MAGYAR KLASSZIKUSOK
Az istenáldotta tehetség mellett Törőcsik Mari páratlan teljesítményére a magyar filmművészet világháború utáni újjászületése a másik magyarázat, amely nélkül ugyanannyira nem képzelhető el Törőcsik Mari filmszínészi pályafutása, mint ahogyan a magyar film sem képzelhető el nélküle.
Gelencsér Gábor: Mari (Törőcsik Mari 1935–2021)
Báron György: Legendák filmszociográfusa (Szomjas György 1940-2021)
Hegyi Zoltán: Mindenütt otthon (Szomjas György)
Dárday István: A naplóíró könyörtelen megsemmisülése (1. rész)
Pentelényi László: „Papi” (Lénárt István 1921-2021)
NŐK ÉS A MODERNITÁS
A modernizmus fontos eleme volt a női rendezők fellépése, Mai Zet terling előtt mindössze hat svéd nő kapott lehetőséget rendezésre. Eleanor May a romantikus komédia modern változatát teremtette meg. Chantal Akerman kultfilmje pedig rendezők sokaságára hatott női szemszögével és dokumentarista szemléletével.
Pazár Sarolta: Nők állóháborúja (Mai Zetterling)
Vincze Teréz: Amikor a tudós rendez (Susan Sontag: Duet for Cannibals)
Darida Veronika: Csendes összeomlás (Chantal Akerman: Jeanne Dielman)
Alföldi Nóra: Az irónia kora (Elaine May)
ÚJ RAJ
Árva Márton: Kikémlelt gondoskodás (Új raj: Maite Alberdi)
HÁBORÚK, VÉRMEZŐK
A feketék az Egyesült Államok megalapításától kezdve harcoltak Amerika háborúiban, a fősodorbeli háborús filmekben mégis legfeljebb statisztákként vagy mellékkarakterekként jelentek meg. Spike Lee mindhárom háborús filmjében ugyanarra jutott: a feketék élete állandó háború.
Varró Attila: Életképek a halál szélén (Képregény-legendák: Shigeru Mizuki)
Benke Attila: Meghalni a fehérek Amerikájáért (Spike Lee háborúi)
Zalán Márk: Az ártatlanság elvesztése (Peter Weir: Gallipoli)
FESZTIVÁL
Schreiber András: A Zuniverzum tágul? (Friss Hús Fesztivál)
Gerencsér Péter: Disszidensek chartája (Cseh Filmkarnevál)
Buglya Zsófia: Hazatalálás (Kortárs Heimatfilmek)
KÖNYV
Kovács Kata: Popcornmentes övezet (Buglya Zsófia szerk.: Az ismeretlen Uránia)
FILM/REGÉNY
Fekete Tamás: Az üresség irtózata (Jim Thompson:1280 fő / Bertrand Tavernier: Nagytakarítás)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Félisteni színjáték (Mark Millar/ Steven S. DeKnight: Jupiter hagyatéka)
KRITIKA
Teszár Dávid: Gyökeret ereszteni (Lee Isaac Chung: Minari)