A Steadicam művészete

2014. augusztus 16. 09:00 - filmvilág

A hét videója

Több mint 40 éve, hogy Garrett Brown operatőr feltalálta a steadicamet, azt a technikát, amivel lehetővé vált a kézben tartott kamerával könnyen, gyorsan mozogva rázkódásmentes felvételeket készíteni. A Refocused Media az alábbi hangulatos montázsban foglalta össze a steadicam történetét, összegyűjtve jó pár ikonikus film emlékezetes tracking shotját (mozgó hosszú beállítását.) A válogatásból természetesen nem hiányozhatnak Kubrick, Scorsese és Tarantino filmjei, de Tarr Béla is képviselteti magát a Werckmeister harmóniákkal.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr876608205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flasztimill 2014.08.18. 16:04:37

Nem vagyok profi a témában, de ebbe a 'steadicam' válogatásba szép számmal került daruzás, kocsizás/dollyzás is!

A True Detective 4.részének végéről a 6 perces steadicam-shot pedig nagyon hiányzik!

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.08.19. 15:24:30

@Flasztimill: Nekem ugyanez jutott eszembe... A Kill Bill esetében biztosan volt daruzás is, de pl. a Ragyogás sem "tisztán" steadicam, egy szimpla tolókocsira helyezték a szerkezetet (pontosabban annak az aljára szerelték rá, mindegy). És erről eszünkbe juthat, miket tudott varázsolni jóval a Steadicam előtt Mario Bava egyetlen babakocsival...

www.youtube.com/watch?v=RQwK17Buqno#t=4598

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2014.08.19. 15:25:27

(a videónak 1 óra 16 perc környékén kéne indulnia.)