Filmvilág blog

Mocskos zsaru Herzog módra

Filmelőzetes

2009. május 28. - Baski Sándor

Werner Herzog (Kaspar Hauser, Nosferatu, Hajnali mentőakció), aki bármikor eséllyel indulhatna a „legszerényebb rendező” címért Lars von Trier és Tarantino ellenében, így nyilatkozott legújabb filmjéről a Cahiers du Cinéma-nak:

- Van egy új filmem, New Orleans-ban forgattam. Ebben teljesen megújítottam a bűnügyi film műfaját…
– A Mocskos zsaru remake-jéről van szó?
– Nem remake-ről van szó, ez is olyan, mint az Oroszországból szeretettel. Az utolsó James Bond sem a remake-je vagy a folytatása a megelőzőnek, hanem önálló mű. Egyébként sohase láttam a Mocskos zsaru című filmet, amit – hogy is hívják – Ferrero vagy valami Ferrari forgatott…
– Abel Ferrara
– Fogalmam sincs, ki is volt ez az Abel Ferrara. Annyit tudok, hogy vannak más filmjei is, de egyiket se láttam. Úgyhogy bízvást mondhatom, az én filmem autonóm alkotás, az én munkámnak semmi köze az övéhez. Egy dolog közös csak a két filmben, a cím, mivel a producer megvásárolta a jogokat. A producer keresett meg az ötlettel, talán mert volt valami, ami már a kezdet kezdetén mellettem szólt: Nicolas Cage világosan értésére adta a producernek, csak akkor írja alá a szerződést, ha én is ott leszek a fedélzeten. Nem ismertük egymást személyesen – találkoztunk ugyan egyszer, ő akkor még tizenkét éves volt, de mindketten elfelejtettük már –, és nekem is az volt az érzésem, hogy ezt a filmet nekünk együtt kell tető alá hozni. A Mocskos zsaru egyszerre vígjáték és bűnügyi komédia. Ezt azért emelem ki, mert a humort eddig nem nagyon vették észre a filmjeimben.
 

Az interjú teljes változata a Filmvilág áprilisi számában olvaható, a Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans első előzetese pedig a tovább után nézhető meg.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr61148456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása