 HOLOCAUST-FILMEK
HOLOCAUST-FILMEK
Gelencsér Gábor: Sorstalanság a senkiföldjén (A magyar film és a holocaust – 2. rész) 
Pályi András: Po-lin (A holocaust a lengyel filmben)        
VELENCE 
 Roy Andersson, az Arany Oroszlán nyertese groteszkjében szurokfekete humorral veszi sorra, ki hogyan cseszi el a sorsát, legyen szenvedelmes és túlsúlyos flamenco-táncosnő, hajóskapitány, aki nem bírja a tengert, ezért inkább borbélynak áll, vagy épp a harcos XII. Károly svéd király, aki a 1707-es poltavai ütközetbe menet fekete csődörén egy laza ugrással 2014-ben terem.
Schubert Gusztáv: Szörnyek évadja (Velence)
NEO-NOIR: FINCHER/BLOCK/LEHANE
 Az Agatha Christie-féle analitikus detektívregényhez képest valóságközelibb hard-boiled krimiben a nyomozók elhagyják a polgári szalonokat és arisztokratikus kúriákat, és alámerülnek a nagyvárosok mocskában. Első útjuk a sarki kocsmába visz, ahol az alvilágot jól ismerő detektívek Philip Marlowe-tól Matt Scudderig elvegyülhetnek a lecsúszottak és a törvényen kívüliek közt.
Varró Attila: A negatív tér átka (Hard-boiled képregények – 2. rész)
Sepsi László: Szent kocsmák (Lawrence Block)     
Teszár Dávid: Kutyaélet (Michael R. Roskam: Piszkos pénz)       
Soós Tamás Dénes: Jelenetek egy házasságból 2.0 (David Fincher: Holtodiglan)          
GIALLO
 Leone és Argento mellett Mario Bava az olasz tömegfilm legnagyobb hatású alkotója. Ricardo Fredával együtt állították pályára a messze földön híres olasz horrort. A giallót viszont már főként neki köszönhetjük, és a peplum felfutásában is benne volt a keze. Számos zsánerfilmes honfitársához hasonlóan ő is (a mockbusterek őseinek tekinthető) koppintásokat készített, de sikerült túlszárnyalnia a példaként követett hollywoodi blockbustereket. 
Csiger Ádám: A kameraman, aki túl sokat tudott (Mario Bava)   
Hegedüs Márk Sebestyén: Az aranykor igézetében (Neogiallo)    
Sepsi László: Zombiesztétika (A modern horror mesterei: Lucio Fulci & George A. Romero)         
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Szemben a közösséggel (Cinefest)  
Gáncsor Kármen: Lélekvesztők (BIDF)      
HATÁRSÁV
Szalay Dorottya: Tér-iszony (Életre kelt (film) kísérletek)
MAGYAR MŰHELY
Horeczky Krisztina: A túlhordott gyerek (Beszélgetés Hajdu Szabolccsal)                     
Forgács Iván: A Neoplantától Budapestig (Határon túli magyar film: Vajdaság)
Soós Tamás Dénes: „Már nincs állandó kézjegyünk” (Beszélgetés Pohárnok Gergellyel)                       
KRITIKA
Muhi Klára: Hová szökik a menyasszony? (Török Ferenc: Senki szigete)  
Baski Sándor: Itt vannak (Reisz Gábor: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan) 
 Varró Attila: Kétarcú memoár (Ned Benson: Egy szerelem története 1-2.)
A címlapon: Hajdu Szabolcs: Délibáb (Isaach De Bankolé) – Az A Company Hungary novemberi bemutatója.
 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                