Filmvilág blog

Premierek a héten

Nyomorultak

2012. december 27. - filmvilág

VOLT EGY TÁNCA színészként is ismert Sarah Polley második rendezésében a Michelle Williams által alakított Margot válaszút elé kerül: fel adja-e házasságát egy új kapcsolat kedvéért? A férj szerepében: Seth Rogen; a csábító: Luke Kirby. [előzetes]

VÉGZETES HAZUGSÁGOKNicholas Jarecki filmjének főszereplője egy New York-i befektető-mágnás (Richard Gere), akinek látszólag rendezett az üzleti és családi élete is, vagyonát azonban csalással szerezte. Mindenre képes annak érdekében, hogy ne derüljön ki az igazság. További szereplők: Tim Roth, Susan Sarandon, Brit Marling, Laetitia Casta. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Az inkább tévéfilmes mezőnybe való Végzetes hazugságok egyedül a zárójelenettel tud felmutatni a fősodorhoz képest valamelyest bátor húzást, azonban ezért befektetni száz percet az időnkből nem a legjobb üzlet. (Roboz Gábor kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)

LÁNYBÚCSÚEgy elfajuló leánybúcsú története az elsőfilmes Leslye Headland rendezésében. Szereplők: Kirsten Dunst, Isla Fisher, Lizzy Caplan, Rebel Wilson. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: A film fő vezérfonala az alpári poénoktól sem mentes csajos gonoszkodás, a Másnaposok sikerhullámát meglovagolva főképp a nagy nap előtti ádáz ámokfutásra koncentrál (kokain, sztriptízbár, catfight), az alaphangulatot pedig természetesen itt is az a toposz szolgáltatja, hogy a nők kivetkőznek magukból, ha oltár kerül a látómezőjükbe. (Kovács Kata kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)

A NYOMORULTAKVictor Hugo klasszikusának (pontosabban a musicalváltozatnak) adaptációja a brit Tom Hooper (A király beszéde) rendezésében, neves szereplőgárdával (Russell Crowe, Anne Hathaway, Hugh Jackman, Amanda Seyfried, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen). [előzetes]

nyomorultak.jpg

A Filmvilág kritikusa szerint: Az ugyan nem meglepő, hogy a vállalkozás sztárgárdáját inkább népszerűség, mintsem énektudás alapján toborozták össze, az viszont annál inkább, hogy rendhagyó és merész módon a dalokat élőben vették fel. Az élő előadás kétségtelen erénye, hogy semmivel össze nem hasonlítható, valós élményt ad a nézőnek, a színésznek pedig sokkal nagyobb szabadságot, hogy érzéseit plasztikusabban adja át. (Molnár Viktória kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)

RÚZS, REPTÉR, STB. – Valle, a repülőgép pilóta elveszíti állását. Hiába pályázik tucatnyi helyre, sehol sincs rá szükség. Kiderül azonban, hogy az egyik légitársaságnál női pilótát keresnek, ezért nőnek öltözve jelentkezik az állásra. Gender-komédia, svéd módra. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Összességében a Rúzs, reptér, satöbbi nem hoz újítást; a cselekmény könnyen kikövetkeztethető, a tanulság sekélyes és Hollywoodot is megszégyenítő módon szájbarágós; a szerethető karakterek, a remekül megírt párbeszédek, és a nagyszerű színészi játék azonban a Van, aki forrón szereti méltó utódjává emeli. (Szabó Noémi kritikája a januári Filmvilágban olvasható.)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr774983360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása