Az Árva rendezőjével apakeresésről, Netflix-tripről és a hollywoodi rendszer idiotizmusáról is beszélgettünk.
Mikor a Saul fia mozikba került, már tudtad, hogy a Napszállta lesz a következő filmed. Hogy élted meg, hogy utána hét évig nem rendeztél?
Nehezen, de közben lelkileg és szakmailag is felkészültem a folytatásra. Már 2018-19-ben az Árva felé tapogatóztam, de aztán jött a Covid, és nem tudtunk 2021-ben elindulni a filmmel, mert nem jött össze a finanszírozás. Közben több angol-amerikai filmtervem is meghiúsult. Nem gondoltam volna, hogy ilyen szinten elveszíteném a kontrollt, ha Hollywoodban forgatnék filmet. Tudtam erről, de más volt a saját bőrömön megtapasztalni. Az amerikai filmiparban rosszabb a helyzet, mint korábban bármikor – már-már reménytelen.
Miben kellett lelkileg és szakmailag felkészülnöd a folytatásra?
Magam mögött kellett hagyni a Saul fia sikertörténetét és átváltani egy hétköznapibb életre. Kiköltöztünk Londonba, és ott éltünk hat évig, ami jót tett nekem. Megtapasztaltam, milyen az, amikor az ember teljesen kívülálló. Nem mintha egotripen lettem volna, de egy kvázi példátlan elsőfilmes sikertörténet után nagyon nehéz volt elválasztani a fontosat és a kevésbé fontosat, a zenét és a zajt. Minden héten ott lenni három fesztiválon, megállás nélkül díjakat kapni, interjúkat adni – több százat, három nyelven –, közönségtalálkozókra járni, az emberek szemébe nézni és látni azt a rengeteg érzelmet… Ez olyan állapotba visz, ami nem teljesen normális, és ilyenkor meg kell találni a belső egyensúlyt.