 GODARD 80
GODARD 80
Okos, sőt bölcs filmet előtte is, utána is csináltak, de az a fajta folyamatos, de sohasem unalmas és lapos, hanem szikrázóan szellemes önreflexió, ami minden filmjét áthatja, előtte is, utána is ismeretlen. Godard feltalálta az intellektuális mozit. Ha a mozi természeténél fogva – illúzió, akkor a Godard mozija szüntelen dezillúzió. A káprázat előre megfontolt, folytatólagosan elkövetett széttörése. Godard folyamatosan közbeszól: „ez itt nem mozi. Amit láttok, illúzió, de olyan illúzió, ami nélkül nem lehet élni.”
Schubert Gusztáv: Descartes kamerával (Godard 80)                                                   
Ádám Péter: A festő és modellje (Godard és Karina) 
Báron György: Visszafordítás (A Kifulladásig és a Breathless)
Kovács Ilona: A filmfilozófus (A JLG-teória) 
Bikácsy Gergely: Könyvek és gengszterkalapok (Kalapemelés JLG előtt) 
KOLUMBIA DÉMONAI
A vadromantikus, kalandos események, a váratlan fordulatok, az extrém figurák, a részletező leírások szinte kínálják magukat a megfilmesítésre, a Márquez-csapdába így 56 év alatt nagyon sokan besétáltak: 1954 és 2010 között a kolumbiai írózseni művei alapján 44 adaptáció készült. A Nobel-díjas szerző munkái azonban a látszat és a sorozatos próbálkozások ellenére sem jól filmesíthetők, ahogy gyönyörű paradoxon már az a stíluscímke is, amivel művészetét ellátták, hiszen lehet-e valami egyszerre mágikus és realista? 
Vajda Judit: A Márquez-paradoxon (Gabriel García Márquez-adaptációk) 
Géczi Zoltán: Képeslapok a napfényes pokolból (Kolumbiai drogfilmek) 
BERLINI ISKOLA
A német film legújabb hullámának legnépszerűbb rendezője, Christan Petzold hollywoodi alaptörténetekre építi Németország-kritikáját. Első nagyjátékfilmje, a Belső biztonság Sidney Lumet Üresjáratát ülteti át német viszonyok közé, A Kóbor kísértetek a Mulholland Drive-ra emlékeztet, a Jerichow pedig A postás mindig kétszer csenget észak-német verziója.
Ruprech Dániel: Hideg falak (Christian Petzold) 
Schreiber András: A melankólia új hulláma (A Berlini Iskola) 
MAGYAR MŰHELY
Barkóczi Janka: A nehezebb út (Beszélgetés Bódis Krisztával) 
Zalán Vince: Film-mikrokozmosz (Szederkényi Júlia: Barlang) 
Schubert Gusztáv: A törvény színe (Csukás Sándor–Oláh Kata: Romazsaruk)  
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Korrupt viszonyok (Martin Scorsese: Gengszterkorzó) 
FILM/ZENE
Simonyi Balázs: Az öngyújtókorszak vége (A rockkoncertek vizualitása) 3
FESZTIVÁL
Teszár Dávid: Szintén zenész (Szöul – Chungmuro Filmfesztivál) 
KRITIKA
Gorácz Anikó: A madeleine hatalma(Kocsis Ágnes: Pál Adrienn) 
Palotai János: A test angyalai  (Fernando Botero//Kocsis Ágnes) 
Radnóti Sándor: Élet/művészet (Abbas Kiarostami: Hiteles másolat) 
Tornai Szabolcs: Dzsungel és karaoke (Apitchatpong Weerasethakul: Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire) 
A címlapon: Abbas Kiarostami: Hiteles másolat (Juliette Binoche) – A Cirko Film januári bemutatója
 
 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                