Filmvilág blog

Tévéajánló - Csütörtök (03.01.)

Több mint gyilkos

2012. március 01. - Orosdy Dániel

Több mint testőr
Mick Jackson nagy sikert aratott romantikus thrillere Lawrence Kasdan forgatókönyve alapján, Kevin Costner és Whitney Houston főszereplésével.
Vetítik: RTL Klub - 21:20

A gyilkos

Alfred Hitchcock filmje.
Vetítik: m2 - 00:30

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr724236070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dutch 2012.03.01. 09:05:56

A Több mint testőrt kb 8-9 évesen láttam a moziban, emlékszem annyira tele volt a terem, hogy nem volt ülőhelyem, sokan csak álltunk a fal mentén.
Akkor nagyon tetszett, és felnőtt fejjel tévében megnézve is úgy gondoltam, hogy korrekt film. Érthetetlen az imdb-s 5.7, amikor lazán ráver néhány 7+ -os friss filmre (ezt a pontszámot gyakorlatilag már minden második új film megkapja, akármilyen szar legyen is).
A Rotten 38%-át sem nagyon értem, tényleg ennyire gáz lenne, és csak a nosztalgia szépíti meg nekem?

dutch 2012.03.01. 10:45:20

Ja, és ma lesz a Vörös Hajnal is! Nem tudom hogy szerepelt-e már itt, nekem nagyon tetszett.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2012.03.01. 12:13:13

@dutch: Az 5,7 tényleg erős, de én érteni vélem az ellenszenv okait: 1) Kevin 2) Whitney. Úgy emlékszem, Costner nem volt valami meggyőző a kőkemény testőr szerepében (nem csoda, eredetileg Charles Bronsonra szabták a szerepet).
A Vörös Hajnalt már ajánlottam párszor, jó ideje rendszeresen ismétli a Filmmúzeum.

dutch 2012.03.01. 12:51:16

@Orosdy Dániel: Nem Steve McQueen-re írták? Úgy emlékszem hogy ő lett volna benne, és egy korabeli fekete énekesnő. Nem jött össze, jegelték, végül megkapta Costner, aki eléggé hasonlít is McQueen-re.
Szerintem Costnerrel különösebb baj nem volt, hacsak nem az, hogy faarccal tolta végig az egészet. Inkább a kettejük közötti kémia nem volt tökéletes, de még így is elég erős film.

A VH korábbi ajánlásairól nem tudtam, de akkor örülök hogy van még, aki értékeli :)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2012.03.01. 13:10:35

@dutch: Bocsi, tényleg McQueen volt az eredeti alany. Asszem egyszer olvastam valahol, hogy utóbb Bronsonnak is felajánlották a filmet (a neje lett volna az énekesnő), de nem jött össze a dolog. Mindenesetre én McQueennek előbb elhiszem a hallgatag, kőprofi testőrt, mint Costnernek. :)

A VH sok szempontból elég mókás film (John Milius politikai és egyéb meggyőződése egyértelmű nyomokat hagyott a sztorin), de nekem alapvetően bejött, és túl jól ki van találva ahhoz, hogy csak úgy le lehetne írni (ahogy az amerikai kritikusok tették).

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2012.03.01. 22:38:30

@[bs]: A legkevésbé sem smafu, drága Sándorom, olyik olvasó jogosan gondolhatja, hogy ez most elkerülte a figyelmemet. Mea culpa!

(Végre leírhattam azt, hogy olyik!)
süti beállítások módosítása