Filmvilág blog

Animált Oscar #5 - Ádám és Kutya

Vetítő

2013. február 18. - Baski Sándor

adam and dog1.jpgIsten először megteremtette Ádámot. Aztán a Kutyát. (Egy kicsivel később Évát is.)  Legalábbis ez derül ki Minku Lee rövidfilmjéből, amely szándékosan nem az amerikai animációs filmek modorában készült. Az egykori Disney animátor, aki kézzel rajzolta meg a film minden egyes kockáját, inkább Tarkovszkij és Terrence Malick munkáiból merített ihlet, hogy a fordulatos cselekmény helyett a meditatív hangulatra fókuszáljon. Így mesélt a filmbéli Édenkert megteremtéséről: „Eleinte azt szerettem volna, hogy hasonlítson az Alpok vagy Madagaszkár vagy Afrika élővilágára, de végül úgy döntöttem, az Édenkert ezek mindegyikét meg fogja testesíteni, attól függően, hogy a Kutya éppen milyen érzelmi állapotban van. Amikor a saját környezetében mozog, beleolvadva a természetbe, természetes fényt használtam, de az érzelmileg felfokozottabb pillanatokban, mint amikor először találkozik Ádámmal, jobban stilizáltam.” A két emberszereplő külsejét a Teremtések Könyve ihlette: „Isten a sárból alkotta meg Ádámot, a festmények többségén mégis mint egy gyönyörű árja porcelán figura jelenik meg, én viszont azt szerettem volna, hogy úgy nézzen ki, mint aki épp most kelt életre a földből. (…) Éva ugyanakkor, aki a Biblia szerint Ádám oldalbordájából teremtődött, lágyabb, porcelán színt kapott, hogy Ádám komplett ellentétének tűnjön.” (További Oscarra jelölt animációs rövidfilmek: itt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr635085969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása