövő (William Gibson)
William Gibson: Árnyékvilág (regényrészlet)
Géczi Zoltán: Bosozokuk, bio-robotok, transzhumánok (A japán cyberpunk)
SLASHER
Kovács Marcell: Késsel-vasvillával (Slasher: szex és bűnhődés)
Sepsi László: Vörösbetűs ünnepnapok (Slasher-naptár)
Varró Attila: Tiszta forrásból (Dennis Iliadis: Az utolsó ház balra)
BARDOT/BELMONDO
Hímnem, nőnem. A nouvelle vague nem ismerte a semleges nemet. És ez az egyik legnagyobb találmánya. Mindent vagy semmit. – mondja a Kifulladásig Belmondo játszotta emblematikus hőse, Michel Poiccard. Az újhullámos francia filmekben a nők nagyon nők, a pasik … nos ez utóbbi, bizonytalanabb. De az nem kérdés, hogy a nouvelle vague férfihősei is az erotikára voltak ráhangolva, a szerelmet ezerszer jobban áhították, mint a hatalmat, a pénzt, vagy a kötelességet.
Schubert Gusztáv: Hímnem, nőnem (Nők a francia újhullámban)
Ádám Péter: Kaszkadőr Stradivarival (Jean-Paul Belmondo)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Családi körök (A Titanic versenyfilmjei)
Gorácz Anikó: Túlélők földje (Titanic: Filmdokk)
KÖNYV
Kelecsényi László: Nagyobb a füstje (Egri Lajos: A drámaírás művészete)
KRITIKA
Bori Erzsébet: Férfimunka (Nyikita Mihalkov: 12)
Tüske Zsuzsa: Hajrá, fiúk! (N. Forgács Gábor: Álom.net)
Schreiber András: Vatikáni helyszínelők (Ron Howard:Angyalok és démonok)