JAPÁN REBELLISEK
A japán film „törvényenkívüli” rendezőinek kora nem áldozott le a két nemrég elhunyt pionír, Koji Wakamatsu és Nagisa Ôshima fénykorával, az új nemzedék legjobbjai – Ishii, Sukamoto, Miike és Sono – követték példájukat.
Vágvölgyi B. András: Szex, hírnév, politika (Nagisa Ôshima)
Csiger Ádám: Harcosok klubja (Japán radikális rendezői)
HITCHCOCK
A thriller nagymesterének filmjei korántsem igazolják a nőgyűlöletéről elterjedt feminista verdiktet, filmjeiben az erősebb nem képviselői – még ha hétpróbás szívtiprók játsszák is őket, mint Cary Grant, Gregory Peck vagy Paul Newman – többnyire sokkal esendőbbnek látszanak, mint a gyakorlatias és energikus hősnők.
Benke Attila: Tévedések és áldozatok (Hitchcock és hősei)
Tania Modleski: Gyilkosság a babaházban (Alfred Hitchcock: Hátsó ablak)
Hubai Gergely: Halálkeringők (Hitchcock filmzenéi)
Schubert Gusztáv: A géniusz műhelyében (Stephen Rebello: Alfred Hitchcock - Így készült a Psycho)
AUDREY HEPBURN
Tüske Zsuzsanna: Az apás Galatea (Audrey Hepburn)
ÓZ FÖLDJÉN
Középfölde, Narnia vagy a Pratchett-féle Korongvilág legalább annyit köszönhetnek az Óz-regényt író Frank L. Baum hagyatékának, mint az európai mesekincsnek: a felismerést, hogy a folytatások legfőbb funkciója nem a megkezdett cselekményszálak továbbgördítése, hanem a virtuális világ gazdagítása.
Sepsi László: Lefelé a Sárga úton (Óz-filmek)
Ardai Zoltán: A sziluett (Victor Fleming: Óz, a csodák csodája)
SZUPERHŐS ÉS FILOZÓFUS
Huber Zoltán: Így használd az okostelefonod (Heidegger és a Vasember)
MAGYAR MŰHELY
Muhi Klára: „Nem is tudtuk, hogy ilyen sötétben élünk” (Beszélgetés a Nevelésügyi sorozat rendezőivel)
Szalai Györgyi: Felejtés ellen (Emlékezés Wilt Pálra)
FESZTIVÁL
Varró Attila: Vágyak és vezeklések (Berlin)
Gyenge Zsolt: Az anyaszomorító (Călin Peter Netzer: A gyermek fekvése)
CHYTILOVA
Zalán Vince: A harmadik jelentés (Chytilová „százszorszép” filmjei – 3. rész)
MOZIPEST
Sípos Júlia: Lakatlanul (Beszélgetés Szemerey Samuval)
FILM/REGÉNY
Szabó Noémi: Többnyire ártalmatlan (Isaac Marion: Eleven testek)
Sepsi László: Fél-élet (Jonathan Levine: Eleven testek)
KRITIKA
Gelencsér Gábor: Amerika anno zéró (Paul Thomas Anderson: A Mester)
Bikácsy Gergely: Érzelmek iskolája (Olivier Assayas: Május után)