Filmvilág blog

Az Aljas nyolcas előtt szabadon: a sorozatepizód, amely megihlette (?) Tarantinót

2016. január 03. - filmvilág

rebel.JPG

Pár évvel járunk az amerikai polgárháború után, valahol a vadnyugaton egy postakocsi utasai éjszakára egy fogadóban húzzák meg magukat. Köztük van egy fejvadász, és a foglya, egy gyilkosság miatt körözött, bilincsbe vert nő is. Az utasok nem ismerik egymást, így amikor egyikük holtan végzik, fogalmuk sincs, kiben bízhatnak, és ki az, aki másnak mondja magát.

Ez nem az új Tarantino-film, az Aljas nyolcas szinopszisa, hanem a The Rebel című westernsorozat Fair Game című epizódjának története. A széria 1959 és 61 között futott az ABC-n, főhőse Johnny Yuma (Nick Adams), egykori konföderációs katona volt, aki végigvándorolta a vadnyugatot, és mindenféle kalandokba keveredett. A szóban forgó 25 perces epizód premierje 1960. március 27-én volt, és Irvin Kershner (A birodalom visszavág) rendezte.

rebel1.JPG

Tarantino egy interjúban bevallotta, hogy westernfilmek helyett ezúttal főleg klasszikus westernsorozatok ihlették meg, de a The Rebel helyett csak a Bonanza-t és The Virginian-t említette meg. A Fair Game és az Aljas nyolcas közti hasonlóságokat és különbségeket a spoilerveszély miatt majd később, Tarantino nyomában-rovatunkban vesézzük ki, addig is azonban bemelegítésnek pont jó lesz ez 25 perc. (Az Aljas nyolcast január 7-től vetítik a magyar mozik. Ajánlatos a feliratos verziót keresni.)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr18231314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

☉ ☾ 2016.01.03. 20:42:32

Ez nagyon szomorú, hogy korunk egyik "nagy" rendezője egészen egyszerűen sablonoknak használja a régi filmeket, amikben átírja a szöveget.
Nem mellesleg az új filmje inkább egy színházi előadásra emlékeztet, és számomra elbukott mint komoly alkotás, gyanítom egy év múlva erre a filmre már szinte senki sem fog emlékezni.

Beyonder 2016.01.03. 20:50:43

@☉ ☾: Tényleg szomorú lenne, ha így lenne, de itt csak az alapszituáció azonos. A sorozatbeli és a filmbéli nőalak különbségeiről pl. tanulmányt lehetne írni.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.01.03. 21:03:04

Nem értem pontosan, ez most leleplezés akar lenni, vagy csak egy egyszerű információ? Mindenki tudja, akit Tarantino munkássága kicsit is érdekel, és honlapok/cikkek százai foglalkoznak csak azzal, hogy a "mester" honnan nyúlta a filmjeinek részleteit: történeteit, szereplőit, zenéit, beállításait, kosztümjeit... Tarantino egy kiváló újrafeldolgozó munkás, de ezt ő is elismeri ; igaz, közvetetten – többször is. Hollywood egyik tipikus mai következménye, gyereke.

huszkupac 2016.01.03. 22:16:00

Szerintem egy túlértékelt rendező, és gyanítom van egy kis defektje is.

Beyonder 2016.01.03. 22:52:12

@bestpixel: Nem vádolja senki plágiummal a mestert, itt inkább az az érdekes, hogy még nem járta körbe ez az infó a netet. Magyar nyelven pl. még (ha nem hazudik a google) nem foglalkozott vele senki, sőt az IMDB trivia oldalán sem említik, szóval van hírértéke a dolognak.

Kakukk 2016.01.04. 02:11:06

@Beyonder: Bizonyos ertelemben maga a film nem mas mint egy ilyen tanulmany. Legalabbis en ezt ereztem leginkabb mikozben neztem a filmet.
süti beállítások módosítása