MAGYAR PANTHEON
Gelencsér Gábor: Film és Világ (Schubert Gusztáv 1955-2024)
Szekfü András: Makai, az én vagyok (Életút-interjú András Ferenccel – 2. rész)
MAGYAR MŰHELY
Gazdag Gyula hat, moziban bemutatott egész estés játékfilmje a dokumentumfilmekhez hasonlóan az 1968 utáni korszak, a hosszúra nyúlt pangás két évtizedének története – közelebbről és a fikciós forma nyújtotta direktebb értelmezés jegyében, „magyar krónikája” az elveszett illúzió következményét megfogalmazó filmek sora.
Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió (Gazdag Gyula filmjei – 2. rész)
Gerencsér Péter: Dekonstruált emlékezet (Nagy Anikó Mária – Lukácsy György: 1968 – Egy szerelem rekonstrukciója)
Vajda Judit: Budapesttől Madridig, egyhuzamban (Mándi Ferenc: 2550)
COPPOLA
A valódi guruként serénykedő Francis Ford Coppola és dübörgő szívű cimborái nem csupán jó filmeket akartak, hanem újfajta filmgyártást, minimum rendszert a rendszeren belül, de ha lehet, annál legalább két szerény lépéssel azért többet is: független, ténylegesen szabad, kreatív, az újat és a merészet ösztönző gyártási formát.
Kiss Dalma: A gép forog, az alkotó pihen (Francis Ford Coppola)
Varró Attila: Sekély vízben (Park Chan-wook – Don McKellar: A szimpatizáns)
Greff András: Kapitalipszis most (Sam Wasson: Út a Paradicsomba – A Francis Ford Coppola sztori)
SCI-FI SOROZATOK
A Mad Max a tömegfilmszériák azon ritka képviselője, melyben a folytatások nem az alaprecept fantáziátlan ismétlésére épülnek. George Miller filmjei egyszerre egyedi hangú, de a korszakra jellemző látványfilmek, és (a rendező idősödésével egyre inkább) allegóriáikat átörökítő és következetesen kifejtő szerzői művek is.
Borbíró András: Héjanász a homokon (A Mad Max-széria)
Andorka György: Isteni invázió (D.B. Weiss – Rose Cartwright – David Benioff: A 3-test-probléma)
Kovács Patrik: A Kánaán küszöbén (Geneva Robertson-Dworet – Graham Wagner: Fallout)
Fekete Tamás: Élő bolygó (Joseph Bennett-Charles Huettner: Scavengers Reign)
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Koós István: Az apokalipszis képregénye (Thierry Terrasson: Yiu)
A MŰFAJ MESTEREI
Varga Zoltán: A kaleidoszkóp-szemű rendező (Roger Corman – 1926-2024)
KÖNYV
Kránicz Bence: Akitől az ördög rendelt filmet (Daniel Kehlmann: Mozgókép)
FESZTIVÁL
Pauló-Varga Ákos: Szerepjátszók (Cannes 2024)
Rudas Dóra: Meséljek még! (Friss Hús rövidfilmfesztivál)
KRITIKA
Buzsik Krisztina: Vérvörös köd (Rose Glass: Kivérző szerelem)
Huber Zoltán: Toxikus fluiditás (Ira Sachs: Passages)
Gyöngyösi Lilla: Westernhős kerestetik (Kevin Costner: Horizont – 1 rész)
A címlapon: Rose Glass: Kivérző szerelem (Katy O’Brian és Kristen Stewart) – A Mozinet júliusi bemutatója