MALICK
Az élet fájában benne van az összes malicki kézjegy a sajátos vágástól és hangkeveréstől kezdve a bibliai motívumokon és intellektuális vágóképeken át, az ellipszisek használatától a rendhagyóan egymásra épülő jeleneteket összemosó belső narrációig. Malick inkább panteista, mint keresztény: a természetben találja meg a maga istenét.
Varga Dénes: A felperzselt Éden (Terrence Malick: Táj és természet)
Hubai Gergely: Mozart, Wagner, Zimmer (Malick filmzenéi)
Hvalaty Tamás: Az égig érő fa (Terrence Malick: Az élet fája)
IZLAND
Tornai Szabolcs: Retrómorál (Baltasar Kormákur)
Géczi Zoltán: Észak-déli átjáró (Baltasar Kormákur: Lélegezz!)
Pintér Judit Nóra: Sorsvesztők (Izlandi vérvonal)
A GYILKOS LELKE
A drámai töltettel bíró bérgyilkosfilmek készítői leszámolnak a legyőzhetetlen antihős imágójával, és a véreskezű főszereplők sérülékenységére, otthontalanságára, majd bukására hegyezik ki történeteiket. Idegenségérzet, életképtelenség, fatalizmus: a balladai hangvételű bérgyilkos-történetekben ezek a kulcsszavak dominálnak.
Mezei Sarolta: „Akarsz-e játszani halált?” (A slasher pszichológiája)
Szabó Ádám: Hideg, sötét csendben (Bérgyilkosballadák)
Varró Attila: Öreg gyilkos (Daniel Barber: Harry Brown)
APOKALIPSZIS ÉS MELANKÓLIA
A horror műfaja elérte lehetséges végpontját, az emberi test megcsonkításának bemutatásában kendőzetlenebb már aligha lehetne. A katasztrófafilmesek eközben egymásra licitálva, a bolygó és az emberiség egyre nagyobb hányadát semmisítették meg, egyre kreatívabb módszerekkel. A kortárs egzisztencialista melodrámák azonban sokkal hatékonyabban fejezik ki legmélyebb szorongásainkat, mint a horror- vagy katasztrófafilmek.
Pintér Judit Nóra: A magányos bolygó (Lars von Trier: Melankólia)
Baski Sándor: Az apokalipszis melankóliája (Határhelyzetek)
VALÓSÁGMÁSOLATOK
Jankovics Márton: Megkettőzve (Hasonmás-filmek)
Király Hajnal: A hely szelleme (Utazások Itáliába)
HATÁRSÁV
K. Horváth Zsolt: Dada és humor (A.E. Bizottság: Jégkrémbalett)
TELEVÍZIÓ
Huber Zoltán: Az informáltság illúziója (Gazdasági hírek)
FILMHÉT
Buglya Zsófia: Globálkolorit (Osztrák Filmhét)
FILM/REGÉNY
Varró Attila: James Sallis - Drive
Sepsi László: Amerikai kelepce (Nicolas Winding Refn: Drive – Gázt!)
KRITIKA
Vajda Judit: Négy évszak meséi (Mike Leigh: Még egy év)
Kovács Kata: Hideg sör, gyönyörű lányok (Sofia Coppola: Somewhere)
Gorácz Anikó: Iskolapéldák (Papp Gábor Zsigmond: Iskolák és rendszerek)
Palotai János: Művészettörténet-írás kamerával (Szalay Péter: A Nyolcak nyomában; Átrajzolt film)
Pápai Zsolt: Fertelmes felvilág (Bergendy Péter: A vizsga)
A címlapon: Lars von Trier: Melankólia – Kirsten Dunst (A Cirko film – Másképp Alapítvány bemutatója)